Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike.....wat moet ik kopen ?

terykampen
Forum-lid

terykampen 11 mar 2013 13:35

Beste mensen,

Ik ben een beginnende mountainbiker, nu is het zo dat ik echt niet weet waar ik op moet letten als ik een mountainbike ga kopen.

Dus de vraag met wat voor een mountainbike moet ik beginnen ? merk?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 11 mar 2013 13:38

Met een Canyon in de juiste maat
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 11 mar 2013 13:55

Laten we beginnen met te vragen wat je van plan ben.

Waar ga je ermee rijden?
Hoe veel?
en wat wil je eraan uitgeven?
kan je zelf sleutelen?

terykampen
Forum-lid

terykampen 11 mar 2013 14:03

japiecarbon schreef:Laten we beginnen met te vragen wat je van plan ben.

Waar ga je ermee rijden?
Hoe veel?
kan je zelf sleutelen?

Waar ga je ermee rijden? Tour tochten enz
Hoe veel? 2 x per week
en wat wil je eraan uitgeven? 450 en 650
kan je zelf sleutelen? kan denk ik zelf wel sleutelen

Gr

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 11 mar 2013 14:43

terykampen schreef:

Waar ga je ermee rijden?
Hoe veel?
kan je zelf sleutelen?

Hoe veel? 2 x per week

Gr
Ik zou 2e hands iets goeds op de kop proberen te tikken, maar dan moet je wel weten wat je koopt. Voor toertochten en 2x in de week biken heb je wel iets duurzaams nodig. Voor 450,- tot 650,- euro kun je nieuw alleen voor een hardtail enigszins fatsoenlijk terecht bij bijvoorbeeld Fietsportief met Xtrail.... 450,- tot 650,- kun je bij de A merken niets fatsoenlijks voor kopen met het oog op jouw gebruik.... 2e hands heb je met dat budget zeker wel wat keuze. Minimaal Shimano Deore wordt vaak geadviseerd om een beetje te kunnen biken...

Als je echt kunt sleutelen en verstand zou hebben van mountainbikes, kun je voor 600,- euro wel wat bij elkaar schrapen met knappe 2e hands spullen en zelf opbouwen. Maar met jouw vraag voor advies voor een mtb zie ik dat niet zo snel gebeuren bij jou...

terykampen
Forum-lid

terykampen 11 mar 2013 16:08

Suntoro schreef:
terykampen schreef:

Waar ga je ermee rijden?
Hoe veel?
kan je zelf sleutelen?

Hoe veel? 2 x per week

Gr
Ik zou 2e hands iets goeds op de kop proberen te tikken, maar dan moet je wel weten wat je koopt. Voor toertochten en 2x in de week biken heb je wel iets duurzaams nodig. Voor 450,- tot 650,- euro kun je nieuw alleen voor een hardtail enigszins fatsoenlijk terecht bij bijvoorbeeld Fietsportief met Xtrail.... 450,- tot 650,- kun je bij de A merken niets fatsoenlijks voor kopen met het oog op jouw gebruik.... 2e hands heb je met dat budget zeker wel wat keuze. Minimaal Shimano Deore wordt vaak geadviseerd om een beetje te kunnen biken...

Als je echt kunt sleutelen en verstand zou hebben van mountainbikes, kun je voor 600,- euro wel wat bij elkaar schrapen met knappe 2e hands spullen en zelf opbouwen. Maar met jouw vraag voor advies voor een mtb zie ik dat niet zo snel gebeuren bij jou...

Bedankt voor de reactie, maar zijn er nog sites waar ik het beste terecht kan voor 2e hands mountainbike ?

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 11 mar 2013 16:30

je zou de te koop sectie van het mtb forum in de gaten kunnen houden, hoewel het merendeel van de 2e hands bikes daar boven je budget ligt.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 11 mar 2013 19:51

http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 11 mar 2013 20:04

Kijk anders ook even bij mijn advertentie http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=52266. Misschien is het wat.....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 11 mar 2013 20:52

terykampen schreef:Bedankt voor de reactie, maar zijn er nog sites waar ik het beste terecht kan voor 2e hands mountainbike ?
In jouw geval zal dat Marktplaats zijn. Op het mountainbike.nl forum liggen de prijzen inderdaad gemiddeld wat hoger, omdat men daar wel weet wat men verkoopt....

Echter op Markplaats moet je wel weten wat je koopt. Eigenlijk is 450,- tot 650,- euro niet zoveel geld voor een mountainbike, maar met een beetje geluk kun je misschien wel wat knaps op de kop tikken 2e hands.

Ik zou dezelfde vraag even stellen op het mountainbike.nl forum. Daar zijn waarschijnlijk wel wat behulpzamer ook als je wat links plaatst met wat je hebt gezien. Voor dit bedrag zou ik kijken naar Specialized, Cannondale, Cube, Giant, Haibike, Focus, Sensa, Merida of Kona 2e hands en kijken waar je tegenaan loopt en wat de afmontage en staat is. Ook even naar de maat kijken of hij goed is voor jouw lengte...

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 11 mar 2013 21:23

Ik weet niet of je budget een beetje op te rekken is. Maar de eerder genoemde Canyon zou een hele goede keuze kunnen zijn.

Deze: http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=3002" onclick="window.open(this.href);return false;

Of een 29er: http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... ab-reiter2" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ook voor jou budget hebben ze er 1: http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... tml?b=3001" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door japiecarbon op 11 mar 2013 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 11 mar 2013 22:29

Dat is waar Canyon biedt idd veel waar voor je geld. Was dat merk helemaal vergeten... Radon ook nog zoiets...

Plaats reactie