Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

welke kledij heb ik nodig?

koertie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2012 14:22

koertie 09 jan 2013 13:04

Hallo,

ik ben een complete leek in het fietsen.
Ik heb net mijn eerste fiets gekocht, maar nu vraag ik me af wat ik allemaal van kledij nodig heb.
want er zijn zoveel verschillende dingen dat ik soms het niet meer uit elkaar kan houden.

wat heb ik nodig bij dit winterse weer?

GianniPietro
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2012 20:39
Locatie: Roermond
Contact

GianniPietro 09 jan 2013 13:12

Winterweer op komst dus goed gekleed op pad - http://www.ntfu.nl/nieuws.aspx?tabnr=2& ... 4&code=a45" onclick="window.open(this.href);return false; …
voorheen Levensgenieter...maar ik kwam mijn account niet meer in....
Twitter: @jp_houben

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 09 jan 2013 14:42

Wel een goed voorbeeld van de ntfu, iemand zonder helm als voorbeeld geven in de sneeuw.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 09 jan 2013 15:03

Hoe vaak en hoeveel kilometer ga je fietsen? Ga je bijvoorbeeld elke dag naar je werk of ga je eens in de maand een rondje fietsen?

koertie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2012 14:22

koertie 09 jan 2013 18:12

Het is de bedoeling om elke dag naar mijn werk te fietsen.
Heen en terug zal dat een 40tal kimometer zijn

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jan 2013 20:45

Dat is ook mijn dagelijkse totaal (al bijna 20 jaar)!

>20 graden: Basisoutfit. D.w.z. Korte broek, shirt, ondershirt.
15-20 graden: Basis + mouwstukken
10-15 graden: Basis + mouwstukken + langebroek + Body
5-10 graden: Basis + ondershirt + ondershirt lange mouwen + Lange broek + body