Alles over vakanties op én met de fiets

Hedwige

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 30 okt 2012 21:53

Hoogste tijd om komend jaar een ritje naar, en natuurlijk door, de Hertogin Hedwige polder te plannen.
Nu het nog kan.
Kies een lekkere zonnige zomerdag uit en ga gewoon een dagje fietsen door het Zeeuws Vlaamse land.
En geniet nog een keertje van het polderlandschap.
Zij is ook tegen

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 30 okt 2012 22:47

"Kies een lekkere zonnige zomerdag uit" - wordt nog even wachten ben ik bang:)
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4999
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 okt 2012 23:12

ach, waterfietsen is ook leuk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 okt 2012 08:14

Een van de meest kolderieke plannen ooit bedacht :S
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 31 okt 2012 09:00

daniel1975 schreef:Een van de meest kolderieke plannen ooit bedacht :S
Volgens mij bedoel je "polderieke" toch? ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 okt 2012 09:05

Ja, dat woordgrapje zag ik ook al ;-).
Maar het gaat zo tegen elk verstandig gevoel in dat ik er maar geen grap van heb gemaakt. Enige optie om die polder onder water te zetten is als ze het beoogde zorgpremiestelsel erbij verzuipen ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 31 okt 2012 09:53

Dat laatste ben ik roerend met je eens!

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 31 okt 2012 09:58

Deze polder wordt onder water gezet voor nieuwe natuur :D . De natuur in de polder is natuurlijk geen natuur :P :P :P .
Verder wordt het een berging voor het riool van Brussel (die dagelijks de riolering legen in de Schelde).
Deze zgn natuurcompenstie wordt uitgevoerd omdat onze Commisaris der Koningin Carla Peijs toen Minister van Verkeer en Waterstaat deze onzinnige maatregel onder druk van de Vogelverenigingen en Natuurverenigingen heeft goedgekeurd.
Deze waren van mening dat het afbaggeren van zanddrempels in de Schelde natuurschade opleverde. Dit zou het Estuarium beschadigen. (de vorige 2 verdiepingen niet ???)
Verder zou er waterberging voor Antwerpen nodig zijn als de Schelde verdiept wordt.
Kortom er is een groot meningsverschil hier in Zeeland over het doorsteken van de dijken. Beter zou zijn de zeehaven van Zeebrugge uit te breiden, maar daar willen de Antwerpse havenbaronnen niets van weten. Nee die houden vast aan een verdrag uit 1839 toen schepen niet dieper staken dan zo'n 2 meter.
Maar we gaan in de toekomst Zeeland geheel terug geven aan de natuur zoals het was voor 1600 zodat nog grotere containerschepen Antwerpen kunnen bereiken

Dit alles ter info voor de lezer.
Maar het gaat snel gebeuren, dus een wintterrit door de Hertogin Hedwigepolder zal nog deze winter of dit voorjaar moeten gebeuren. Ik denk niet dat de polder de zomer gaat halen. Het is een geweldig natuurgebied.
Het wordt een modderput, met riet.
Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 okt 2012 10:04

Ik was altijd in de veronderstelling dat het hier om een enorm stuk land ging, aangezien er nogal wat gedoe om was. Kort geleden eens opgezocht: 3 km2!!!! Mijn God, waar hebben we het over? Vandaag nog doorsteken die dijken, en bezig gaan met het oplossen van echte problemen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 okt 2012 10:18

elefantino schreef:Ik was altijd in de veronderstelling dat het hier om een enorm stuk land ging, aangezien er nogal wat gedoe om was. Kort geleden eens opgezocht: 3 km2!!!! Mijn God, waar hebben we het over? Vandaag nog doorsteken die dijken, en bezig gaan met het oplossen van echte problemen.
Das omgekeerd redeneren; de boel de boel laten en ooit meer over praten.
Het uitbaggeren van de Westerschelde heeft NUL invloed op het type natuur wat in die polder moet gaan ontstaan (zeearm/estuarium vs. moerasgebied). Symboolpolitiek.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 31 okt 2012 10:22

daniel1975 schreef:
elefantino schreef:Ik was altijd in de veronderstelling dat het hier om een enorm stuk land ging, aangezien er nogal wat gedoe om was. Kort geleden eens opgezocht: 3 km2!!!! Mijn God, waar hebben we het over? Vandaag nog doorsteken die dijken, en bezig gaan met het oplossen van echte problemen.
Das omgekeerd redeneren; de boel de boel laten en ooit meer over praten.
Het uitbaggeren van de Westerschelde heeft NUL invloed op het type natuur wat in die polder moet gaan ontstaan (zeearm/estuarium vs. moerasgebied). Symboolpolitiek.
Dat ligt eraan wat de afspraak met Belgie was. De Hedwigepolder onder water zetten of natuur creeeren in het Westerschelde gebied? Bij het eerste heeft onze regering weinig keus en hadden ze destijds niet zo'n domme afspraak moeten maken, bij het tweede heb je een punt. Desondanks vind ik dat er een erg groot drama wordt gemaakt van een stukje polder van 3 km2.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 okt 2012 11:37

Je moet altijd op domme afspraken terug kunnen komen. Een domme afspraak doorzetten is dommer dan een afspraak annuleren.
Less is bore

Plaats reactie