Ketting slaat over
Ik heb bij mijn "project" de cassette zuiver gemaakt, het crankstel eveneens.
De ketting vervangen, op de juiste spanning gezet nu.
Bij een enkele stand, slaat de ketting op de cassette over.
Terwijl met de hele oude ketting voorheen dat nooit gebeurde?
Wat kan het zijn? Stukje afstellen van de achterdereilleur? Daar iets?
Ik ga vanuit dat het niet aan de cassette zelf hoeft te liggen, omdat het met de oude ketting nooit gebeurde?
De ketting vervangen, op de juiste spanning gezet nu.
Bij een enkele stand, slaat de ketting op de cassette over.
Terwijl met de hele oude ketting voorheen dat nooit gebeurde?
Wat kan het zijn? Stukje afstellen van de achterdereilleur? Daar iets?
Ik ga vanuit dat het niet aan de cassette zelf hoeft te liggen, omdat het met de oude ketting nooit gebeurde?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oude ketting en cassette zijn op elkaar ingesleten. Nieuwe ketting niet op de oude cassette. Hoogst waarschijnlijk zal je cassette al dermate ver versleten dat je het niet meer goed gaat krijgen. Als alle afstelling verder kloppen, dan zit er niets anders op dan ook de cassette vervangen.
Less is bore
-
- Forum-lid
of specifiek die tandwielen vervangen die over slaan ( versleten zijn ).
overigens is een complete nieuwe cassette vaak goedkoper dan losse tandwielen.
overigens is een complete nieuwe cassette vaak goedkoper dan losse tandwielen.
gaat niet, bestaat niet!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, elke cassette past met die ketting.
Less is bore
Ik heb ook een probleem met het overslaan. Cassette en ketting zijn even oud en niet versleten. Als ik voor op het middelste blad rijd en ik schakel achter naar de grotere tandwielen (grootste drie) dan volgt er geratel en overslaan. Schakel ik voor naar de kleinste dan gaat het wel goed. Ik heb geprobeerd met de kabelversteller. Maar als het dan op de grote achtertandwielen goed gaat gaat het fout op de kleinere achtertandwielen. Wat doe ik fout?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als 1 kant vd cassette wel en 1 kant niet lekker loopt is het 9 vd 10x een krom padje.
Less is bore
Bij mij dus ook, de grotere wielen van de cassette is geen probleem, de middelste geven problemen, de kleinste ook weer niet!sjc schreef:Ik heb ook een probleem met het overslaan. Cassette en ketting zijn even oud en niet versleten. Als ik voor op het middelste blad rijd en ik schakel achter naar de grotere tandwielen (grootste drie) dan volgt er geratel en overslaan. Schakel ik voor naar de kleinste dan gaat het wel goed. Ik heb geprobeerd met de kabelversteller. Maar als het dan op de grote achtertandwielen goed gaat gaat het fout op de kleinere achtertandwielen. Wat doe ik fout?
Dus......... vervangen die handel?????
Ik heb toch het idee dat de dereilleur een beetje scheef staat.
Ik neem aan dat na alle afstellingen de dereilleur exact recht tov de fiets moet staan? Bij mij staat ie nu een beetje naar het midden!
Dat is niet de bedoeling denk ik, toch?
Ik neem aan dat na alle afstellingen de dereilleur exact recht tov de fiets moet staan? Bij mij staat ie nu een beetje naar het midden!
Ga je enkel met gepaste gereedschap kunnen controleren.Peerke3 schreef:Ik heb toch het idee dat de dereilleur een beetje scheef staat.