Project: Gazelle Team TVM
Geplaatst: 04 jun 2011 02:08
Dit is het frame wat ik had staan:
Het is een originele Gazelle team TVM uit 1999. Dit exemplaar behoorde toe aan Steven de Jongh waarop hij o.a. een etappes won in de Tirreno Adriatico en Castilla y Leon. (Of die overwinningen ook op dit frame waren weet ik uiteraard niet zeker)
Via via is de fiets uiteindelijk bij mij beland. Ik heb hem altijd als 2e fiets gebruikt omdat vooral het lakwerk al wat minder was geworden. Ondanks dat ik hem als 2e fiets gebruikte, zat het frame me altijd als gegoten. Toen ik me weer aan het oriënteren was op een nieuwe fiets, kreeg ik het idee de Gazelle in een nieuwe jasje te steken. Hoewel ik het enerzijds jammer vind om de originele lak te veranderen (uit historisch perspectief), heb ik besloten om het frame toch een andere look te geven.
Zoals je kunt zien kon ik me niet inhouden en ben al wat begonnen met sleutelen. Het balhoofd en de BB had ik al laten frezen en de schroefdraad opnieuw laten tappen. Dus het balhoofd kon er zonder problemen op de AMclassic-methode worden ingeperst. Zadelpen + stuurpen en stuur ook al tijdelijk even gemonteerd.
To be continued...
Het is een originele Gazelle team TVM uit 1999. Dit exemplaar behoorde toe aan Steven de Jongh waarop hij o.a. een etappes won in de Tirreno Adriatico en Castilla y Leon. (Of die overwinningen ook op dit frame waren weet ik uiteraard niet zeker)
Via via is de fiets uiteindelijk bij mij beland. Ik heb hem altijd als 2e fiets gebruikt omdat vooral het lakwerk al wat minder was geworden. Ondanks dat ik hem als 2e fiets gebruikte, zat het frame me altijd als gegoten. Toen ik me weer aan het oriënteren was op een nieuwe fiets, kreeg ik het idee de Gazelle in een nieuwe jasje te steken. Hoewel ik het enerzijds jammer vind om de originele lak te veranderen (uit historisch perspectief), heb ik besloten om het frame toch een andere look te geven.
Zoals je kunt zien kon ik me niet inhouden en ben al wat begonnen met sleutelen. Het balhoofd en de BB had ik al laten frezen en de schroefdraad opnieuw laten tappen. Dus het balhoofd kon er zonder problemen op de AMclassic-methode worden ingeperst. Zadelpen + stuurpen en stuur ook al tijdelijk even gemonteerd.
To be continued...