Beste MTB liefhebbers,
Ik ben voor mijn allroundfiets (Cannondale Quick CX, 2011, 622mm omtrek wielen) op zoek naar banden waarmee ik in het terrein overweg kan.
Heb nu allround banden van Continental, 37mm breed en ik neig de rand op te zoeken van wat mogelijk is qua breedte en profiel. Nu heb ik cyclocross banden gezien, 37mm of breder.
Voordelen van profiel lijkt me helder. Maar wat is jullie ervaring met verschillende breedte vd banden. Meer loopvlak maakt fietsen lichter op bijv. bosgrond toch? Maar in de modder heb je het weer niet nodig lijkt me.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Denk dat mijn max. mogelijke breedte rond de 45mm zit (ivm mijn frame). Alvast bedankt!
Groeten,
Peter
bandenmaat
-
- Forum-lid
lekkere all round banden voor jouw behoefte zijn de Marathon Dureme in de maat 42-622. Het model is net uit productie, maar is nog, met korting, te vinden o.a. bij http://www.bikecomponents.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Ook nog in vouwbanden, wel bijna dubbel zo duur. Ik heb allround ervaring in de maat 50-622 vouwband, ca. 5000 km, geen lekke band. Goedkoper is de Schwalbe Hurricane, evenwel geen ervaring mee. Lekbestendigheid zal zeker minder zijn. Cyclocross banden zijn, vanwege het wedstrijdreglement, niet breder dan 33mm. De 622 mtb banden zijn allemaal meer dan 50mm breed.