Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

SRAM quickview computer mount

tegenligger
Forum-lid

tegenligger 04 jan 2013 11:25

SRAM maakt een speciale steun om een Garmin Edge recht voor de voorbouw te monteren. Zie: http://www.sram.com/sram/mountain/produ ... uter-mount" onclick="window.open(this.href);return false;.
Deze computersteun moet € 18,-- kosten en is daarmee een goedkoop alternatief voor de versie van K-edge (kost rond de € 40,--).
Weet iemand of de SRAM computersteun voor de Garmin Edge modellen al in Nederland/Europa te krijgen is?

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 19 jan 2013 15:38

Mooi modelletje tegen een betere prijs, maar zo te zien kan je deze niet monteren zonder je shifter en tape te verwijderen. Zelfs mijn 3T Ergonova is misschien wel wat dik om overheen te krijgen?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 19 jan 2013 16:03

Garmin komt wel erg hoog, zelfde probleem als de Barfly. Blijft geloof ik nogal moeilijk om iets fatsoenlijks te maken.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jan 2013 18:04

Ik kwam via een triathlon forum hier terecht...
http://tillquist.dk/custom-made/garmin-mount-road/

Dit is de website van een deense triathleet die zelf aan het ontwerpen is geslagen. Kijk even het filmpje en de fotoos. Prototype 4 is de (voorlopig?) definitieve versie van een Garmin-houder. Hij heeft echt een professioneel en fraai stukje werk geleverd. Wel op maat gemaakt voor 3T stuurpennen, of pennen met een gelijke bout-afstand...

Hij maakt en verkoopt in eigen beheer en in beperkte oplage. Kost wat, maar dan heb je wel een fraaie houder. En met een mooie en zeer stabiele plaatsing voor je Edge 800/810/500/510.
En ik kan het weten, want ik heb er één gekocht 8-)
Het is echt een mooie en goede houder en levert je een goedgeplaatste Edge op.
Bijkomend voordeel is dat hij nog geen mm ruimte op je stuur pakt, ivm bevestiging aan de faceplate van je stuurpen.

O ja, hij koste 50 euro, incl verzenden en passende boutjes voor de stuurpen. Natuurlijk een belachelijk prijs voor een compu-mount, maar ja, ik gebruikte als excuus voor mezelf dat dit wel echt handwerk is. :oops:
Laatst gewijzigd door Hanz Bé op 19 jan 2013 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Triple A
Forum-lid

Triple A 19 jan 2013 20:40

Zeer fraai gemaakt, maar let op past alleen bij een 3T sturen. Zelf heb ik een k-edge mount, zit er het zelfde op alleen zit de bevestiging aan de rechterkant van het stuur ( niet symmetrisch, dus minder mooi)
Laatst gewijzigd door Triple A op 20 jan 2013 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jan 2013 20:52

Klopt wat betreft de 3T opmerking. Was in mijn tekst een beetje weggevallen, dus heb dat deel nu even vet gemaakt.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 19 jan 2013 22:06

Die van Tillquist is natuurlijk geen koopje maar K-Edge produceert die dingen en masse. Wat zal daar een zalige marge op zittten. En alle stijlpunten gaan ook al naar de custom mount (symmetrie en neemt geen ruimte in aan het stuur).

tegenligger
Forum-lid

tegenligger 20 jan 2013 12:47

wouterf schreef:Mooi modelletje tegen een betere prijs, maar zo te zien kan je deze niet monteren zonder je shifter en tape te verwijderen.
Volgens de beschrijving is het een flexibele klem die je kunt 'uitbuigen' en zo om je stuur heen kunt klikken.
Omdat dit model volgens mij nog niet leverbaar is heb ik voor 39.90 euro inmiddels een Garmin out front steun aangeschaft bij de Futurumshop. Vind ik op zich veel geld voor een kunststof computersteun, maar het afwerkingsniveau is hoog. In de klem om het stuur is rubber verwerkt zodat je geen krassen o.i.d. op het stuur krijgt. Deze steun heeft net als de K-edge als voordeel dat de computer niet te hoog gemonteerd zit.

hansbaakstra
Forum-lid

hansbaakstra 18 mar 2015 12:17

De Sram quickview is inderdaad een erg voordelige fietsteun voor de Garmin Edge fietscomputers, gemaakt van composite materiaal. Wil je een fietssteun die lager ligt dan is de K-Edge Garmin Edge aeromount een mooi alternatief, gemaakt van licht en sterk aluminium.

Plaats reactie