Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 30 jan 2013 13:13
Beste fixers!,
Ik heb op marktplaats een mooi baan frame gevonden waarover ik zit te denken om er mijn werk frame/fiets van te maken. (Fietskoerier in Tilburg).
Echter, er zitten geen gaatjes in de voor en achtervork om een rem op te monteren.
Zou ik deze zelf kunnen boren?
Of verzwak ik dan dusdanig de voor en achtervork dat er zo goed als zeker problemen zullen ontstaan?
Het frame is aluminium, en het merk is Prorace, baanframe.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet!, Bas
Ik heb op marktplaats een mooi baan frame gevonden waarover ik zit te denken om er mijn werk frame/fiets van te maken. (Fietskoerier in Tilburg).
Echter, er zitten geen gaatjes in de voor en achtervork om een rem op te monteren.
Zou ik deze zelf kunnen boren?
Of verzwak ik dan dusdanig de voor en achtervork dat er zo goed als zeker problemen zullen ontstaan?
Het frame is aluminium, en het merk is Prorace, baanframe.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet!, Bas
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 30 jan 2013 13:13
Aangezien ik voor mijn fietskoerierswerk ook met enige regelmaat met een Bobyak achter de fiets heb hangen (max 25kg) vind ik het toch wel fijn om in ieder geval te beginnen met een voor én achterremmetje.
Wat zou het probleem kunnen worden als je er achter een gat doorheen boort dan?
Lijkt me dat je een remmetje dat er op zet niet knetter vast geschroefd hoeft te worden?!
Gewóón vast zou al moeten volstaan.
Bovendien zou je zeggen dat een frame (ronde buis) wel wát druk moet kunnen hebben toch?!
Wat zou het probleem kunnen worden als je er achter een gat doorheen boort dan?
Lijkt me dat je een remmetje dat er op zet niet knetter vast geschroefd hoeft te worden?!
Gewóón vast zou al moeten volstaan.
Bovendien zou je zeggen dat een frame (ronde buis) wel wát druk moet kunnen hebben toch?!
Je boort een gat van +/- 6mm in een buis van zeg 15mm, dit verzwakt hem al. Verder wil je je rem wel goed vast hebben zitten, dat betekent dat je erg makkelijk de buis samenknijpt. Ik vermoed dat de buis maar +/-1 mm dik is wat samenknijpen erg makkelijk maakt.Baskeluchtop schreef:Aangezien ik voor mijn fietskoerierswerk ook met enige regelmaat met een Bobyak achter de fiets heb hangen (max 25kg) vind ik het toch wel fijn om in ieder geval te beginnen met een voor én achterremmetje.
Wat zou het probleem kunnen worden als je er achter een gat doorheen boort dan?
Lijkt me dat je een remmetje dat er op zet niet knetter vast geschroefd hoeft te worden?!
Gewóón vast zou al moeten volstaan.
Bovendien zou je zeggen dat een frame (ronde buis) wel wát druk moet kunnen hebben toch?!
Schijfremmen!
Is de voorvork ook aluminium?
Ik zou een paar gaten boren wel aandurven, zeker in de voorvorkkroon, ik zou me vooral afvragen hoe je de gaten netjes geboord krijgt, dus in het midden en netjes haaks. Zo uit de hand gaat dat niet werken.
Ik zou een paar gaten boren wel aandurven, zeker in de voorvorkkroon, ik zou me vooral afvragen hoe je de gaten netjes geboord krijgt, dus in het midden en netjes haaks. Zo uit de hand gaat dat niet werken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
fixed achteraan en ergens een vork scoren met gaatje.... zo zou ik het doen
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Idd, een andere vork erin en het probleem is opgelost.
Idd andere voorvork, hoewel het ook lijkt alsof deze ook bedoelt lijkt om geboord te worden. En waarom überhaupt een fixie voor werk? Met bobyak en/of wind tegen is het al best afzien, zeker als je beide hebt..
Doe hetzelfde werk, maar dan in Eindhoven, maar dan niet fixed
Doe hetzelfde werk, maar dan in Eindhoven, maar dan niet fixed