Veltec Speed AL
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 nov 2012 14:29
Iemand ervaring met de Veltec Speed AL wielen? Het remoppervlak is zwart en ik ben bang dat het zwart na verloop van tijd/gebruik gewoon aluminiumgrijs wordt.
Naben: Veltec 818 RS, industriegelagert
Felgen: Veltec Speed Al, Aluminium, 20mm breit, 42mm hoch
Speichen: 20/24 x Sapim CX-Sprint Aerospeiche
Nippel: Aluminium, schwarz
Gewicht: ca. 1730g (VR 790g, HR 940g)
Naben: Veltec 818 RS, industriegelagert
Felgen: Veltec Speed Al, Aluminium, 20mm breit, 42mm hoch
Speichen: 20/24 x Sapim CX-Sprint Aerospeiche
Nippel: Aluminium, schwarz
Gewicht: ca. 1730g (VR 790g, HR 940g)
Heb ook serieus interesse in deze wielen. Ben benieuwd of er mensen ervaring hebben opgedaan met deze wielset. Deze Speed Al schijnt pas op de markt te zijn. Zijn voorganger was genaamd ; Typhus.
Nog een vergelijkbare wielset op internet aangetroffen ; Vuelta Speedlite (aluminium velg 42 mm. en ongeveer zelfde prijs). ook wat deze wielset betreft, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ?
Welke van de twee is aan te raden ?
Paul G.
Nog een vergelijkbare wielset op internet aangetroffen ; Vuelta Speedlite (aluminium velg 42 mm. en ongeveer zelfde prijs). ook wat deze wielset betreft, zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ?
Welke van de twee is aan te raden ?
Paul G.
Zeer recent de Veltec Speed AL-wielset bij S-Tec aangekocht, nog niet mee gereden.
Nu een veel betere naam dan zijn voorganger. Mooie halfhoge velgen, redelijk licht, en (we blijven hollanders) niet onbelangrijk voor relatief weinig geld.
Ik had al eerder goede ervaringen met een andere, aerodynamische Veltec-wielset (58mm) opgedaan. Destijds zeer goed getest in Tourmagazin en obv daarvan aangeschaft, zeer geschikt voor de vlakke tijdritten.
Gewoon aanschaffen en al wordt de remrand wat lichter, so what?
Nu een veel betere naam dan zijn voorganger. Mooie halfhoge velgen, redelijk licht, en (we blijven hollanders) niet onbelangrijk voor relatief weinig geld.
Ik had al eerder goede ervaringen met een andere, aerodynamische Veltec-wielset (58mm) opgedaan. Destijds zeer goed getest in Tourmagazin en obv daarvan aangeschaft, zeer geschikt voor de vlakke tijdritten.
Gewoon aanschaffen en al wordt de remrand wat lichter, so what?
"Het mooiste van individueel tijdrijden vind ik dat je altijd je EIGEN tempo kunt bepalen"
Heb de voorgangers, Typhus , inmiddels al 1,5 jaar in gebruik. De velgrand was na 1 ritje nat weer al kaal. Vind ik niet storend. De specificaties zijn zoals ik lees hetzelfde. Weet niet of de velgen veel anders zijn.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Velgranden worden inderdaad zilver, zoals met alle velgen waarvan de remranden geanodiseerd zijn. Gewicht lijkt me aan de optimistische kant maar ik schat deze wielen een stuk hoger in dan de Vuelta Superlites (die wel echt 2000g wegen). Zien er wel gaaf uit met nu inderdaad een veel betere naam
Inmiddels al gereden met de velgen? ben erg benieuwd hoe ze bevallenmaranello schreef:Zeer recent de Veltec Speed AL-wielset bij S-Tec aangekocht, nog niet mee gereden.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
Ben ook wel benieuwd naar de ervaring van maranello.
Ik ben nog even in afwachting totdat de website van goedkopefietsonderdelen.com weer online is en dan ga ik waarschijnlijk de wielset bestellen. Een handgespaakt wielsetje, dat waarschijnlijk voor mij een verstandige keuze zou zijn i.v.m. het 100KG+ gewicht, wint het niet van het gevoel en emotie dat ik krijg als ik de Veltec Speed AL zie op de foto's bij S-tec .
Ik ben nog even in afwachting totdat de website van goedkopefietsonderdelen.com weer online is en dan ga ik waarschijnlijk de wielset bestellen. Een handgespaakt wielsetje, dat waarschijnlijk voor mij een verstandige keuze zou zijn i.v.m. het 100KG+ gewicht, wint het niet van het gevoel en emotie dat ik krijg als ik de Veltec Speed AL zie op de foto's bij S-tec .
I.v.m. de voorbereiding op de zevenheuvelenloop van jl. zondag nog steeds niet met de nieuwe wielset gereden (sorry jongens maar het lopen ging voor).
Op de site van S-tec bevelen liefst 30 personen deze wielset aan, maximum rijdersgewicht staat er overigens niet bij. Ik zou er gewoon even een telefoontje aan plegen, wellicht met enkele kilo's minder wel te doen (mooi doel voor mooie wielen tallguy ).
Ik zal komend weekend m'n nieuwe wielen uitproberen en m'n bevindingen hier met jullie delen, nog even geduld ..
Op de site van S-tec bevelen liefst 30 personen deze wielset aan, maximum rijdersgewicht staat er overigens niet bij. Ik zou er gewoon even een telefoontje aan plegen, wellicht met enkele kilo's minder wel te doen (mooi doel voor mooie wielen tallguy ).
Ik zal komend weekend m'n nieuwe wielen uitproberen en m'n bevindingen hier met jullie delen, nog even geduld ..
"Het mooiste van individueel tijdrijden vind ik dat je altijd je EIGEN tempo kunt bepalen"
Aanbevolen maximum rijdersgewicht is gelijk aan dat van zijn voorganger en hebben ze mij bevestigd middels hun facebook pagina. Maar zoals je zegt inderdaad een mooi doel om weer onder de 100kg te komen hahaha. Ben al aardig op weg, maar het is jammer dat koning winter voor de deur ligt waardoor de vrije tijd momenteel minimaal is om even te gaan fietsen. We zien je bevindingen wel verschijnen als je de wielen hebt uitgeprobeerd.
De Typhus wielen hadden 24/28 spaken. Zelfde spaken, zelfde velgen. De veranderingen aan de naaf(geometrie) zullen klein zijn. Dus de oude waren eigenlijk beter geschikt voor 100kg.