Hallo mede fietsfanaten,
Ik heb een vraag goede vriendin is afgelopen wknd bij een cyclo onderuit gereden door een onverlaat hierdoor voorwiel krom beyond repair zeg maar.
Nu heb ik nog een Mavic ksyrium elite liggen van 2010 het is een clincher.
Zou dit geschikt zijn voor een crosser de dame in kwestie weegt 62 kg en rijd redelijk behouden snel maar op aankomen .
Graag uwen mening of het kan.
Didley
Cyclo wielen vraag
- de zwarten
- Forum-lid HC
Je wil dus weten of een Ksyrium voorwiel geschikt is voor cross, en dan met bijkomende info dat de berijdster een 62kg wegende, niet al te hevig rijdende dame is?
("behouden snel maar op aankomen" moet je me toch eens uitleggen )
("behouden snel maar op aankomen" moet je me toch eens uitleggen )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik zou niet weten waarom niet. Een crossband zal toch iets meer dempen ook. En ik ken ook een aantal strandfietsers die toch iets zwaarder zijn en andere racefietswielen in hun V-brake 29er frames monteren. Monteren ze er zelfs een dikke mtb band op... De meeste racefiets wielen kunnen echt wel wat hebben, zeker een Ksyrium met 62kg, Gewichtslimiet is volgens mij redelijk hoog. Maar met geen 1 wiel moet je natuurlijk vol op een stoeprand knallen of zoiets. Daar kan een MTB wiel zelfs niet eens altijd tegen....
Maar als je bang bent dat je wiel niet ongeschonden terug krijgt zou ik het niet doen. Het gebruik in cross is toch een beetje anders als op de weg natuurlijk (en wordt ook wat viezer). Iets meer te verduren krijgt ie sowieso...
Maar als je bang bent dat je wiel niet ongeschonden terug krijgt zou ik het niet doen. Het gebruik in cross is toch een beetje anders als op de weg natuurlijk (en wordt ook wat viezer). Iets meer te verduren krijgt ie sowieso...
Een foto van jouw vriendin zou helpen voor een adequaat advies........(-:
Zonder gekheid, wanneer ik niet op tubes rij dan gebruik de elites ook voor mijn crosser....ben substantieel minder licht dan jouw vriendin though.
Zonder gekheid, wanneer ik niet op tubes rij dan gebruik de elites ook voor mijn crosser....ben substantieel minder licht dan jouw vriendin though.
Als het remoppervlak nog dik genoeg is, is het natuurlijk geen probleem.
epotheker schreef:
Ik ben zeker niet voorzichtig met afdalen e.d. en heb ook een paar jaar ksyriums erin gehad, nooit een slag oid, alleen de body en naven hebben geen heel lang leven op een crosser
~live fast, die young ~
Mensen, bedankt ,ook voor de niet zo nuttige info oa hoe ze dr uit ziet.
Volgens mij gebruiken de doorsnee crossers race wielen en idd de afdichting zal minder zijn .
Gewoon biba erin en proberen, remoppervlak is nog ruim voldoende dik.
Didley
Volgens mij gebruiken de doorsnee crossers race wielen en idd de afdichting zal minder zijn .
Gewoon biba erin en proberen, remoppervlak is nog ruim voldoende dik.
Didley