Fietsstuur beweeg
Hallo mensen,
Toen ik vandaag op m'n fiets zat zag ik dat het stuur schuins was. Dus ik aan het sleutelen en opeens hoorde ik een krak. Als ik nu het band tussen mijn benen vastzet en een beetje met het stuur beweegt, beweegt het van links naar rechts een paar centimeters. Is het nu een schroef dat kapot is of moet ik het moertje bij het frame wat strakker draaien?
Toen ik vandaag op m'n fiets zat zag ik dat het stuur schuins was. Dus ik aan het sleutelen en opeens hoorde ik een krak. Als ik nu het band tussen mijn benen vastzet en een beetje met het stuur beweegt, beweegt het van links naar rechts een paar centimeters. Is het nu een schroef dat kapot is of moet ik het moertje bij het frame wat strakker draaien?
-
- Forum-lid
?
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
- Forum-lid
wtf?
-
- Forum-lid
Achterremaanspannen
-
- Forum-lid
Dit gaat werkelijk waar helemaal nergens over.
-
- Forum-lid
Inburgeren?
-
- Forum-lid
Ik heb ff een paar keer moeten lezen en met voldoende inlevingsvermogen heb ik een idee waar het over gaat.
Maar ja, de uitdaging op dit niveau is hoe je dit moet gaan uitleggen. Toch maar een poging........
Om het inzichtelijk te maken moet je een googelen op de volgende termen:
- expanderbout stuur
- ahead voorbouw
Afhankelijke of het een ouderwets systeem is (>10 jaar) of een systeem met een ahead balhoofd dien je:
- expanderbout wat vaster te draaien. Waarschijnlijk heb je dit systeem.
- Ahead: boutjes van je voor voorbouw vast te draaien met het daarvoor bestemde moment.
Aan moertjes heb je niet zoveel. Het enige moertje in de buurt is die van je voorrem.
Ik hoop dat je mijn Nederlands begrijpt.
Maar ja, de uitdaging op dit niveau is hoe je dit moet gaan uitleggen. Toch maar een poging........
Om het inzichtelijk te maken moet je een googelen op de volgende termen:
- expanderbout stuur
- ahead voorbouw
Afhankelijke of het een ouderwets systeem is (>10 jaar) of een systeem met een ahead balhoofd dien je:
- expanderbout wat vaster te draaien. Waarschijnlijk heb je dit systeem.
- Ahead: boutjes van je voor voorbouw vast te draaien met het daarvoor bestemde moment.
Aan moertjes heb je niet zoveel. Het enige moertje in de buurt is die van je voorrem.
Ik hoop dat je mijn Nederlands begrijpt.