Ik overweeg een Cannondale F serie over te nemen van mijn zwager.
Deze fiets heeft een Headshock voorvork. Deze wordt vermoed ik niet mee gemaakt. Is nu nog in goede staat, maar als ik deze in de toekomst zou willen vervangen voor
b,v, een vaste carbon voorvork is dit mogelijk? Of past in dit frame alleen de headshock?
cannondale f serie vraag
- opperhoofd
- Forum-lid
Google maar eens op "1.5 headtube to 1 1/8" of een variant daarop.
In de toekomst kan prima een andere voorvorl (laten) monteren, geen probleem.
"Headshok technologie" wordt nog steeds gebruikt/gemaakt/doorontwikkeld. Het is verplaatst van het balhoofd naar de vorkpoot omdat meer veerweg dan 80mm gewenst werd.
Met headshock bedoel je trouwens de Fatty. Een lichtgewicht en torsie stijve (vanwege de vierkante buis met naaldlagers) voorvork. Deze weeg 1290 gram wat erg weinig is.
Welke versie heb je? De DL of DLR? De DLR is herkenbaar aan de draaiknop om de rebound te veranderen.
Damping
Lock
Rebound
In de toekomst kan prima een andere voorvorl (laten) monteren, geen probleem.
"Headshok technologie" wordt nog steeds gebruikt/gemaakt/doorontwikkeld. Het is verplaatst van het balhoofd naar de vorkpoot omdat meer veerweg dan 80mm gewenst werd.
Met headshock bedoel je trouwens de Fatty. Een lichtgewicht en torsie stijve (vanwege de vierkante buis met naaldlagers) voorvork. Deze weeg 1290 gram wat erg weinig is.
Welke versie heb je? De DL of DLR? De DLR is herkenbaar aan de draaiknop om de rebound te veranderen.
Damping
Lock
Rebound
Ik weet niet hoe oud de fiets is, maar bij mij was het geen probleem... In mijn oude fiets heb ik een tijdje en Manitou R7 vork gehad...
En momenteel is hij al ruim 1,5 jaar zo (met starre carbon voorvork dus)...
I.c.m. een reducer headset naar 1 1/8".
Of de headtubes van de frames voor de nieuwere Fatty's even lang als de oude Fatty headtubes weet ik niet. Het zou kunnen dat de nieuwere Fatty ook in jouw frame past, maar het lijkt erop dat Cannondale weer is afgestapt van de Fatty's van vorig jaar. Op de nieuwe Cannondale modellen zie je weer meer Rock Shox en Fox voorvorken, en ook heb ik toch ook wel weer wat negatieve ervaringen gelezen over de laatste Fatty's.
En momenteel is hij al ruim 1,5 jaar zo (met starre carbon voorvork dus)...
I.c.m. een reducer headset naar 1 1/8".
Of de headtubes van de frames voor de nieuwere Fatty's even lang als de oude Fatty headtubes weet ik niet. Het zou kunnen dat de nieuwere Fatty ook in jouw frame past, maar het lijkt erop dat Cannondale weer is afgestapt van de Fatty's van vorig jaar. Op de nieuwe Cannondale modellen zie je weer meer Rock Shox en Fox voorvorken, en ook heb ik toch ook wel weer wat negatieve ervaringen gelezen over de laatste Fatty's.