Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cannondale Synapse of Kuota Kharma

berdinge
Forum-lid

berdinge 08 feb 2013 14:50

Ben me al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en ben gecharmeerd geraakt
door de Cannondale Synapse en de Kuota Kharma. Twee heel verschillende fietsen en ik vraag
mij af wat voor mij als (fanatieke) recreatie fietser (AGR / Limb.M) een verstandige keus zou zijn!
Of wat voor "gelijkwaardige" alternatieven er zijn! Hoor graag ervaringen betreffende beide fietsen.

gene
Forum-lid

gene 08 feb 2013 16:44

Kun je geen link plaatsen, Onderdelen, wielen en prijs zijn niet onbelangrijk.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 08 feb 2013 17:12

berdinge schreef:Ben me al een tijdje aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en ben gecharmeerd geraakt
door de Cannondale Synapse en de Kuota Kharma. Twee heel verschillende fietsen en ik vraag
mij af wat voor mij als (fanatieke) recreatie fietser (AGR / Limb.M) een verstandige keus zou zijn!
Of wat voor "gelijkwaardige" alternatieven er zijn! Hoor graag ervaringen betreffende beide fietsen.

Behoudens of de fiets je "past" vind ik de Kuota Kharma mooier dan de Synapse.
Bij ons in de club enkel positieve ervaringen met de Kharma (3x).
I know myself like no one else
Nothing to defend

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 10 feb 2013 11:18

Hier nog een tevreden kharma rijder...als voor de kharma gaat wel campa afmontage aub...al vindt ik de nw kuraro nog strakker.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

marcelb
Forum-lid

marcelb 10 feb 2013 23:47

En waarom moet het een campa afmontage zijn ....?
Real men wear blûk!!! Marcel

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2013 08:44

marcelb schreef:En waarom moet het een campa afmontage zijn ....?
Niks moet van mij, ;)
Ik vind op een italiaan,afmontage van Italiaanse makelij. :D
En waarom,omdat de diverse groepen van campagnolo bijna dezelfde structuur hebben als het frame.
En ik vind Shimano niet mooi staan op een Kharma.
Laatst gewijzigd door nijkie op 11 feb 2013 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 feb 2013 09:08

Persoonlijk vind ik dat een beetje achterhaald standpunt.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 feb 2013 09:17

nijkie schreef: En waarom,omdat de diverse groepen van campagnolo bijna dezelfde structuur hebben als het frame.

Welke paddenstoelen heb jij gegeten toen jij je fiets ging uitzoeken?

Al meer dan 30 jaar schroeven de Italianen massaal Shimano groepen op hun fietsen. Wie zijn wij dan om vanuit Nederland te gaan roepen dat het niet hoort. Als je dan toch de purist uit gaat hangen kan je ook zeggen dat er alleen maar Italianen op een Italiaanse fiets mogen rijden en de ts adviseren om een Jan Janssen te kopen.

Campagnolo groepen vind ik zelf ook mooier , vooral door die lelijke crankstellen van Shimano (lang leve FSA :? ) maar het feit is dat de meeste fietsen (ook Italianen) standaard met Shimano worden afgemonteerd. Als je een beetje op de portemonnee let ben je helaas al snel "veroordeeld" tot Shimano.
Maar als het om de mooiste groep gaat vind ik Sram Rival op dit moment de winnaar. Dat zal ook op een Italiaan niet misstaan, zelfs op klassiek staal staat het nog mooi.

Even on topic, ik vind de Kharma ook mooier (ook met Shimano ;) ). De Synapse zal misschien uit de tests wat beter naar voren komen maar ik betwijfel of je dat echt gaat merken.
En het oog wil natuurlijk ook wat.
Campagnolo Ultra Dork

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2013 09:41

Ernie C. schreef:
nijkie schreef: En waarom,omdat de diverse groepen van campagnolo bijna dezelfde structuur hebben als het frame.

Welke paddenstoelen heb jij gegeten toen jij je fiets ging uitzoeken?

Uit jou tuin ;)

Met structuur bedoel ik het carbon frame en het carbon cranckstel komt redelijk overeen met elkaar kwa kleur.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 feb 2013 09:50

Afbeelding

Ah, ik zie wat je bedoelt. Sorry, ik had een witte Kharma in mijn hoofd met een wazig verhaal over "Italiaanse vormen" er bij. :oops:
Campagnolo Ultra Dork

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2013 10:00

Ernie C. schreef:Afbeelding

Ah, ik zie wat je bedoelt. Sorry, ik had een witte Kharma in mijn hoofd met een wazig verhaal over "Italiaanse vormen" er bij. :oops:
No hard feelings...

Afbeelding

Ik heb toevallig ook glossy carbon velgen 50mm in de fiets zitten...maar ik ben redelijk gevoelig voor design en kleurstellingen vandaar mijn antwoord.
Ik heb de 2011 athena groep in zilver, 2012 is het zilver ook in donker grijs-anthraciet leverbaar geworden,had nog mooier gestaan.(volgende fiets)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

gene
Forum-lid

gene 11 feb 2013 16:51

Ik weet niet hoe de Kharma 2013 is opgebouwd maar de standaardmontage van de voorbije jaren was bedroevend.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2918" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie