Allen,
Ik kijk naar de aanschaf van een 2e fiets, een carbon frame met Ultegra triple om leuke klimmetjes mee te doen. Ik weeg 90 kg.
Vraag: heeft iemand ervaring met deze fiets en is ongeveer zo zwaar? Of andere tips?
Gezien mijn gewicht was ik altijd sceptisch over carbon. Mijn andere fiets is een Duell Vogue, een stalen frame met een carbon achterbouw. Tot op heden perfect!
Ik hoor het graag.
Koga Kimera Road 3k i.c.m. 90kg ok?
-
- Forum-lid
met hartelijke groet,
-
- Forum-lid
Ik weeg op dit moment 93.6kg en rij ook op een carbon fiets (Cervélo S3) en heb daarbij ook nog eens zipp 404 carbon wielen gestoken. Ik ondervind geen problemen en sta bij tijd en wijle aardig te stampen op de fiets. Het wegdek en alle gaten en kuilen (mits niet te diep natuurlijk) geven me niet het gevoel dat de fiets elk moment in elkaar kan storten. Mijn fiets is oersterk, ik denk niet dat je je al teveel zorgen moet maken, daarbij komt ook nog eens dat je een paar kilo lichter bent.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Waarom wil je een andere fiets als je de huidige nog perfect vindt? Eventueel zet je er nog een compact crank op en andere cassette, kom je ook overal mee boven.martinobongo schreef: Gezien mijn gewicht was ik altijd sceptisch over carbon. Mijn andere fiets is een Duell Vogue, een stalen frame met een carbon achterbouw. Tot op heden perfect!
-
- Forum-lid
Als je echt leuk wilt klimmen zou ik beginnen kilo's er af te fietsen. Alles wat je niet naar boven hoeft te slepen scheelt, vooral de kilos lichaams gewicht. Beter is het dan om een compact te monteren in plaats van een carbon fiets.
-
- Forum-lid
Dank voor de input, na wat verder speuren denk ik dat ik inderdaad ga voor de compact (Chorus) en de cassette 12-29. Daarmee moet het gaan lukken......en anders maar niet. Het gaat me nl. ook wel een beetje om de lol.
En dit was de makkelijkste (ik was er van overtuigd geraakt dat ik een trippeltje nodig zou hebben
).
Moeilijker is het om nog wat kilo's er af te krijgen, gezien mijn lengte (1.90), bouw (volslank en natuurlijk "zware botten"
) en leeftijd (47). Maar ik zou er nog graag een kilootje of vijf af willen krijgen. Moet lukken.
En dit was de makkelijkste (ik was er van overtuigd geraakt dat ik een trippeltje nodig zou hebben
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Moeilijker is het om nog wat kilo's er af te krijgen, gezien mijn lengte (1.90), bouw (volslank en natuurlijk "zware botten"
met hartelijke groet,
-
- Forum-lid
Ik ben 43 en 1.87 lang. Mijn streef gewicht is 87kg, zit nu inmiddels op 92 kg dus dat ga ik wel halen. Iets meer letten op wat je eet en sporten! Succes met het klimwerk ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Forum-lid
jij vijf eraf, ik vijf eraf.........................wedstrijdje?
met hartelijke groet,
-
- Forum-lid
I'm ready.
-
- Forum-lid
tijd gaat NU in!
met hartelijke groet,