Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

stalen frames columbus XCR of spirit of ??

sanneman
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jul 2008 23:22

sanneman 19 mar 2013 15:00

Ik heb interesse om een nieuwe racefiets te kopen met een stalen frame.
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe stalen frames met columbus XCR of columbus spirit. De moderne frames zouden slechts 1500 g wegen en zijn, denk ik, heel goed te personaliseren qua aflakken.

Mijn interesse gaat uit naar:
Duell
Zullo
Tommassini
Jaegher

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 19 mar 2013 16:47

Ik heb een Pegoretti Marcelo van Columbus Spirit
En verwacht (binnenkort?) een XCr Max frame...
Duell gebruikt volgens mij Dedacciai EOM buizen ook een fijne fiets.

Als je fan bent van staal is beide denk ik een goede optie Spirit of XCr.
Ik persoonlijk vind de Duell Passion erg prettig ;)
XCr kan ik helaas nog niks over zeggen
En staal kan je inderdaad makkelijk en op maat en naar eigen smaak laten lakken!
Zo zwaar zijn de TIG gelaste frames inderdaad niet.

sanneman
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jul 2008 23:22

sanneman 20 mar 2013 09:11

Pegoretti had ik ook aan gedacht. Ben je tevreden hierover?
Hoe werken ze daar? Moet je je maten doorgeven? Lange wachttijden? Heb je bij Pegoretti volledige vrijheid over kleurkeuze? En valt de wachttijd mee??

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 20 mar 2013 10:12

De Marcelo is een erg fijne fiets, de achtervork is een stuk dikker en daardoor stijver dan doorsnee (de BigLegEmma heeft een nog dikkere achtervork!)
Ze werken daar... op zijn Ilaliaans... Er zijn standaard geometrie frames, maar als je er toch eentje koopt kan je beter de maten (laten) opmeten en doorgeven.
Wachttijden zijn lastig in te schatten. Ik heb destijds ongeveer 5 maanden moeten wachten. Maar ik heb ook wel verhalen gehoord dat het langer duurde.
Je kan zelf een design kiezen en zelf de kleuren kiezen. Das wel fijn.
Maar ik geloof dat Dario alles zelf last en werkt wanneer hij zin heeft, dus op een strakke levertijd hoef je niet te rekenen.

Maar als je zelf de kleuren kiest is de kans heel klein dat je er nog eentje tegen komt die hetzelfde is. Sowieso zie je Pegoretti's niet heel vaak.

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 02 apr 2013 19:01

Ik zou eens met Blacksmith (Apeldoorn) gaan praten. Blacksmith maakt mooie frames met buizen van Columbus (ook Xcr) en Reynolds.
Of als je iets heel exclusiefs wil:
IndyFab, Pegoretti, Zullo, of Cinelli met Xcr buis. Maar daar moet je wel wat voor doen en je bent ongetwijfeld meer kwijt dan bij Blacksmith..

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 apr 2013 19:10

Uiteraard is er ook http://www.vetta.it" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... ilit=vetta" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 03 apr 2013 06:32

Ik hen een Jaegher Interceptor van Spirit Columbus staal besteld. Wachttijd is 6 weken, waarbij ik voor maatwerk ben gegaan (geen meerprijs). Rij ervaring hou je te goed van me, moet nog even geduld hebben tot het klaar zijn van het frame...
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

sanneman
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jul 2008 23:22

sanneman 03 apr 2013 12:20

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Jaegher, welke kleur heb je trouwens genomen? Ik meen te weten dat deze werkplaats nog niet zo lang geleden werd opgestart, zo te zien op de website zijn hun fietsen zeer mooi.
Ik vind dat we terug een beetje gezond chauvinisme aan de dag mogen leggen: in Nederland en België worden prachtige fietsen gemaakt. Ook voor in Italië gemaakte Italianen(colnago C59, Tommasini) of echte Zwitsers in Zwitserland geproduceerd wil ik nog betalen(BMC Impec).
Ik ben het beu om 3000 à 4000 euro aan aziatische fietsen te geven die voor 25(vijfentwintig!!!!!!) euro in België ingevoerd worden, en dan stickers opgeplakt krijgen van Italiaanse of Belgische fietsmerken met een roemrijk verleden.

Egbert1976
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2012 20:27

Egbert1976 03 apr 2013 21:20

St.Joris in Eindhoven werkt ook met Columbus.

http://www.stjoriscycles.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 04 apr 2013 20:05

Ik heb een tijdje geleden een Blacksmith Acciaio laten maken met een rvs frame. Niet XCR maar Reynolds 953. Het voordeel van rvs is dat lak niet nodig is. Verder rijdt de fiets heerlijk.

Daankas
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 aug 2012 08:07
Locatie: Den Haag
Contact

Daankas 04 apr 2013 21:50

Toevallig kom ik net Elian Cycles tegen http://www.eliancycles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Handgemaakt in Nederland, heb alleen geen idee wat de prijs is...

Albo
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 14 nov 2011 18:32

Albo 05 apr 2013 18:29

http://www.englishcycles.com/custom-build-process/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Plaats reactie