Hallo,
Na lange tijd gevoetbald te hebben ben ik weer terug bij het fietsen, met het verschil dat ik nu begin 40 ben.
Ik zoek een racefiets die op comfort is afgestemd.
prijs mag tot 1500 euro.
Heb al gehoord dat Specialized Secteur een goede keus zou zijn.
Wie heeft ervaringen met racefietsen die op comfort zijn afgestemd en wat zou een goede keus zijn?
Groet Heini
zoek comfortabele racefiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Er is hier een subforum Nieuwe Racefiets kopen, daar vind je verscheidene topics met jouw vraag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
In de nieuwe Grinta ook een test met comfortracers..
rvb schreef:racefietsen voor comfort? 99,9% van het wegennet is zo vlak als 1 spiegel. je gaat toch geen racefiets aanschaffen voor die 0,01%?
Comfort heeft hier wel een breder begrip dan jullie twee hier aangeven hè.Daankas schreef:Staar je ook niet blind op fietsen die gericht op 'comfort' zijn. Een groot deel comfort is al te behalen door geen 23 mm banden maar 25 mm banden te monteren.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
tja, comfort kan je definieren als demping van schokken en trillingen, of inzake geometrie/positie.
Voor het eerste kan je kijken naar zaken als:
- bredere, soepele banden;
- stalen frame met dunne buizen of kwalitatief carbon frame met goede dempende vork en achtertrein;
- contactpunten zoals dubbel stuurlint (evt. met gel), zadel (zeer persoonlijk!), zadelpen (non-oversized), zijdelingse speling van schoenplaatjes,...
- ...
Voor het tweede zou ik een fietsmeting laten doen. Je zit zoveel comfortabeler als je om te beginnen goed op je fiets zit.
Veel belangrijker dan bvb. gewicht of aerodynamica is de zitpositie. Als je rechtop wil zitten, vind je tegenwoordig bij de meeste merken de zogenaamde comfortracers met bvb. een hogere stuurpositie.
Voor het eerste kan je kijken naar zaken als:
- bredere, soepele banden;
- stalen frame met dunne buizen of kwalitatief carbon frame met goede dempende vork en achtertrein;
- contactpunten zoals dubbel stuurlint (evt. met gel), zadel (zeer persoonlijk!), zadelpen (non-oversized), zijdelingse speling van schoenplaatjes,...
- ...
Voor het tweede zou ik een fietsmeting laten doen. Je zit zoveel comfortabeler als je om te beginnen goed op je fiets zit.
Veel belangrijker dan bvb. gewicht of aerodynamica is de zitpositie. Als je rechtop wil zitten, vind je tegenwoordig bij de meeste merken de zogenaamde comfortracers met bvb. een hogere stuurpositie.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®