Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaring Mavic fietskleding

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 16 mar 2013 08:56

Heeft er iemand ervaring met de Mavic fietskleding en dan met name de broeken, shirt en jacks?
Kwaliteit, comfort, waarmee te vergelijken?

Ik rijd nu Castelli, Sportful, Craft.

Graag jullie bevindingen.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 16 mar 2013 09:56

Hier een "ervaringsdeskundige". Naast kleding van De Marchi, Assos bestaat het grotendeels van mijn kleding al jaren uit Mavic.
Zeer tevreden over de kleding met name de hoge kwaliteit van afwerking, fijn aanvoelende stoffen én de (racefit)pasvorm.
Na veel wasbeurten blijft de kleding er als nieuw uitzien wat ik van enkele Assos kledingstukken helaas niet kan zeggen.
Enfin, van ondershirt tot jack voor mij de no:1...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

milonus01
Forum-lid

Gebruikersavatar milonus01 16 mar 2013 10:11

Heb eind december een MAVIC Warm Shell thermojack INFERNO gekocht. Ik ben er bijzonder tevreden over. Blijft netjes, zit prima en lekker warm. Enige nadeel was de kleur...
In de toekomst ga ik zeker wat andere kleding van Mavic proberen.

roadkill21
Forum-lid

roadkill21 16 mar 2013 12:56

Mijn ervaring met de Mavic shirts (lange mouw, espoir) is dat ze erg strak zitten, als je lange armen en brede schouders hebt kan je het beste een maatje groter nemen dan je normaal gesproken hebt.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 16 mar 2013 14:36

Mijn ervaring met Mavic shirts is tot nu toe goed. De pasvorm (korte mouw espoir) is voor mij goed, ze zijn leuk geprijsd en blijven ook met regelmatig wassen mooi.

rien
Forum-lid

rien 17 mar 2013 09:03

Hoe is de maatvoering/pasvorm t.o.v. assos?

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 17 mar 2013 09:20

Is voor mij hetzelfde. In het algemeen dus een "strakke" snit met fijne rekbare stoffen.

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 17 mar 2013 16:01

Allemaal super bedankt voor de info.

Gisteren in Batavia stad geweest en daar hing behoorlijk wat Mavic Kleding.
Een heel mooi jack voor mijn vriendin gescoord voor 75 euri.
Zit zeker mooi, kwaliteit ziet er ook goed uit en ik ben benieuwd of zij het zelfde als jullie gaat ervaren.

ps. Ik heb wat foto's gemaakt van de zaak die er net zit in deze vorm met wielerkleding die ik bij het topic "fietskelding bij B-out in Bataviastad" heb gezet.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 17 mar 2013 19:35

Mighty Bike Mike schreef:Allemaal super bedankt voor de info. Gisteren in Batavia stad geweest en daar hing behoorlijk wat Mavic Kleding. Een heel mooi jack voor mijn vriendin gescoord voor 75 euri.
Zit zeker mooi, kwaliteit ziet er ook goed uit en ik ben benieuwd of zij het zelfde als jullie gaat ervaren.
ps. Ik heb wat foto's gemaakt van de zaak die er net zit in deze vorm met wielerkleding die ik bij het topic "fietskelding bij B-out in Bataviastad" heb gezet.
Had maar gezegd dat het voor je vriendin was. Hoop niet dat ik je "ziek" maak :oops: maar hier http://www.chainreactioncycles.com/Bran ... BrandID=16" onclick="window.open(this.href);return false; héél veel Mavic dameskleding enorm afgeprijsd...

Mighty Bike Mike
Forum-lid

Mighty Bike Mike 21 mar 2013 10:13

Floris, bedankt voor de tip.
Idd scherp afgeprijst maar we hebben niet alleen Mavic gehaald dus het bezoek was wel de moeite waard.
O.a. een Sportful hotpak gescoord met 50 % nu voor € 30,--.

Ga zeker de site die je stuurde goed bekijken :idea:

Plaats reactie