Ik ben weer toe aan een nieuwe cassette (9sp). Ik zie dat Shimano al minstens 4 typen heeft, HG50, HG61, HG80(SLX) en XT.
Bij 11-32t neemt het gewicht in deze reeks af, 358 - 329 - 282 - 256 gram, en de prijs toe, afgerond 20 - 27 - 38 - 53 euro (bij Mantel). D.w.z. ongeveer 0,25 Euro/gram.
Weet iemand of er behalve het gewichtsverschil er ook een verschil in schakelgedrag is?
Cassette
-
- Forum-lid HC
Vanaf de slx voeren de cassettes veel beter modder af.
Ik zou minimaal vooe de slx gaan, meer is ook niet nodig, tenzij het geld je niet zo uitmaakt.
Als je alleen in nl rijd of met een triple denk eens aan een 11/28 slx, lichter dan een 11/32 xtr en een stuk goedkoper.
Ik zou minimaal vooe de slx gaan, meer is ook niet nodig, tenzij het geld je niet zo uitmaakt.
Als je alleen in nl rijd of met een triple denk eens aan een 11/28 slx, lichter dan een 11/32 xtr en een stuk goedkoper.
De SLX is zelfs nog iets lichter dan de XT en verder prima wat schakelgedrag betreft. De coating van de kransjes verschilt van die van XT. De gewichtswinst zit hem in de spider met 4 ipv 5 poten voor XT. Voor een spin is 5 poten toch ook al akelig weinig...
met een kleiner blad voor kun je een nog kleiner verzet achter nemen: goedkoper, versnelling lekker dicht bij elkaar enz.
losse tandwielen: kun je helemaal zelf samenstellen. en bijvoorbeeld alleen de tandwielen vervangen die je vaak gebruikt.
kosten: ongeveer 5 euro per stuk.. .
losse tandwielen: kun je helemaal zelf samenstellen. en bijvoorbeeld alleen de tandwielen vervangen die je vaak gebruikt.
kosten: ongeveer 5 euro per stuk.. .
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;