Canyon of Canyon
Ter vervanging van mijn cyclocrosser ben ik van plan een 29er aan te schaffen. Ik twijfel tussen deze 2 Canyon's:
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=3014" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=3013" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangezien ik niet zo goed thuis ben ik mtb onderdelen wil ik graag jullie mening horen, is de 8.9 de 200 euro meerprijs waard of beter de 7.9 nemen?
Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen de vorken en de xt vs sram x7
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=3014" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=3013" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangezien ik niet zo goed thuis ben ik mtb onderdelen wil ik graag jullie mening horen, is de 8.9 de 200 euro meerprijs waard of beter de 7.9 nemen?
Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen de vorken en de xt vs sram x7
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Als cyclocrosser ben je wat modder gewend.
Een belangrijk punt is de ruimte tussen achterwiel en frame ter hoogte van de bracket.
Ik zie daar bij veel merken een probleem. Soms is de ruimte maar enkele millimeters tussen voorderailleur en band.
Daar heb je in de Nederlandse winter zo je problemen mee.
Alleen Merida heeft dat redelijk voor elkaar volgens mij.
Merken als Idworks houden daar ook rekening mee.
En ga voor de steekassen, die compenseren een groter en dus slapper wiel doordat ze een stijver geheel maken van de constructie.
Een belangrijk punt is de ruimte tussen achterwiel en frame ter hoogte van de bracket.
Ik zie daar bij veel merken een probleem. Soms is de ruimte maar enkele millimeters tussen voorderailleur en band.
Daar heb je in de Nederlandse winter zo je problemen mee.
Alleen Merida heeft dat redelijk voor elkaar volgens mij.
Merken als Idworks houden daar ook rekening mee.
En ga voor de steekassen, die compenseren een groter en dus slapper wiel doordat ze een stijver geheel maken van de constructie.
Zij is ook tegen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40664
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
XT vs X7: weinig verschil, maar zou voor XT kiezen.
Vork: voor mij altijd de Fox. Makkelijker in te stellen, perfect ding.
Persoonlijk snap ik de keuze in afmontage niet: de goedkopere heeft de Fox en XT achter derrie, de duurdere de RS vork en de X9 achterderrie.
De duurdere heeft wel mooiere voorbouw (wcs), maar dat is altijd nog eens te vervangen. Mijn keuze zou de (imho erg fraaie) blauwe-witte 7.9 zijn: goedkoper en de mogelijke upgrades zijn op termijn van minder ingrijpende aard.
Vork: voor mij altijd de Fox. Makkelijker in te stellen, perfect ding.
Persoonlijk snap ik de keuze in afmontage niet: de goedkopere heeft de Fox en XT achter derrie, de duurdere de RS vork en de X9 achterderrie.
De duurdere heeft wel mooiere voorbouw (wcs), maar dat is altijd nog eens te vervangen. Mijn keuze zou de (imho erg fraaie) blauwe-witte 7.9 zijn: goedkoper en de mogelijke upgrades zijn op termijn van minder ingrijpende aard.
Less is bore
De 8.9 is "evenwichtiger" opgebouwd dan de 7.9
De consequente keuze voor SRAM is iets wat mijn persoonlijke voorkeur zou hebben.
Zelf rij ik XT; echter mijn vorige fiets had X9, en dat is allemaal net iets strakker dan Shimano.
Qua voorvork weet ik niet wat mijn voorkeur zou genieten, maar kwalitatief steken ze elkaar volgens mij naar de kroon.
Als het budget het toelaat zou ik voor de 8.9 gaan....
Sebo
De consequente keuze voor SRAM is iets wat mijn persoonlijke voorkeur zou hebben.
Zelf rij ik XT; echter mijn vorige fiets had X9, en dat is allemaal net iets strakker dan Shimano.
Qua voorvork weet ik niet wat mijn voorkeur zou genieten, maar kwalitatief steken ze elkaar volgens mij naar de kroon.
Als het budget het toelaat zou ik voor de 8.9 gaan....
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik zou ook voor de 7.9 gaan.
Sram is net zo goed, zo niet beter dan de afmontage met Shimano, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Fox voorvork maakt 'm helemaal af!
Sram is net zo goed, zo niet beter dan de afmontage met Shimano, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Fox voorvork maakt 'm helemaal af!
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 25 okt 2012 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14010
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Waarom er in de goedkopere een fox zit. Fox levert sinds dit jaar goekopere vorken met de techniek van een jaar of drie vier geleden. Die zie je nu veel in de 1000 - 1500 euro klasse.daniel1975 schreef:XT vs X7: weinig verschil, maar zou voor XT kiezen.
Vork: voor mij altijd de Fox. Makkelijker in te stellen, perfect ding.
Persoonlijk snap ik de keuze in afmontage niet: de goedkopere heeft de Fox en XT achter derrie, de duurdere de RS vork en de X9 achterderrie.
De duurdere heeft wel mooiere voorbouw (wcs), maar dat is altijd nog eens te vervangen. Mijn keuze zou de (imho erg fraaie) blauwe-witte 7.9 zijn: goedkoper en de mogelijke upgrades zijn op termijn van minder ingrijpende aard.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14010
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat denk ik wel. Ik dacht dat fox er in 2012 mee begonnen was.
Maar simpel, dan nog ( vind ik ) is de overjarige fox beter dan een nieuwere sid of reba.
Laat je keuze daardoor niet beinvloeden. Kijk hoeveel geld je ervoor over hebt. Het zijn beide prima fietsen.
Even simpel het vorige model bmw 3 serie is ook nog steeds een goede auto.
Maar simpel, dan nog ( vind ik ) is de overjarige fox beter dan een nieuwere sid of reba.
Laat je keuze daardoor niet beinvloeden. Kijk hoeveel geld je ervoor over hebt. Het zijn beide prima fietsen.
Even simpel het vorige model bmw 3 serie is ook nog steeds een goede auto.
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Akkoord voor de fox.
X9 of shimano xt maakte vroeger niet veel uit, bij 10 speed werkt shimano gewoon beter. Makkelijker af te stellen, betere prestaties onder kracht, minder gezeik.
Ik heb een canyon met x9 10 speed en dat is op de iets te luie geometrie en het gewicht na het enige wat ik niet ok vind....
Geo is een keuze, gewicht komt door de prijs, maar versnellingen horen gewoon beter te zijn...
Ah ja, vooraan heb ik XO en die is dan weer perfect. Zelden zo snel en makkelijk geschakeld vooraan.
X9 of shimano xt maakte vroeger niet veel uit, bij 10 speed werkt shimano gewoon beter. Makkelijker af te stellen, betere prestaties onder kracht, minder gezeik.
Ik heb een canyon met x9 10 speed en dat is op de iets te luie geometrie en het gewicht na het enige wat ik niet ok vind....
Geo is een keuze, gewicht komt door de prijs, maar versnellingen horen gewoon beter te zijn...
Ah ja, vooraan heb ik XO en die is dan weer perfect. Zelden zo snel en makkelijk geschakeld vooraan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Ik heb ook naar deze twee fietsen gekeken. Voor mij persoonlijk zou de 7.9 voldoen. Prima fiets en de verschillenen zijn klein. Laat eens weten hoe die bevalt als je m hebt. Twijfel nog tussen dit en een slecht weer race fiets naast mijn fully.
Michiel