Drijft een fiets?
De vraag kwam in mij op toen ik vanmiddag een oude reeds bruin verkleurde racefiets onder water zag liggen in de haven.
Gekke vraag misschien, maar drijft een fiets?
Met de dikke buizen en de vedergewichten van tegenwoordig ben ik er niet zeker van of de racefiets nog zinkt als ze te water raakt.
Wie kan er wat over melden.
Met de dikke buizen en de vedergewichten van tegenwoordig ben ik er niet zeker van of de racefiets nog zinkt als ze te water raakt.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid HC
Volgens mij is een boot toch echt zwaarder dan lucht
- robbebopper
- Forum-lid HC
Men neme een zwembadje met een diameter en diepte die groot genoeg is om een gehele racefiets in onder te dompelen (na het vullen). Men vult het zwembadje tot een stukje onder de rand. Men dompelt de fiets in zijn geheel in het gevulde badje. Zet nu een streepje met watervaste stift op de waterspiegel. Haal de fiets er weer uit. Schenk met een maatbeker zo lang water bij, totdat het waterpeil bij het streepje staat. Ondertussen telt men het aantal toegevoegde liters en milliliters. Men weet na deze excercitie wat de inhoud van de fiets is in liters/milliliters.
Daar een liter water 1 kilo weegt, kun je zeggen dat:
Bij aantal liters inhoud is > aantal kilo's gewicht drijft de fiets. Bij aantal liters inhoud is < aantal kilo's gewicht zinkt de fiets
Laat je ons de resultaten van je onderzoek weten?
Bij aantal liters inhoud is > aantal kilo's gewicht drijft de fiets. Bij aantal liters inhoud is < aantal kilo's gewicht zinkt de fiets
Laat je ons de resultaten van je onderzoek weten?
Laatst gewijzigd door robbebopper op 03 okt 2012 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Niet echt. Mijn zoon van 11 heeft gisteren die test gedaan. Met fiets en al de prutsloot in. Stinken!!!! Je wil het niet weten.
Fiets er met een haak uit getrokken. Ben al een tijdje aan het sleutelen geweest om al het water eruit te krijgen.
Fiets er met een haak uit getrokken. Ben al een tijdje aan het sleutelen geweest om al het water eruit te krijgen.
-
- Forum-lid
Als een baksteensimen schreef:De vraag kwam in mij op toen ik vanmiddag een oude reeds bruin verkleurde racefiets onder water zag liggen in de haven.
- plantagenet
- Forum-lid
Archimedes....robbebopper schreef: Men neme een zwembadje met een diameter en diepte die groot genoeg is om een gehele racefiets in onder te dompelen (na het vullen). Men vult het zwembadje tot een stukje onder de rand. Men dompelt de fiets in zijn geheel in het gevulde badje. Zet nu een streepje met watervaste stift op de waterspiegel. Haal de fiets er weer uit. Schenk met een maatbeker zo lang water bij, totdat het waterpeil bij het streepje staat. Ondertussen telt men het aantal toegevoegde liters en milliliters. Men weet na deze excercitie wat de inhoud van de fiets is in liters/milliliters.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Het probleem is natuurlijk dat in een frame en velgen altijd afwateringsgaatjes en andere lekken zitten. Wie heeft er een hele lichte carbon fiets met flink oversized buizen In de aanbieding om dicht te kitten en in de Maas te gooien?
Aan mij geven mag natuurlijk ook als je er toch van af wilt, dan maak je wel maar één iemand blij i.p.v. een heel forum.
Aan mij geven mag natuurlijk ook als je er toch van af wilt, dan maak je wel maar één iemand blij i.p.v. een heel forum.
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
De meeste fietsen drijven niet, bagger het kanaal maar uit. Misschien dat een leuke carbon fiets wel even blijven drijven zo lang deze nog niet volgelopen is met water.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!