Remhendel schijfrem stuit bijna op handgreep
-
- Forum-lid
Op mijn racefiets heb ik mijn rem heel kort afgesteld. Klein beetje knijpen en het remt. Op mijn nieuwe ATB met hydraulische set van Shimano (BR-M575) moet ik de handel helemaal inknijpen voordat ik maximaal rem. Is dit te regelen met een afstelbout?
Cinglé
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, op deze rem zit geen afstelbout voor zover ik weet. Als het goed is is deze zelfstellend.
Verandert het niet na een paar keer remmen?
Verandert het niet na een paar keer remmen?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Wat je kan doen als het niet automatische gaat. Is wiel eruit en dan de rem inknijpen, zo werkt het bv bij hope. Niet te ver maar als je nieuwe blokken hebt mag je hem gewoon helemaal inknijpen.
snel een aantal keren inknijpen kan je ook nog proberen. Heeft de fiets lang gelegen of op zijn kop gestaan, dat vinden sommige remmen niet echt leuk.
snel een aantal keren inknijpen kan je ook nog proberen. Heeft de fiets lang gelegen of op zijn kop gestaan, dat vinden sommige remmen niet echt leuk.
-
- Forum-lid
rem inknijpen zonder wiel der in hou ik voor geen goed idee bij schijfremmen.
Kan je een hoop geouwehoer mee krijgen daarom altijd; "wiel der uit transportzekering der in."
Waarschijnlijk lucht in t remsystem, even nieuwe olie der in hebbie der geen last meer van. (als t daadwerkelijk lucht was)
Kan je een hoop geouwehoer mee krijgen daarom altijd; "wiel der uit transportzekering der in."
Waarschijnlijk lucht in t remsystem, even nieuwe olie der in hebbie der geen last meer van. (als t daadwerkelijk lucht was)
rodger schreef:Ontluchten is de enige oplossing,maar er zijn er weinigen die dit goed doen.
Gelukkig stelt dit bij Shimano niet zoveel voor.
Wel is het handig om een flesje remvloeistof te hebben, voor het bijvullen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zat de handleiding voor de SLX remmen eens door te lezen en toen moest ik echt nog wel een keer goed lezen.
Doe mij maar de Avids's (elixer etc): ultra simpel!
Doe mij maar de Avids's (elixer etc): ultra simpel!
Less is bore
maar als het nieuwe fiets is dan is dit toch een klusje voor de fm?
het is natuurlijk goed zelf te doen maar er zal maar een lek zuigertje of zoiets zijn...
het is natuurlijk goed zelf te doen maar er zal maar een lek zuigertje of zoiets zijn...
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;