Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Het 1e Indoor Mountainbike park in Nederland

IndoorMTBNL
Forum-lid
Contact

IndoorMTBNL 10 okt 2012 07:01

Hallo mensen, ik wilde jullie laten weten dat we druk bezig zijn met het plannen en ontwikkelen van het 1e indoor mountainbike park in Nederland.

Gezien het slechte weer in Nederland lijkt dit ons een juiste beslissing om dit op te zetten. Om alvast een indruk te krijgen wat we gaan doen :
http://www.indoormountainbikepark.nlGraag horen we jullie feedback hierover.

We zijn ons aan het orienteren in de driehoek : Gemeente Utrecht, Almere, Amsterdam. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit nu naar Utrecht, vanwege de centrale ligging in Nederland.

We zoeken natuurlijk naar sponsors voor dit project, alsmede mensen die eraan mee willen werken. Zo ver we weten is er niks op het gebied van Indoor Mountainbike in NL of de rest van Europa. De pioneer van dit concept is Rays MTB in Amerika.

We zoeken ook mensen die straks willen meehelpen met het aanleggen en vooral testen van het parcours!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2012 07:35

Ik zou hem inbouwen in een grot aan de voet van de berg van Thijs.
Beetje overbodig imho. Buiten in de natuur zijn is nu net de charme van het mountainbiken.
Less is bore

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 okt 2012 08:27

Buiten sporten is natuurlijk leuker dan binnen. Maar ik vind dat ons landje in de winter een pest klimaat heeft, dus zo heel slecht lijkt het idee me niet. Alleen vraag ik af hoe snel ik verveeld zou raken in zo'n hal. Een keer is leuk, 2 keer misschien ook nog wel maar als die hal niet op 5 km van huis staat is de kans klein dat ik er vaak naar toe zou gaan.
Live fast; die young. mijn blog

jansen01
Forum-lid

jansen01 10 okt 2012 09:28

Het idee an sich lijkt me wel wat, althans er is een aanzienlijke doelgroep. Maar wat ik mis, is de core business gedachte:
- product: wat wil je exact aanbieden? dak boven het hoofd/gezellig samenkomen/wedstrijden/trail/trainingen/stuntpark/bedrijfsuitjes. (en blijft de baan dan jaren hetzelfde?)
- prijs: wat mag en gaat het kosten voor de gebruiker? (te duur is no-go) denk aan veiligheidsvoorschriften enz. Is het de bedoeling dat men zelf een fiets meeneemt/is verhuur van fiets en kleding mogelijk?
- plaats: de plaatsen die je noemt én de nodige vierkante meters: duur!! bereikbaarheid, parkeren, maximaal aantal bezoekers.. complexe zaken: wat te denken van bestemmingsplannen en/of vergunningen

De huidige uiteenzetting mist het een en ander: te kort door de bocht mijns inziens. Als je sponsoren zoekt, geld wil zien van banken zijn dit de eerste vragen die je kan verwachten. Men investeert niet in een idee, maar alleen in een goed idee. Zeker in deze erbarmelijke economische tijd.

Leuk dat je om feedback vraagt, echter is het op dit moment te vaag: kader het een en ander af. Voor het (mogelijke) kader/en/of bedrijfsplan is het raadzaam om eens te kijken naar: indoor kartbedrijven, paintball en last but not least: skihallen. Niet echt een vergelijking voor de sport, echter zit je wel met dezelfde randzaken zoals: eten, parkeren, personeel, promotie, bedrijfsuitjes (in/ex eten), verzekeringen, vergunningen, locatie et cetera..

Ik schiet het idee zeker niet af, echter is het tot op heden wat aan de vage kant.

Succes!
Addict R1

simen
Forum-lid

simen 11 okt 2012 21:09

Probeer iets te vinden waar naast een overdekte ruimte ook buiten nog ruimte rondom is en liefst bij een gebied met route.
Dat maakt het geheel voor een breder publiek interessant.
Daarmee is het mogelijk meer aan te bieden of te organiseren dan alleen een indoor hal zonder veel extra vaste kosten.
Kijk eens hoe bijvoorbeeld sommige paardensportcentra dat aanpakken.
Zij is ook tegen

rikkert
Forum-lid

rikkert 11 okt 2012 21:37

Zat effe naar de filmpjes te kijken maar dat is niet hetgeen ik met mijn ATB doe: 2 uur beetje rondtoeren over bos en hei. Dit heeft een redelijk hoog stunt en BMX gehalte. Ik vraag me af of daar in NL genoeg markt voor is. Al personeelsuitje mijn collega's over zon stuntbaan jagen, dat lijkt me wel een issuetje voor de bedrijfscontinuiteit. Ik vind het er hee gaaf uitzien en vind het cool om naar te kijken maar als gezegd: het heeft een hoog BMX gehalte en ik vermoed dat daar in USA meer markt voor is dan hier. Ik hoop voor jou natuurlijk dat mijn visie voor geen meter klopt. De suggestie van een buitengebeuren erbij is idd een goede toevoeging. Heel veel succes.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 11 okt 2012 21:59

Als ik idd de inspiratie filmpjes bekijk, is dit meer iets voor in de urban environment zeg maar :). Mooie leegstaande fabriekshal rond de stad. Daar zit je doelgroep (BMX) ook.

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 11 okt 2012 22:00

Overigens denk ik dat je het hele idee van 'sponsors' moet vervangen door 'investeerders'.

Plaats reactie