SMP Zadels - Regio Utrecht
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Al een tijdje, maar met name op de tacx, heb ik last van gevoelloosheid van het 'zaakje' na 20 mins fietsen. Even rechtop fietsen of uit het zadel komen helpt dan.
Ik had eerst een zadel van bontrager dat met de (trek 2.1) fiets kwam. Heb na testen een 'specialized' Toupe gekocht maar dat blijkt nu toch ook problemen te geven.
Na onderzoek SMP gevonden op internet.
- Kennen jullie nog andere merken die ook een 'anatomische' gleuf aanbieden?
- Weet iemand waar ik in de regio Utrecht gebruik kan maken van een leen-zadel of een partij die mij hierin kan adviseren?
Op de site van SMP staat een wat vreemde manier van zadel-advies, namelijk de heup-omvang. Mijn breedte is bij de vorige winkel opgemeten en die is 155.
Graag jullie advies.
Groet,
Steven
EDIT: Ontvangen Suggesties:
AFSTELLINGEN:
- Zadel wat lager
- Suggestie: 88% van binnenbeenlengte.
- Een te zacht of te hard zadel
ZADELS:
- SMP
- ISM [Adamo] USA of NL
- Selle Italia [Superflow, Flite max flow, Tecknologika Flow, SLR]
- Selle San Marco [Mantra]
- Specialized [Toupe, Romin]
- SQlap [611]
- van bovenstaande zadels zijn alleen die van SMP en ISM verkrijgbaar zonder punt, dwz een open voorkant. De rest biedt ook zadels met sleuven op plaatselijke verlagingen/uitsparingen aan, maar deze zijn aan de voorkant wel gesloten.
SITES
- Steve Hogg Dit gaat hoofdzakelijk over het merk SMP.
Al een tijdje, maar met name op de tacx, heb ik last van gevoelloosheid van het 'zaakje' na 20 mins fietsen. Even rechtop fietsen of uit het zadel komen helpt dan.
Ik had eerst een zadel van bontrager dat met de (trek 2.1) fiets kwam. Heb na testen een 'specialized' Toupe gekocht maar dat blijkt nu toch ook problemen te geven.
Na onderzoek SMP gevonden op internet.
- Kennen jullie nog andere merken die ook een 'anatomische' gleuf aanbieden?
- Weet iemand waar ik in de regio Utrecht gebruik kan maken van een leen-zadel of een partij die mij hierin kan adviseren?
Op de site van SMP staat een wat vreemde manier van zadel-advies, namelijk de heup-omvang. Mijn breedte is bij de vorige winkel opgemeten en die is 155.
Graag jullie advies.
Groet,
Steven
EDIT: Ontvangen Suggesties:
AFSTELLINGEN:
- Zadel wat lager
- Suggestie: 88% van binnenbeenlengte.
- Een te zacht of te hard zadel
ZADELS:
- SMP
- ISM [Adamo] USA of NL
- Selle Italia [Superflow, Flite max flow, Tecknologika Flow, SLR]
- Selle San Marco [Mantra]
- Specialized [Toupe, Romin]
- SQlap [611]
- van bovenstaande zadels zijn alleen die van SMP en ISM verkrijgbaar zonder punt, dwz een open voorkant. De rest biedt ook zadels met sleuven op plaatselijke verlagingen/uitsparingen aan, maar deze zijn aan de voorkant wel gesloten.
SITES
- Steve Hogg Dit gaat hoofdzakelijk over het merk SMP.
Laatst gewijzigd door steventrek2.1 op 02 mar 2013 11:53, 8 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Niet specifiek antwoord op je vragen, maar een veel voorkomende oorzaak van dit probleem is dat het zadel net iets te veel omhoog staat. Bij mij heeft dat het probleem i.i.g. volledig opgelost. Misschien heb je daar al naar gekeken, maar anders zou ik dat eerst proberen.
je kunt ook eens zoeken op ISM Adamo zadels
-
- Forum-lid HC
Epbike in Zeist heeft SMP test zadels volgens mij.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Elefantino, bedankt. Ik heb het zadel al wat lager gezet en zelf ook lichtelijk wat naar beneden met de punt. Helaas blijft het aanhouden.
Hanz, bedankt. Ga ik meteen eens doen.
Gr.
Hanz, bedankt. Ga ik meteen eens doen.
Gr.
-
- Forum-lid
Livio: dat ziet er qua benadering wel uit als smp, de saddle selctor is ook ok. Tot nu toe kom ik nog geen zadels tegen die 155 breed zijn.
Ben ik zo lomp of zijn al die zadels in alle maten te krijgen?
Gr.
Ben ik zo lomp of zijn al die zadels in alle maten te krijgen?
Gr.
SMP, ISM, Selle italia ( met name superflow, of flite max flow ), Selle San Marco Mantra.
Meerdere opties, het liefst gewoon blijven testen tot je het goede zadel tegenkomt.
En idd 155 is erg breed, ik zou me nog eens goed laten meten. Ook hier zijn meerdere meetsystemen voor van oa specialized en selle italia.
Meerdere opties, het liefst gewoon blijven testen tot je het goede zadel tegenkomt.
En idd 155 is erg breed, ik zou me nog eens goed laten meten. Ook hier zijn meerdere meetsystemen voor van oa specialized en selle italia.
-
- Forum-lid
Bedankt voor je reactie bongo.
Ik zal eens met verschillende winkels bellen die deze merken verkopen ( het liefst een en dezelfde winkel natturlijk, maar dat zal wel niet) en vragen of ze testzadels beschikbaar hebben.
Groet, steven
Ik zal eens met verschillende winkels bellen die deze merken verkopen ( het liefst een en dezelfde winkel natturlijk, maar dat zal wel niet) en vragen of ze testzadels beschikbaar hebben.
Groet, steven
Als je googled op "All about SMP's", kom je terecht op de site van Steve Hogg's Bikefitting in Australïe.. Hij geeft daarin heel goed uitleg over de verschillende SMP zadels, echt een aanrader en je hebt er veel meer aan dan de uitleg van SMP zelf. Als dame zijnde had ik soortgelijke problemen ( ander zaakje dan wel), maar ik kon aan de hand van zijn info een wel een goede keuze maken ( SMP Drakon) zonder te testen. Misschien kan die info van hem jou ook wel verder op weg helpen?
Ik heb zelf ook last van slapende delen bij langere ritten. Momenteel rij ik met een Specialized Romin maar daar heeft de ruimte niet veel zin. Het gaat wel beter omdat dit een breder en platter zadel is (beter voor mijn bouw). Heb vandaag een slr superflow 145 ontvangen waar een veel bredere sleuf in zit. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Mocht het niks worden ga ik ook maar eens kijken naar een SMP.
-
- Forum-lid
Bedankt voor de tip lucile, de site bevat idd behoorlijk veel informatie over allerlei items van het fietsen. Ik vind het wel moeilijk om tussen al die modellen te kiezen, ik zal toch nog eens mijn botjes moeten laten opmeten om in kaart te brengen welke zadels überhaupt mogelijk zijn.
Ik heb trouwens vandaag mijn zadel nog verder, lees 7/8mm omlaag gezet en het hielp toch wel iets. Ik ben allen al over de afgelopen weken wat gedaald en vrees dat ik enerzijds een probleem oplos maar misschien er met mijn knieën een ander crëer? Ik ga ervanuit dat als een zadel té laag staat, dit ook problemen kan geven??
Groet.
Ik heb trouwens vandaag mijn zadel nog verder, lees 7/8mm omlaag gezet en het hielp toch wel iets. Ik ben allen al over de afgelopen weken wat gedaald en vrees dat ik enerzijds een probleem oplos maar misschien er met mijn knieën een ander crëer? Ik ga ervanuit dat als een zadel té laag staat, dit ook problemen kan geven??
Groet.