roest
-
- Forum-lid
door mijn fiets een tijdje (verplicht) stil te hebben laten staan zijn enkele boutjes aan het roesten gegaan
nu ik toestemming heb om terug te fietsen wil ik mijn fiets weer in orde brengen, zonder roestige onderdelen
weet er iemand hoe ik het gemakkelijk weg krijg?
bij voorbaat dank
nu ik toestemming heb om terug te fietsen wil ik mijn fiets weer in orde brengen, zonder roestige onderdelen
weet er iemand hoe ik het gemakkelijk weg krijg?
bij voorbaat dank
vervangen toch? Rust roest, dat zie je maar weer.
Roest in staal of ijzer krijg je er niet uit. Tijdelijke maatregel: WD40 erop spuiten.
Roest in staal of ijzer krijg je er niet uit. Tijdelijke maatregel: WD40 erop spuiten.
http://www.rustyco.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Welke dan Lugosi?
De rustyco is niet zo goed als beschreven op de website. Ik heb dit gebruikt bij het ontroesten van mijn Iveco legertruck (daar zat pas roest op). Beste resultaat was toch stralen en andere middelen zoals Dinitrol, en andere producten op oliebasis.
MVG Arno
MVG Arno
Oei, daar heb ik geen verstand van. Andere deskundigen in de zaal?
mijn methode: vervang alle niet zwaar belaste boutjes door alu boutjes. In het stuur en remmen gebied is dat dan titanium.
mijn methode: vervang alle niet zwaar belaste boutjes door alu boutjes. In het stuur en remmen gebied is dat dan titanium.
Roest verwijderen is best mogelijk op een chemische manier hoor, maar of die producten nu zo veilig en gezond zijn dat je dat in je huis, tuin en keuken kan gebruiken. Als het werkzaam is, zou ik er toch maar voorzichtig mee omgaan.
De beste producten zijn natuurlijk niet beschikbaar voor het gewone publiek, maar voor professioneel gebruik. (net als bij ontvetters, en dan lees ik hier vaak dat dreft een superontvetter is, tot je eens een ontvetter voor industriële keukens in handen krijgt).
Als zo'n reclamefilmpje nou eens niet onderbroken zou worden, maar volledig zou zijn, dan zou het resultaat al iets geloofwaardiger zijn. Roest zit vaak over een oppervlak op verschillende dieptes en dan hou je van die plekjes over.
De beste producten zijn natuurlijk niet beschikbaar voor het gewone publiek, maar voor professioneel gebruik. (net als bij ontvetters, en dan lees ik hier vaak dat dreft een superontvetter is, tot je eens een ontvetter voor industriële keukens in handen krijgt).
Als zo'n reclamefilmpje nou eens niet onderbroken zou worden, maar volledig zou zijn, dan zou het resultaat al iets geloofwaardiger zijn. Roest zit vaak over een oppervlak op verschillende dieptes en dan hou je van die plekjes over.
-
- Forum-lid HC
Spul werkt echt perfect maar je moet het gebruiken waarvoor het bedoeld is (als vloeibaar schuurpapier dus). Een legertruck met roest zou ik ook stralen en vervolgens behandelen.e rustyco is niet zo goed als beschreven op de website. Ik heb dit gebruikt bij het ontroesten van mijn Iveco legertruck (daar zat pas roest op). Beste resultaat was toch stralen en andere middelen zoals Dinitrol, en andere producten op oliebasis.
MVG Arno
Ik heb het spul al tig keer gebruikt om remdelen en delen van de ophanging te ontroesten en met geduld en het volgen van de gebruiksaanwijzing werkt het prima en je bespaart jezelf heel veel stof.
Voor dikke lagen roest en gaten gaat er niets boven gritstalen en een goed lasapparaat.... (zowel rustyco als alle andere genoemde middels zou ik niet gebruiken voor een racefiets...)
Dinitrol is om te zorgen dat de roest wegblijft en is heel ergens anders voor bedoeld
Kwam deze link zojuist tegen: http://indianapolisvintage.proboards.co ... &thread=32" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt een heeele goede methode om roest te verwijderen.
Lijkt een heeele goede methode om roest te verwijderen.