Athena (UT) lagers snel verrot
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39462
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mijn Athenagroep (1e generatie 11sp met UT) kan nog slechter tegen regen en slecht weer dan ik. Kwam er net achter dat het linker lager verrot is. Draaide heel zwaar, na paar keer ronddraaien ging het weer soepeler. Crank gedemonteerd en bleek dus dat dat lager korrelig loopt. Kan er nog wel mee rijden, maar moet vervangen worden. Schat dat ie de laatste 200km eigenlijk alleen maar in de regen/zeiknatte weg heeft gedraaid.
Zijn er duurzamere alternatieven in vergelijking met de standaard UT lagers bij de Athena groep of heb ik gewoon pech?
Zijn er duurzamere alternatieven in vergelijking met de standaard UT lagers bij de Athena groep of heb ik gewoon pech?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ja zeker vierkantdaniel1975 schreef:Zijn er duurzamere alternatieven in vergelijking met de standaard UT lagers bij de Athena groep of heb ik gewoon pech?
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39462
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
I know, maar dan heb ik een nieuwe crank nodig......
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39462
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar je kunt alleen de cups goed invetten (gedaan), verder kom je niet echt bij het lager. Althans niet tussen crank en lager.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik had hetzelfde met m'n Chorus lagers,ook UT en 11sp.,na nog geen jaar en amper met slecht weer gereden, was het rechterlager al naar de gallemiezen. Werd bij Vos gratis vervangen, evenals m'n frame wat gescheurd was.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39462
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gaat mij niet om het gratis vervangen, maar om iets duurzamers. Ik heb dit gezeik ook al eens gehad met de buitenboordlagers van mijn shimano atb crankstel en is gewooon heel storend.
Ik heb net nog eens zitten kijken naar het invetten, maar je komt echt niet tussen de crank enhet lager. Uiteraard wel bij de binnenkant als je de crank demonteerd, maar daar komt het probleem niet vandaan.
Ik heb net nog eens zitten kijken naar het invetten, maar je komt echt niet tussen de crank enhet lager. Uiteraard wel bij de binnenkant als je de crank demonteerd, maar daar komt het probleem niet vandaan.
Less is bore
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Kan het zijn dat het vuil van binnenuit richting de lagers kan?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik heb bij mijn MTB bracket lagers (ISIS cartridge) er vet ingekregen met een spuitbus motorfiets kettingspray. Dat is erg dun op het moment dat je het spuit en als het opdroogt heb je vet dat niet snel wegspoelt. Het vet loopt langs de afdichting het lager in. Ik weet niet hoe de Campa lagers er uitzien, maar misschien is het een idee.daniel1975 schreef:Maar je kunt alleen de cups goed invetten (gedaan), verder kom je niet echt bij het lager. Althans niet tussen crank en lager.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Ik herken het probleem. Ik heb de lagers van mijn UT fietsen vrij snel vervangen door Enduro lagers. Doordat ik meer fietsen heb en per fiets niet de km stand noteer kan ik niet met zekerheid zeggen dat het beter is. Mijn indruk is wel dat dat zo is maar niet wetenschappelijk onderbouwd dus. http://www.endurobearings.com/bicycle/e ... rings.html" onclick="window.open(this.href);return false;