Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

giant en rotor

vincentengel1
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2012 07:01

vincentengel1 03 dec 2012 07:55

ben de weg kwijt...

ik wil voor wat cyclosportieven in de zomer toch met een compact starten steek 110. nu rij ik met een dura ace 7900 53t op mijn giant tcr advanced isp sl0 wat met pressfit vastzit.

ik wilde eigenlijk een rotor 3d plus steek 110 (ondanks dat ik soms lees dat de spider niet geheel recht blijft met torsie).

ik zie verdacht weinig Giants met een Rotor crank en misschien heeft dit een reden ;)
vraag is kan dit en hoe?

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2012 10:50

Dat kan gewoon met de volgende lagers: http://www.rotorbike.com/nueva/ingles/press_fit4130.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou je shifters overigens wat hoger op het stuur zetten, lijkt me een stuk comfortabeler als ze netjes doorlopen in lijn met het stuur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 03 dec 2012 11:23

amclassic-fan schreef:Dat kan gewoon met de volgende lagers: http://www.rotorbike.com/nueva/ingles/press_fit4130.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou je shifters overigens wat hoger op het stuur zetten, lijkt me een stuk comfortabeler als ze netjes doorlopen in lijn met het stuur.
off topic
heb jij een plaatje hoe de shifters volgens jou moeten staan?
ik heb de mijne ongeveer hetzelfde staan en begrijp geloof ik niet helmaal goed hoe hoog jij bedoelt als je zegt in lijn met het stuur
Allard

vincentengel1
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2012 07:01

vincentengel1 03 dec 2012 13:37

Ik zou je shifters overigens wat hoger op het stuur zetten, lijkt me een stuk comfortabeler als ze netjes doorlopen in lijn met het stuur.
lol;) maar nee liever niet, ik fiets niet voor de esthetiek van de fiets. ik rijd niet veel met de handjes op de shifter maar in de beugel...

anyways thanks for the link near de rotor bb

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2012 14:13

beren040 schreef:
amclassic-fan schreef:Dat kan gewoon met de volgende lagers: http://www.rotorbike.com/nueva/ingles/press_fit4130.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou je shifters overigens wat hoger op het stuur zetten, lijkt me een stuk comfortabeler als ze netjes doorlopen in lijn met het stuur.
off topic
heb jij een plaatje hoe de shifters volgens jou moeten staan?
ik heb de mijne ongeveer hetzelfde staan en begrijp geloof ik niet helmaal goed hoe hoog jij bedoelt als je zegt in lijn met het stuur
Zowel Shimano als Campagnolo houden als richtlijn aan dat als je een latje tegen de onderkant van het stuur houdt, het uiteinde van de shifter net boven dat latje uit moet komen.

Dat heeft niets met esthetiek te maken, maar alles met ergonomie. Als de shifters volgen de richtlijn gemonteerd worden dan loopt bij 9 van de 10 sturen het stuur mooi over in de shifter. Daarnaast heb je veel meer ondersteuning van de shifters als die iets hoger gemonteerd zijn, enige punt is dat je in de beugel wel nog fatsoenlijk bij de remhendel moet kunnen komen. Bij mensen met hele kleine handen kan dat wel eens een probleem geven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vincentengel1
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2012 07:01

vincentengel1 03 dec 2012 17:21

je argumenten beschrijven toch wel degelijk meer de esthetische aspecten "loopt t' stuur mooi over in de shifter" dat is leuk voor mensen die toertochtjes rijden, maar in een wedstrijd zit je toch meer in de beugel en dan heb je meer aan een goed bereikbare rem/shift hendel.

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 03 dec 2012 19:53

Spak hij tegen een talentvolle elite-amateur.....(en districtskampioen Oost meen ik...)... ;)

vincentengel1
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2012 07:01

vincentengel1 03 dec 2012 19:59

kijk dat zijn pas nuttige argumenten... is het dan nu ook de bedoeling dat ik mijn CV ga opsommen hier en dat je dan gaat afwegen wie wat mag zeggen? ... sterk werk edwin!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2012 20:18

vincentengel1 schreef:je argumenten beschrijven toch wel degelijk meer de esthetische aspecten "loopt t' stuur mooi over in de shifter" dat is leuk voor mensen die toertochtjes rijden, maar in een wedstrijd zit je toch meer in de beugel en dan heb je meer aan een goed bereikbare rem/shift hendel.
Dat je je remhendel normaal moet kunnen bereiken staat volledig buiten kijf. Maar dat normaliter gezien ook gewoon als de shifters hoger op het stuur staan dan hier op de foto. Dat mooi overlopen is niets esthetisch aan, maar het houdt gewoon veel fijner vast.

De tijd dat je de hele koers in de beugel rijdt hebben we al vele jaren achter ons gelaten. Die shifters zijn de laatste jaren niet voor de mooi steeds verder geëvolueerd qua vorm, maar puur voor het comfort. Als je dan vervolgens je shifters zo laag op je stuur monteert dan heb je daar maar weinig profijt van. Of je nu toerfietser of coereur bent, beide hebben baat bij zoveel mogelijke (comfortabele) posities om de handen te plaatsen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 03 dec 2012 20:29

vincentengel1 schreef:kijk dat zijn pas nuttige argumenten... is het dan nu ook de bedoeling dat ik mijn CV ga opsommen hier en dat je dan gaat afwegen wie wat mag zeggen? ... sterk werk edwin!
Nee hoor... je mag zeggen wat je wilt, maar ik dacht dat je Amclassicfan misschien niet kende omdat je je zijn argumenten als "goed voor een toerder, maar niet voor een coureur" bestempelde... Voor de rest, zie de reactie van AMF... ;)

vincentengel1
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 dec 2012 07:01

vincentengel1 04 dec 2012 12:01

even terug komend, krijg ik via de mail terug dat alleen de rotor 3d versie zou passen, niet de plus...

http://www.rotorbike.com/nueva/infotecn ... %20ENG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2012 12:14

En een beetje serieuze wedstrijdrenner gebruikt gewoon de 39 bij een cyclo ;)
Less is bore

Plaats reactie