Ik ben van plan om een Zonda wielset te gaan kopen.
Maar wat gebeurd er als ik spaakbreuk in mijn achterwiel krijg, m.b.t. het G patroon ?
Kan ik dan nog wel veilig doorfietsen om thuis te geraken ?
Ik hoor het graag.
Zonda's en spaakbreuk ?
-
- Forum-lid HC
Gaat nog moeilijk zijn om ervaringsdeskundige te vinden met spaakbreuk bij Zonda's!guerciotti schreef:Ik ben van plan om een Zonda wielset te gaan kopen.
Maar wat gebeurd er als ik spaakbreuk in mijn achterwiel krijg, m.b.t. het G patroon ?
Kan ik dan nog wel veilig doorfietsen om thuis te geraken ?
Ik hoor het graag.
Maar zonder gekheid als je daar bang voor bent moet je gewoon een handgespaakt setje kopen, als er bij de Zonda's een spaak uitknalt zal de slag veel groter zijn dan bij een handgespaakt setje met b.v. 32 spaken. De kans dat het gebeurt is echter niet zo groot, Zonda's zijn uiterst betrouwbaar!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dus dat zou een nadeel kunnen zijn bij de G3 wielen.mackersv2.0 schreef:Valt best mee hoor met die ervaringsdeskundigen.
Met mijn Zonda's heb ik achter links ook een gebroken spaak gehad.
Verder rijden was onmogelijk.
En ook maar hopen dat je geen spaakbreuk krijgt en een telefoon bij je hebt.
Bij mijn Mavic Ksyrium's heb ik ook twee keer een gebroken spaak gehad en kon nog net thuis komen met een flinke slag in het achterwiel.
Als je niet meer kunt fietsen wordt het toch lastig.
-
- Forum-lid
Ik had vroeger altijd een oprol-spaak bij me. Maar ik weet niet of die voor die campa-wielen wel bestaan. Niet zo'n gek idee. Als er in mijn Bullet 50 een spaak knapt vrees ik dat het ook einde ritje is...
It's all about the bike!
Toch nog een ervaringsdeskundige op het forum. Ik heb een keer een spaak in het achterwiel gebroken en ik ben gewoon naar huis gefietst. Toen reserve spaken gekocht en zelf gerepareerd
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
ik heb zonda wielen uit 2009. ik heb een keer een spaakbreuk gehand en dat heb ik pas gemerkt toen ik thuis was. De slag was dus erg klein, en snel gerepareerd door de fietsenmaker.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou mij voor kunnen stellen dat het scheelt of je een van de twee dubbele spaken aan de driveside breekt of een van de enkele spaken aan de andere kant.
Less is bore
Van het weekend een spaak gebroken aan de niet drive zijde. Direct een slag in het wiel en dus einde oefening.
Ik heb direct een 2e hands wiel op weten te snorren op MP. Ik wil echter wel een poging wagen om het wiel zelf te repareren. Ik kan echter niet goed zien hoe de spaak aan de naafzijde is bevestigd (daar is ie ook afgebroken). Iemand een idee?
Ik heb direct een 2e hands wiel op weten te snorren op MP. Ik wil echter wel een poging wagen om het wiel zelf te repareren. Ik kan echter niet goed zien hoe de spaak aan de naafzijde is bevestigd (daar is ie ook afgebroken). Iemand een idee?
Abide.
- timofietst
- Forum-lid
Heb ook ervaring, wel positief: Paar weken terug bij mijn Zonda's een spaak achter gebroken, aandrijfzijde. Minimale slag en rustig de laatst 45km naar huis gereden. Voor 15,- bij Hopmans laten repareren, was in een dagje gedaan.