Ronde van Vlaanderen op cyclocrosser/ bandenkeuze
Omdat ik mijn racer niet bloot wil stellen aan n kasseienklassieker overweeg ik de ronde van Vlaanderen te doen op de crosser ...... de 140 km wel te verstaan.
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben, met andere woorden zou het te doen zijn die 140 km op de cyclocrosser?
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben, met andere woorden zou het te doen zijn die 140 km op de cyclocrosser?
Laatst gewijzigd door MaSa op 18 feb 2013 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
Geen enkel probleem, in het verleden ook een keer gedaan.
What makes the boat go faster?
Met een cyclocrosser is het prima te doen, zeker met gewone wegbanden. Ik heb de RVV zelf ook een aantal keer op de MTB met Big Apple banden gereden. Rijdt super over de kasseien, maar op asfalt lever je snelheid in. Overigens, na een keer Parijs-Roubaix gereden te hebben op een gewone racer lach je om de kasseien van de RVV.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
Tja, waarom niet? Zelf gebruik ik mijn crosser de hele winter ook als wegfiets voor duurtrainingen met wegwielen erin, je kan er prima lange afstanden mee rijden. Kan me zelfs voorstellen dat het op een paar (semi)slicks zelfs wel comfortabel over de kasseien rijden is.
Maar je kan ook prima op je racer hoor, krijgt ie niets van...
Maar je kan ook prima op je racer hoor, krijgt ie niets van...
~live fast, die young ~
Met alleen een langere stuurpen kan ik mijn CX precies zo afstellen als mijn racefiets. Dus het moet prima te doen zijn, zeker als je twee bidons kunt monteren. Als ik ooit PR moest rijden zou ik het ook op de crosser doen.
Graag nog wat advies over de bandenkeuze en spanning. Wat mij betreft heb ik 2 keuzes:
1. Specialized Roubaix band met een 23 mm loopvak en een 25 mm karkas;
2. Cyclocross band met een een ''wegprofiel'' 33 mm breed.
Welke band zouden jullie adviseren?
Ik ben overigens 1.82m bij een gewicht van 88 kg, en het gaat om de tocht van 140 km.
1. Specialized Roubaix band met een 23 mm loopvak en een 25 mm karkas;
2. Cyclocross band met een een ''wegprofiel'' 33 mm breed.
Welke band zouden jullie adviseren?
Ik ben overigens 1.82m bij een gewicht van 88 kg, en het gaat om de tocht van 140 km.
Zoals ik al zei.theov schreef:Ik heb geen cyclocrosser maar ik zou niet weten waarvoor het niet zou kunnen.
Gewoon wegbanden eronder (25 of 28 mm, lekker comfortabel) en de rit rijden.
6,5 tot 7 bar erin en je rijdt fluitend over de vlaamse kasseien.
http://www.bikeparts4u.nl/race/banden/c ... x-4-season" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid