Dit is het frame wat ik had staan:
Het is een originele Gazelle team TVM uit 1999. Dit exemplaar behoorde toe aan Steven de Jongh waarop hij o.a. een etappes won in de Tirreno Adriatico en Castilla y Leon. (Of die overwinningen ook op dit frame waren weet ik uiteraard niet zeker)
Via via is de fiets uiteindelijk bij mij beland. Ik heb hem altijd als 2e fiets gebruikt omdat vooral het lakwerk al wat minder was geworden. Ondanks dat ik hem als 2e fiets gebruikte, zat het frame me altijd als gegoten. Toen ik me weer aan het oriënteren was op een nieuwe fiets, kreeg ik het idee de Gazelle in een nieuwe jasje te steken. Hoewel ik het enerzijds jammer vind om de originele lak te veranderen (uit historisch perspectief), heb ik besloten om het frame toch een andere look te geven.
Zoals je kunt zien kon ik me niet inhouden en ben al wat begonnen met sleutelen. Het balhoofd en de BB had ik al laten frezen en de schroefdraad opnieuw laten tappen. Dus het balhoofd kon er zonder problemen op de AMclassic-methode worden ingeperst. Zadelpen + stuurpen en stuur ook al tijdelijk even gemonteerd.
To be continued...
Project: Gazelle Team TVM
-
- Forum-lid
Leuk project! Ga dit ook volgen. Wielset staat er ook mooi in. Open Pro geloof ik? Wat voor naaf zit er in? Succes!
Het is prima weer, dus even in de tuin wat verder gesleuteld.
Even het één en ander gewogen, zadelpen: KCNC SC Pro Lite (uncut)
Stuurpen: Syntace F99 120mm , Stuur: Syntace Racelite 7075 42c-c
Inclusief shim, hoewel je de F99 officieel niet met shim mag monteren.
FRM Crankstel 48-34, bij carbonfreaks.nl in de aanbieding kunnen scoren.
BB
BB gemonteerd
Cranks gemonteerd
Plaatje tot nu toe
Wielen zijn inderdaad Mavic Open Pro CD velgen, 36 spaaks met DA-naven. Stevige en fijne set, alleen aan de zware kant. Ik ben er nog niet overuit of ik deze wielen ga gebruiken of een ander setje.
Even het één en ander gewogen, zadelpen: KCNC SC Pro Lite (uncut)
Stuurpen: Syntace F99 120mm , Stuur: Syntace Racelite 7075 42c-c
Inclusief shim, hoewel je de F99 officieel niet met shim mag monteren.
FRM Crankstel 48-34, bij carbonfreaks.nl in de aanbieding kunnen scoren.
BB
BB gemonteerd
Cranks gemonteerd
Plaatje tot nu toe
Wielen zijn inderdaad Mavic Open Pro CD velgen, 36 spaaks met DA-naven. Stevige en fijne set, alleen aan de zware kant. Ik ben er nog niet overuit of ik deze wielen ga gebruiken of een ander setje.
Laatst gewijzigd door c.zaballa op 23 jun 2011 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gazelle Team TVM \'99
Mijn favoriete stalen Gazelle frame. Vond het groene TVM frame altijd erg speciaal.
Heb je het spuitwerk zelf gedaan, of uitbesteed. Ziet er strak uit.
Had zelf deze week bijna een demax aan de haak geslagen via MP. Nadere inspectie
van de eigenaar bracht toch wat problemen aan het licht die weggemoffeld waren onder een sticker.
Er is me er nog 1 onder voorbehoud aangeboden. Hier hoop ik maar op.
Ga je project geinteresseerd volgen. Ben benieuwd welke richting je er mee op gaat. All black?
Heb je het spuitwerk zelf gedaan, of uitbesteed. Ziet er strak uit.
Had zelf deze week bijna een demax aan de haak geslagen via MP. Nadere inspectie
van de eigenaar bracht toch wat problemen aan het licht die weggemoffeld waren onder een sticker.
Er is me er nog 1 onder voorbehoud aangeboden. Hier hoop ik maar op.
Ga je project geinteresseerd volgen. Ben benieuwd welke richting je er mee op gaat. All black?
Het spuitwerk is uitbesteed. Helaas zaten er 3 druipers in de lak (rondom een lug). Deze hebben ze er grotendeelsels weer uit kunnen polijsten. Als je echter goed kijkt (op de foto's niet te zien) dan is toch nog wel een verdikking zichtbaar.
Het plaatje hoe ik het in m'n hoofd had, is er gelukkig goed uitgekomen. Al bij al dus wel tevreden over de herlakking.
Het plaatje hoe ik het in m'n hoofd had, is er gelukkig goed uitgekomen. Al bij al dus wel tevreden over de herlakking.
Gazelle Team TVM \'99
Chique! F99 is sowieso de mooiste keuze bij zo'n slank frame (en don't worry about the shim - ik fiets nu al vier jaar op een Merlin rond met een F99 met 1" shim en dat is probleemloos)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof