Zijn er forum leden die ervaring hebben met de Jtek Shiftmate model #2?
ben namelijk een winterfiets aan het opbouwen, voornamelijk uit Shimano 9speed onderdelen, maar heb nog een setje Campagnolo Veloce shifters liggen.
ben benieuwd of de Jtek Shiftmate de oplossing is om dit goed met elkaar te kunnen laten functioneren.
Jtek ShiftMate
op de website van jtek staat een keurige tabel met welke voor welke....
http://jtekengineering.com/shiftmate.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jtekengineering.com/shiftmate.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Wat wil je met wat laten schakelen?
Ik rijd 3x9 speed shimano(d.a en ultegra) met 3x10 speed campa(record) shifters. Je hoeft alleen de achterderaiileurkabel in een knikje te leggen. Ik vond dit ZO lekker schakelen dat ik alle fietsen thuis inmiddels hiermee heb uitgerust.
er is met een beetje googlen genoeg te vinden over werkende combinaties van onderdelen.
Ik rijd 3x9 speed shimano(d.a en ultegra) met 3x10 speed campa(record) shifters. Je hoeft alleen de achterderaiileurkabel in een knikje te leggen. Ik vond dit ZO lekker schakelen dat ik alle fietsen thuis inmiddels hiermee heb uitgerust.
er is met een beetje googlen genoeg te vinden over werkende combinaties van onderdelen.
Ik zou eerst eens de combinatie testen. Je kunt altijd nog kopen. De 9v systeemverschillen zijn zo klein, dat helemaal niets of bijna niets hoeft te worden bijgesteld. Eigen ervaring. Een Campa cassette is iets breder en dus moet je de totale slag van de ander merk derailleur iets bijregelen. Aan de voorkant is er helemaal geen verschil tussen Campa, Shimano en SRAM.martijn78 schreef:Zijn er forum leden die ervaring hebben met de Jtek Shiftmate model #2?
ben namelijk een winterfiets aan het opbouwen, voornamelijk uit Shimano 9speed onderdelen, maar heb nog een setje Campagnolo Veloce shifters liggen.
ben benieuwd of de Jtek Shiftmate de oplossing is om dit goed met elkaar te kunnen laten functioneren.
wat bedoel je met "je moet de totale slag iets bijregelen"?klimmer schreef:Een Campa cassette is iets breder en dus moet je de totale slag van de ander merk derailleur iets bijregelen. Aan de voorkant is er helemaal geen verschil tussen Campa, Shimano en SRAM.
en hoe doe je dat met een 9speed achterderailleur?
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
- r.hilferink
- Forum-lid
Op mijn crosser ook Veloce shifters met shimano 9 speed derailleur en cassette. Ik heb daar 3 jaar terug ook een shiftmate tussen geplaatst.
Geen problemen in al die jaren. Het schakelt prima. Geen ratelende ketting en ook nog niet opnieuw hoeven af te stellen....
Uiteraard gaat het schakelen niet zo strak als bij de Ultegra wegfiets versie (ook veel nieuwer).
Ik heb al eens overwogen om 9 speed Ultegra shifters te monteren maar het voordeel van de Veloce shifters is dat je heel snel de remmen los kunt zetten.
Geen problemen in al die jaren. Het schakelt prima. Geen ratelende ketting en ook nog niet opnieuw hoeven af te stellen....
Uiteraard gaat het schakelen niet zo strak als bij de Ultegra wegfiets versie (ook veel nieuwer).
Ik heb al eens overwogen om 9 speed Ultegra shifters te monteren maar het voordeel van de Veloce shifters is dat je heel snel de remmen los kunt zetten.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat doe je met iedere derailleur op dezelfde manier. Met de twee stelschroefjes stel je de binnenste en de buitenste stand af op de cassette. Kabel los.martijn78 schreef:wat bedoel je met "je moet de totale slag iets bijregelen"?klimmer schreef:Een Campa cassette is iets breder en dus moet je de totale slag van de ander merk derailleur iets bijregelen. Aan de voorkant is er helemaal geen verschil tussen Campa, Shimano en SRAM.
en hoe doe je dat met een 9speed achterderailleur?