Cannondale Synapse of Kuota Kharma
Ben me al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en ben gecharmeerd geraakt
door de Cannondale Synapse en de Kuota Kharma. Twee heel verschillende fietsen en ik vraag
mij af wat voor mij als (fanatieke) recreatie fietser (AGR / Limb.M) een verstandige keus zou zijn!
Of wat voor "gelijkwaardige" alternatieven er zijn! Hoor graag ervaringen betreffende beide fietsen.
door de Cannondale Synapse en de Kuota Kharma. Twee heel verschillende fietsen en ik vraag
mij af wat voor mij als (fanatieke) recreatie fietser (AGR / Limb.M) een verstandige keus zou zijn!
Of wat voor "gelijkwaardige" alternatieven er zijn! Hoor graag ervaringen betreffende beide fietsen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
berdinge schreef:Ben me al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en ben gecharmeerd geraakt
Behoudens of de fiets je "past" vind ik de Kuota Kharma mooier dan de Synapse.
Bij ons in de club enkel positieve ervaringen met de Kharma (3x).
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Niks moet van mij,marcelb schreef:En waarom moet het een campa afmontage zijn ....?
Ik vind op een italiaan,afmontage van Italiaanse makelij.
En waarom,omdat de diverse groepen van campagnolo bijna dezelfde structuur hebben als het frame.
En ik vind Shimano niet mooi staan op een Kharma.
Laatst gewijzigd door nijkie op 11 feb 2013 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Persoonlijk vind ik dat een beetje achterhaald standpunt.
Welke paddenstoelen heb jij gegeten toen jij je fiets ging uitzoeken?nijkie schreef: En waarom,omdat de diverse groepen van campagnolo bijna dezelfde structuur hebben als het frame.
Al meer dan 30 jaar schroeven de Italianen massaal Shimano groepen op hun fietsen. Wie zijn wij dan om vanuit Nederland te gaan roepen dat het niet hoort. Als je dan toch de purist uit gaat hangen kan je ook zeggen dat er alleen maar Italianen op een Italiaanse fiets mogen rijden en de ts adviseren om een Jan Janssen te kopen.
Campagnolo groepen vind ik zelf ook mooier , vooral door die lelijke crankstellen van Shimano (lang leve FSA ) maar het feit is dat de meeste fietsen (ook Italianen) standaard met Shimano worden afgemonteerd. Als je een beetje op de portemonnee let ben je helaas al snel "veroordeeld" tot Shimano.
Maar als het om de mooiste groep gaat vind ik Sram Rival op dit moment de winnaar. Dat zal ook op een Italiaan niet misstaan, zelfs op klassiek staal staat het nog mooi.
Even on topic, ik vind de Kharma ook mooier (ook met Shimano ). De Synapse zal misschien uit de tests wat beter naar voren komen maar ik betwijfel of je dat echt gaat merken.
En het oog wil natuurlijk ook wat.
Campagnolo Ultra Dork
Welke paddenstoelen heb jij gegeten toen jij je fiets ging uitzoeken?Ernie C. schreef:nijkie schreef: En waarom,omdat de diverse groepen van campagnolo bijna dezelfde structuur hebben als het frame.
Uit jou tuin
Met structuur bedoel ik het carbon frame en het carbon cranckstel komt redelijk overeen met elkaar kwa kleur.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
No hard feelings...Ernie C. schreef:
Ah, ik zie wat je bedoelt. Sorry, ik had een witte Kharma in mijn hoofd met een wazig verhaal over "Italiaanse vormen" er bij.
Ik heb toevallig ook glossy carbon velgen 50mm in de fiets zitten...maar ik ben redelijk gevoelig voor design en kleurstellingen vandaar mijn antwoord.
Ik heb de 2011 athena groep in zilver, 2012 is het zilver ook in donker grijs-anthraciet leverbaar geworden,had nog mooier gestaan.(volgende fiets)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik weet niet hoe de Kharma 2013 is opgebouwd maar de standaardmontage van de voorbije jaren was bedroevend.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2918" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2918" onclick="window.open(this.href);return false;