Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie

Evelien
Forum-lid

Gebruikersavatar Evelien 18 jan 2013 14:01

Kan iemand een leuke fietsvakantie aanraden voor de beginnende wielrenner?

Waar, wat, hoe?
Misschien met een organisatie?

Suggesties zijn welkom !

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 jan 2013 14:35

Kijk eens op de site van cycletours.nl

Daar moet je iets in kunnen vinden. Zij zijn de grootste fietsreizen aanbieder in Nederland. Ik zou wel even wachten en opletten met boeken. Ze hebben net een doorstart gemaakt na een half-faillisement. Ik weet niet zeker of ze nog lid zijn van de ANVR en de SGR. Wel even checken dus. En als daar weer alles op orde is, zou ik ze zeker aanraden.

Weet je al ongeveer wat je wil gaan doen? Duur, prijs, zwaarte, alleen of met groep?
Live fast; die young. mijn blog

danieldevree
Forum-lid

danieldevree 18 jan 2013 22:54

De route Onbegrensd fietsen naar Parijs van Paul Benjaminse is ook leuk en goed te doen, zelfs voor de racefiets. Makkelijk beschreven, niet te lang en veelal autoluw. Startpunten vanuit Maastricht en Eindhoven, alles is goed en duidelijk beschreven hoogteprofiel, afstanden, bezienswaardigheden, kaarten goed leesbaar, etc

amateurke
Forum-lid

amateurke 18 jan 2013 23:07

Gewoon de auto pakken. Fiets erop en naar het goede weer. Routes uitstippelen in bv Frankrijk is erg simpel via de gedetailleerde Michelinkaart en de hierop vermelde nummers. Leuke standplaats uitzoeken en je kunt je lol op. Beduidend goedkoper dan de meeste organisaties. TIp: St. Jean de Marianne als je het hooggebergte wil opzoeken. Val les Bains voor een uitvalsbasis in een prachtig en pittig stuk Ardeche. Je kun niet trouwens ook een hele mooie vierdaagse tocht fieisen _ de Ardechoise! Erg goede organisatie vwo hotels en bagage.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 19 jan 2013 11:26

Vanuit het oogpunt van een beginnende fietser die wellicht wil proeven aan wat ''echte'' klimwerk raad ik de Vercors aan.

http://www.frankrijkinbeeld.nl/cms/inde ... &Itemid=86" onclick="window.open(this.href);return false;.
op een waterfiets kom je ook vooruit

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 19 jan 2013 11:54

tosstheboss schreef:...proeven aan wat ''echte'' klimwerk raad ik de Vercors aan...
+1. De Vercors is inderdaad één van de vele schitterende fietsgebieden in Frankrijk. Je hebt er veel pittige klimmogelijkheden, zeer spectaculaire landschappen/routes en het is er doorgaans niet druk. Bovendien ligt het gebied al redelijk ver naar het zuiden, waardoor je een grote(ere) kans hebt op stabiel weer.
60 x Ventoux

Helen
Forum-lid

Helen 19 jan 2013 15:40

rob74 schreef:Kijk eens op de site van cycletours.nl

Daar moet je iets in kunnen vinden. Zij zijn de grootste fietsreizen aanbieder in Nederland. Ik zou wel even wachten en opletten met boeken. Ze hebben net een doorstart gemaakt na een half-faillisement. Ik weet niet zeker of ze nog lid zijn van de ANVR en de SGR. Wel even checken dus. En als daar weer alles op orde is, zou ik ze zeker aanraden.

Weet je al ongeveer wat je wil gaan doen? Duur, prijs, zwaarte, alleen of met groep?
+1 als je voor een groepsreis kiest. Als ik zeker weet (voor zover dat kan) dat zij hun zaakjes weer op orde hebben, ga ik boeken.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 19 jan 2013 17:11

Heerlijk gaan fietsen op Gran Canaria. Wel behoorlijk wat klimmen , maar dat kan je in je eigen tempo doen, en na het fietsen heerlijk relaxen in de zon. Freemotion verzorgd leuke tochten, ook kan je daar fietsen huren.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jan 2013 17:47

Cycletours zou ik maar even links laten liggen. De manier waarop 't 1 en ander is gegaan de afgelopen weken heeft toch wel een beetje een luchtje. Sinds afgelopen najaar waren ze 'op eens' niet meer aangesloten bij de ANVR.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 19 jan 2013 21:23

amclassic-fan schreef:Cycletours zou ik maar even links laten liggen. De manier waarop 't 1 en ander is gegaan de afgelopen weken heeft toch wel een beetje een luchtje. Sinds afgelopen najaar waren ze 'op eens' niet meer aangesloten bij de ANVR.
+1 de berichtgeving was er zeker niet naar om er nu met veel vertrouwen een reis te boeken / betalen.

@TS, als je jezelf eenmaal wat verder inschat dan een opstap nivo, en er geen moeite (meer) mee hebt om dagelijks in heuvel- / berg- achtig omgeving te rijden, dan kan ik je deze organisator bijzonder aanbevelen:

http://www.krol-active.eu/
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

redmiller
Forum-lid

redmiller 21 jan 2013 10:51

Evelien schreef:Kan iemand een leuke fietsvakantie aanraden voor de beginnende wielrenner?

Waar, wat, hoe?
Misschien met een organisatie?

Suggesties zijn welkom !

Beste Evelien,

een leuke fietsvakantie voor een beginnende wielrenner is best een moeilijke omschrijving. Wij weten niet wat jou algehele conditie is en zelfs als we die wisten, wat doet dat ertoe? Als fervent vakantiefietser kan ik zeggen dat mijn begin, lang geleden op 15 jarige leeftijd ook van een niet geoefende was. Mijn ouders, toen 50, hadden nooit geoefend. Toch fietsten we naar Cap Finistere in Bretagne. Hadden we doping of epo? Nee, gewoon kwestie van doortrappen. 3e of 4e dag denk je "Waar ben ik idioot aan begonnen?!" en daarna is het over. Geniet lekker van je vakantie waar je ook heengaat.

Nu even concreet:

- wanneer wil je gaan fietsen?
- hoelang wil je gaan fietsen?
- waar wil je naartoe fietsen (of iig in welke richting!)
- wat is je materiaal waarmee je gaat fietsen?
- Ga je samen of alleen fietsen?

Mooie week-tochten zijn: naar oa. Parijs, de Moezel, Eifel, Normadie, Rondje Nederland, Langs de Noordzeekust naar Oost-Friesland in Duitsland, Bremen. Als je snel bent is Berlijn zelfs in een week haalbaar.

voor meerdere weken: Noorwegen/Noordkaap, Rome, Santiago, Venetie, Bretagne, Verdon

Misschien dat je denk dat dit niet voor jou weggelegd zou zijn, maar onthoud: Gewoon doortrappen en genieten! Conditie krijg je vanzelf en begin je in Nederland heb je de Alpen pas na 10 tot 15 dagen. ;)
Laatst gewijzigd door redmiller op 21 jan 2013 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
En de horizon fietst mee, elke dag...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 jan 2013 10:57

Als je wilt klimmen met de racefiets en je hebt daar totaal geen ervaring mee, dan is het wellicht het handigst om gewoon ergens te gaan 'basecampen': standplaats uitzoeken en lekker rondjes door de omgeving gaan fietsen. Begin met middengebergte of minder: Luxemburg, Vogezen, Sauerland etc
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie