Veel te duur materiaal in het jeugdwielrennen
-
- Forum-lid
Dit topic hoort misschien niet maar toch wil ik dit even kwijt.
Sinds dit jaar ben ik zelf wielrenner (aspirant 14 jaar) maar wat mij opvalt is dat veel van de rennertjes al met profmateriaal rijden.
Zo kwam ik gisteren nog een jongen (12 jaar) uit men club tegen met een Ridley Noah Fast met Mavic carbon wielen , een Garmin Edge , een Oakley Radar , een Specialized Prevail helm , S-Works schoenen , etc. (reken zelf dus maar uit wat zijn uitrusting kost.)
Dit vind ik er wel wat over op die leeftijd en dat moest ik toch even kwijt
En ik zou ook wel eens willen weten wat jullie hier van vinden.......
grtz
Sinds dit jaar ben ik zelf wielrenner (aspirant 14 jaar) maar wat mij opvalt is dat veel van de rennertjes al met profmateriaal rijden.
Zo kwam ik gisteren nog een jongen (12 jaar) uit men club tegen met een Ridley Noah Fast met Mavic carbon wielen , een Garmin Edge , een Oakley Radar , een Specialized Prevail helm , S-Works schoenen , etc. (reken zelf dus maar uit wat zijn uitrusting kost.)
Dit vind ik er wel wat over op die leeftijd en dat moest ik toch even kwijt
En ik zou ook wel eens willen weten wat jullie hier van vinden.......
grtz
-
- Forum-lid HC
Hardfietsen doe je met je benen ..... Vul de rest zelf maar in.
What makes the boat go faster?
Hier op t forum hebben we het hier ook al vaker over gehad. Ik herinner me forumlid Joren (nu prof trouwens) die als junior al op 2 dikke Pina's met Lightweights reed. En natuurlijk de legendarische bogevers met zijn topic "mijn fiets en de resultaten".
Je kunt die renners zelf niks kwalijk nemen, de ouders des te meer.
Je kunt die renners zelf niks kwalijk nemen, de ouders des te meer.
Ik zou zeggen, rij em uit de wielen .
Toen ik 10 jaar geleden als jong gastje ging koersen was dat al hetzelfde. Het lijkt soms wel een wedloop tussen de ouders om hun kleine met beter materiaal te laten rijden dan een andere. Dat er in België bij de jeugd regels worden opgelegd qua wielen vind ik al wel een stap in de goede richting. Dus als je In België komt koersen zal je niemand tegenkomen met die Mavic's
Toen ik 10 jaar geleden als jong gastje ging koersen was dat al hetzelfde. Het lijkt soms wel een wedloop tussen de ouders om hun kleine met beter materiaal te laten rijden dan een andere. Dat er in België bij de jeugd regels worden opgelegd qua wielen vind ik al wel een stap in de goede richting. Dus als je In België komt koersen zal je niemand tegenkomen met die Mavic's
-
- Forum-lid
@rikkert : ik heb een Radar maar dat is ook alles voor de rest heb ik geen "profmateriaal"
@NoChain : er zijn nog genoeg dure carbon wielen die aan de voorschriften voldoen hier in Belgie. :/
@NoChain : er zijn nog genoeg dure carbon wielen die aan de voorschriften voldoen hier in Belgie. :/
- robbebopper
- Forum-lid HC
Bo Gevers!
Amusant irritant.
Ik ging er in ieder geval altijd eens lekker voor zitten als hij weer wat foto's plaatste van hele dure fietsen (genomen in woonkamer van pappa en mamma met een hele dure camera, en allerlei hele dure spulletjes op de achtergrond).
Ik mis hem eigenlijk wel een beetje op dit forum.
Overigens, ik ga regelmatig kijken naar cyclocrossen, en als je kijkt wat daar in de jeugdcategorieën allemaal voorbij komt. En dan te bedenken dat dat spul in de modder honderd keer zo snel kapot gaat dan op de weg. Kapitaalvernietiging als je het mij vraagt. Wat is er mis met een setje Fulcrum racing 7?
Amusant irritant.
Ik ging er in ieder geval altijd eens lekker voor zitten als hij weer wat foto's plaatste van hele dure fietsen (genomen in woonkamer van pappa en mamma met een hele dure camera, en allerlei hele dure spulletjes op de achtergrond).
Ik mis hem eigenlijk wel een beetje op dit forum.
Overigens, ik ga regelmatig kijken naar cyclocrossen, en als je kijkt wat daar in de jeugdcategorieën allemaal voorbij komt. En dan te bedenken dat dat spul in de modder honderd keer zo snel kapot gaat dan op de weg. Kapitaalvernietiging als je het mij vraagt. Wat is er mis met een setje Fulcrum racing 7?
Ook al sta ik niet in je schoenen, ik voel met je mee. Rete irritant dat soort kindjes en vooral hun ouders. Ik zie het ook op de schaatsbaan...kinderen van 8 en 9 jaar met klapschaatsjes van 900 euro waar ze een half jaar later al weer uitgegroeit zijn. Blah. Gewoon keihard d'r af fietsen die gastjes. Het liefst met twee vingers in je neus. Dat verdienen ze. Succes.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Ik zal een setje Dura-Ace wielen kopen , dan fiets ik ze er wel af
-
- Forum-lid HC
Ik zie het probleem niet echt. Op de basisschool lopen de kids tegenwoordig al met een Ipone.
Je moet niet vergeten dat er mensen zijn met geld in overvloed. Voor die mensen is dat prof materiaal misschien minder veel geld dan jou fiets dat voor jou is.
Je heb 1 geluk, veel voordeel hebben ze er niet van
Je moet niet vergeten dat er mensen zijn met geld in overvloed. Voor die mensen is dat prof materiaal misschien minder veel geld dan jou fiets dat voor jou is.
-
- Forum-lid
Ik zou toch ook graag met een Pina Dogma of een Specialized Venge rijden hoor. Of ik er nu voordeel aan heb of niet
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Vaak zijn het juist niet met de ouders met geld te veel of nauw ja hooguit zwart geld dan. Een deel van het jeugd wielrennen is een tokkie circuit geworden..japiecarbon schreef:Ik zie het probleem niet echt. Op de basisschool lopen de kids tegenwoordig al met een Ipone.