zadelpen muurvast!!
-
- Forum-lid
Probeerde de zadelpen in beweging te krijgen van mijn alu ridley crossfiets....
Maar helaas hij zit MUURvast geen beweging in te krijgen.
Natuurlijk begonnen met de gebruikelijke smeermiddelen maar inmiddels verder gegaan met nogal lichtelijk onorthodoxe manieren maar niks...!!
Iemand een idee hoe ik zadelpen verwijderd kan krijgen?
groetjes Roel
Maar helaas hij zit MUURvast geen beweging in te krijgen.
Natuurlijk begonnen met de gebruikelijke smeermiddelen maar inmiddels verder gegaan met nogal lichtelijk onorthodoxe manieren maar niks...!!
Iemand een idee hoe ik zadelpen verwijderd kan krijgen?
groetjes Roel
-
- Forum-lid
Met een kunststof hamer tegen de onderkant van de zadelklem tikken?
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Herkenbaar probleem. Zie: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=51772" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
met kunstof hamer begonnen, en grote hamer van mijn vader als plaatbewerker uiteindelijk de hoop opgeven.... daarna met een enorme soort waterpomp tang verder gegaan met twee mensen die de fiets tegen hielden en ik draaide uit alle macht.... maar niks!!
uiteindelijk maar op de MTB rondje gemaakt!
uiteindelijk maar op de MTB rondje gemaakt!
Ik gok een alu pen ... Gebruik je frame om moment te genereren, oftewel zadel(pen) ergens in vastzetten/klemmen en frame draaien. En voortaan 1x pj pen eruit, schoonmaken en montagepasta gebruiken als je 'm weer monteert ....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
- Forum-lid
alu pen of course!
moeilijk om grip te krijgen op de pen kan hem maar moeilijk klem zetten... Als het frame breekt plaats ik een foto...
Misschien een goede reden om een china crosser aan te schaffen
moeilijk om grip te krijgen op de pen kan hem maar moeilijk klem zetten... Als het frame breekt plaats ik een foto...
Misschien een goede reden om een china crosser aan te schaffen
http://i695.photobucket.com/albums/vv31 ... kpost1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Als ik zo naar de toestand van de fiets kijk zeg ik gewoon heet stoken, zeer effectief. Niet te lang overigens want aluminium veranderd sneller van vast naar vloeibaar bij het verhitten dan jij met je ogen kan knipperen.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Heet stoken van Alu gaat ook prima met kokend heet water. Stalen trapassen en stalen zadelpennen heb je daarmee in een mum van tijd uit een aluminium frame. Aluminium zet namelijk een stuk sneller uit dan staal. Echter, hier zit een alu pen in een alu frame. Daarbij komt dat alu een uitstekende warmtegeleider is. De pen zal dus net zo snel uitzetten als het frame. Ik vermoed dus dat je weinig resultaat zult halen met verwarmen.
Enig idee hoe ver de pen in het frame zit? Als het niet te diep is, zou je kunnen overwegen om de pen van binnen uit met een blad van een ijzerzaag in de lengte door te zagen (bijna geheel doorzagen, een flinke tang moet het laatste beetje van het werk doen). Daarna zal hij een stuk makkelijker los komen. Dit is natuurlijk wel een allerlaatste redmiddel. Het is een behoorlijk tijdrovend klusje en je moet heel voorzichtig te werk gaan om niet het frame te beschadigen.
Enig idee hoe ver de pen in het frame zit? Als het niet te diep is, zou je kunnen overwegen om de pen van binnen uit met een blad van een ijzerzaag in de lengte door te zagen (bijna geheel doorzagen, een flinke tang moet het laatste beetje van het werk doen). Daarna zal hij een stuk makkelijker los komen. Dit is natuurlijk wel een allerlaatste redmiddel. Het is een behoorlijk tijdrovend klusje en je moet heel voorzichtig te werk gaan om niet het frame te beschadigen.