Slecht humeur na het fietsen
Hoi,
Iedereen die fietst kent het waarschijnlijk wel, dat euforische gevoel na een intensieve toertocht. Helaas verandert dat gevoel bij mij naarmate de dag verstrijkt in een heel slecht humeur. Ik kon me haast niet voorstellen dat dit door het fietsen kwam, maar door omstandigheden heb ik een aantal maanden niet gefietst en deze nukkige buien verdwenen als sneeuw voor de zon. Afgelopen weekend reed ik weer een toertocht en ja hoor, weer chagrijnig de rest van de dag. Kent iemand dit probleem? Het thuisfront is namelijk niet blij met me als ik weer op de fiets stap...
Groeten,
Bastardo
Iedereen die fietst kent het waarschijnlijk wel, dat euforische gevoel na een intensieve toertocht. Helaas verandert dat gevoel bij mij naarmate de dag verstrijkt in een heel slecht humeur. Ik kon me haast niet voorstellen dat dit door het fietsen kwam, maar door omstandigheden heb ik een aantal maanden niet gefietst en deze nukkige buien verdwenen als sneeuw voor de zon. Afgelopen weekend reed ik weer een toertocht en ja hoor, weer chagrijnig de rest van de dag. Kent iemand dit probleem? Het thuisfront is namelijk niet blij met me als ik weer op de fiets stap...
Groeten,
Bastardo
- ophetkantje
- Forum-lid
Iets herken ik hier wel van. Vooral als ik redelijk diep ben gegaan voel ik me heel rustig en tevreden zoals scepticus zegd, maar alleen als ik ook met rust gelaten wordt. Gezeur of de vraag om klusjes in huis te doen laten me dan direcht in een (extreem) slecht humeur schieten. Thuisfront weet dit ondertussen en vraagt me niet te diep te gaan en als het dan toch eens gebeurt dit aan te geven. Dan wordt het gewoon een middagje bankzaken doen, of ergens op de koffie of zo gewoon op het gemakje blijf ik ook dan mijn " gezellige zelf". Kortom vermoeidheid maakt mij wat overgevoelig voor gezeur of de vraag om dingen te doen waar ik geen zin in heb/
Ach, ik zeg ook maar wat
Komt mij ook niet bekend voor te warm, mooie dag, drijfnat of bevroren, ik wordt er altijd weer vrolijk van (als ik thuis ben).
Maar als mijn suiker te laag is dan is het wel oppassen voor de omgeving (onafhankelijk of ik gefietst heb)
Maar als mijn suiker te laag is dan is het wel oppassen voor de omgeving (onafhankelijk of ik gefietst heb)
Herken dit totaal niet. Endorfinekick duurt bij mij juist heel lang, soms wel meer dan een dagje. 's Avonds biertje erbij, gezellig.
Mij wordt altijd gevraagd of het niet eens tijd wordt dat ik ga fietsen, schijnt m'n humeur van op te beuren. En erna ben ik inderdaad veel soepeler en megaander. Als ik maar niet hoef te winkelen .
Mijn trainingen op bikeplanner.com
enneh als het een fietswinkel betreft ?henkv schreef:Mij wordt altijd gevraagd of het niet eens tijd wordt dat ik ga fietsen, schijnt m'n humeur van op te beuren. En erna ben ik inderdaad veel soepeler en megaander. Als ik maar niet hoef te winkelen .
Tja, dan krijg ik zeker slechte zin. De winkeltjes bij mij in de buurt zijn peperduur en hebben nietsArno357 schreef:enneh als het een fietswinkel betreft ?henkv schreef:Mij wordt altijd gevraagd of het niet eens tijd wordt dat ik ga fietsen, schijnt m'n humeur van op te beuren. En erna ben ik inderdaad veel soepeler en megaander. Als ik maar niet hoef te winkelen .
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid HC
Ik heb juist het omgekeerde ik word chagrijnig als ik niet kan fietsen, na een lange toertocht nergens last van hooguit tevreden en voldaan!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Het is vreemd, maar heb regelmatig hetzelfde als wat de TS omschrijft. Een vorm van herstel is het enigste wat helpt. Dit kan een goede maaltijd zijn maar bij mij bied een powernap vaak de uitkomst.
Moet ik na een training, tocht of koers direct door voor bv sociale aangelegenheden kan ik inderdaad weleens snel aangebrand zijn. Gelukkig weet m'n vriendin dit onderhand en daarom lig ik vaak even 10 minuutjes met de voetjes op tafel!
Moet ik na een training, tocht of koers direct door voor bv sociale aangelegenheden kan ik inderdaad weleens snel aangebrand zijn. Gelukkig weet m'n vriendin dit onderhand en daarom lig ik vaak even 10 minuutjes met de voetjes op tafel!
Laatst gewijzigd door zorba op 30 okt 2012 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not CROSS the road!