Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

nieuw lid met nieuwe race fiets

konus
Forum-lid

konus 05 nov 2012 21:52

Afbeelding

beste forumleden

wil mij even voorstellen begin met de fiets ..merk sirocco ..full carbon ..compl ultegra groep ..titanium crank-cassette ..mavic ksyrium velgen ..zadel san-marco..banden
zwalbe .. beoordeling van de fiets laat ik aan jullie over ben geen expert

over mij ..ben 50 jr. getrouwd vader van 2 dochters ja 3 vrouwen win je nooit he .. schilder-spuiter van beroep de wielersport is totaal nieuw voor mij ..ik kom uit de krachtsport wereld ben wedstrijd body-builder geweest in de jaren 80 wedstrijden gedaan tot a-niveau al mijn diploma.s wbt sportvoeding..gehaald lesgegeven etc . daarna hele poos niks gedaan 3jr geleden weer begonnen met trainen vorig jaar november ned. kamp. geworden maar de lol is weg voordeel is wel dat ik mijn kennis
van voeding meeneem naar het fietsen ... mijn stelling is 80% van je training is voeding body-builders zij experts op dat gebied ..ben begin juni begonnen met fietsen
op een atb wat is dat moeilijk de omschakeling van krachtsport naar duursport maar nu na ong. 6mnd fiets ik ong. 150 km per week ..maar kom erachter dat ik de racefiets toch leuker vind daarom mijn switch naar de racefiets ..

de fiets heeft ook en verhaal het merk sirocco kennen jullie uiteraard maar van deze fiets in deze kleurstelling ..rood-geel zijn er maar 2 van gemaakt de mijne is van de zoon van peter v/d klundert geweest en die heeft er maar 1jaar op gereden de andere is in duitsland dus ik ben echt bere trots dat ik op zo.n unieke fiets
rond rij wil graag volgend jaar lid worden van een vereniging en dan wat toertochten gaan rijden maar eerst de conditie op pijl en leren fietsen ..

groet konus

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 05 nov 2012 22:02

Welkom Konus op het forum. Leuk te lezen dat je nu 'pas' bent gaan fietsen, maar dat geldt voor meerderen hier waaronder ikzelf :lol: (ik fiets weliswaar al 15 jaar woon-werk, maar pas sinds 4 jaar op een racefiets.....en dat is me toch leuk!) Veel plezier op de fiets en op dit forum.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 05 nov 2012 23:24

mmmm.... 80% van de training is voeding, en dus? 20% is training..? Kan nog interessante discussie worden. Voeding is belangrijker dan meeste cyclotoeristen denken, maar ...80%....?
In deze tijd is het beslist geen gunstig vertrekpunt de wielersport in te stappen vanuit de bodybuilderwereld...

konus
Forum-lid

konus 06 nov 2012 00:37

klimmer schreef:mmmm.... 80% van de training is voeding, en dus? 20% is training..? Kan nog interessante discussie worden. Voeding is belangrijker dan meeste cyclotoeristen denken, maar ...80%....?
In deze tijd is het beslist geen gunstig vertrekpunt de wielersport in te stappen vanuit de bodybuilderwereld...
beste klimmer
was maar van .. bij wijze van spreken .. weet natuurlijk dat in de bb-wereld voeding belangrijk is voor je spiergroei kun je totaal niet vergelijken bij julliie duursporters
maar ben er wel achter met mijn lange ervaring en begeleiding van sporters waaronder duursporters dat voeding zeer belangrijk is ..
zeker het compl. carb laden voor een rit-training en het herstel voeding na je rit-training dit kun je simpel gewoon uit je dagelijkse voeding halen .. maar moet niet
de overhand krijgen zoals bij een bb-er die erg extreem ..de lol van het fietsen staat voorop

pas het wel toe op mijzelf in kleine mate moet zeggen werkt wel . denk maar aan je glucogeen depo.s ..maar dit is een totaal andere discussie die ik al jaren zeer interessant vind ..

waarom is het geen gunstig vertrekpunt om in de wielersport te stappen ?? ik weet de omschakeling is groot maar ik heb in die wereld alles gezien en gedaan en vind het niet leuk meer ik wil lol hebben in wat ik doe .. ben nu vanaf begin juni gestopt ik woog 83 kg.. op 10% vet met een lengte van 1.60m en nu bijna 6mnd later
74kg. van de spiermassa is niet veel meer over ...je bent het zo kwijt maar ik voel mij prima zo ..

gr. konus

Plaats reactie