Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Fietswinkels in NL met "iets extra's"

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 20 mar 2013 10:09

Laatst kreeg ik de vraag of ik een aantal zogenaamde 'coole' fietswinkels wist in Nederland. Wat dan 'cool' definieert is voor eenieder anders, maar in dit geval ging het om fietswinkel met "iets extra's" waarbij er ook aandacht is voor het fietsen an sich, de beleving, de romantiek of simpelweg omdat de winkel een mooie historie heeft.

Een voorbeeld hiervan vind ik persoonlijk Cycleyou in Amsterdam. Ze hebben een aantal mooie, bijzondere merken in huis, zoals Pegoretti, Serotta en De Rosa. Daarnaast hebben ze hun Coppi Cafe met een mooi espresso-apparaat, mooie fietsen op een rij, zwart-wit foto's en een oude RIH aan de muur.

Zijn er nog meer vergelijkbare fietswinkels in NL die iets extra's hebben, voor jullie gevoel althans?
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

mda1
Forum-lid

mda1 20 mar 2013 11:32

Lola bikes and coffee in Den Haag: Prachtige stalen showroom examplaren uit verschillende periodes, de beste koffie in de wijde omtrek, en een paar fat bikes voor strand rijden... een tikkeltje hipster, maar wel erg mooi allemaal.

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 20 mar 2013 11:46

mda1 schreef:Lola bikes and coffee in Den Haag: Prachtige stalen showroom examplaren uit verschillende periodes, de beste koffie in de wijde omtrek, en een paar fat bikes voor strand rijden... een tikkeltje hipster, maar wel erg mooi allemaal.
Goeie inderdaad, ben ik onlangs ook geweest. Al is het niet helemaal duidelijk waar de grens tussen koffietent en fietswinkel getrokken moet worden. Ik vond het daar in ieder geval moeilijk om aan het tafeltje te blijven zitten, er is genoeg te zien!

Verder heb je in Den Haag niet direct iets vergelijkbaars toch? Ik ken zelf alleen Herwerden en Mammoet, op zichzelf heel goede winkels volgens mij, maar natuurlijk anders dan Lola's.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

k33z
Forum-lid

k33z 20 mar 2013 12:57

Tom Schouten wielersport in Scheveningen. Kwa entourage misschien niet de meest bijzondere winkel, maar wel echte vakmannen met enorm veel ervaring.

rikkert
Forum-lid

rikkert 20 mar 2013 13:11

Ik ben niet zo van de winkelbeleving. Meer van de fietsbeleving. Als een winkel mij probeert te vertellen dat ze een winkelbeleving hebben dan ben ik op een hoede. Dan betaal ik waarschijnlijk te veel.

PS: Vroeger had Vos in Zwanenburg ook zo'n beleving: gratis koffie, roeren met sigaar of banaan uit eigen boom. Maar ik gok dat je dat nie bedoelt. :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mar 2013 13:12

Ik ben allang blij als een winkel iets meer heeft dan de bekende blauwe muur met BBB spul...

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 20 mar 2013 13:13

@Rikkert, @Havana, maar jullie hebben waarschijnlijk een vaste winkel waar je wel eens komt? Welke is dat dan en waarom?

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 20 mar 2013 13:22

havana schreef:Ik ben allang blij als een winkel iets meer heeft dan de bekende blauwe muur met BBB spul...
Klopt helemaal, DIe zie je veel te vaak met allemaal standaard spul.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 20 mar 2013 13:23

tomdejong schreef:
havana schreef:Ik ben allang blij als een winkel iets meer heeft dan de bekende blauwe muur met BBB spul...
Klopt helemaal, DIe zie je veel te vaak met allemaal standaard spul.
Neemt niet weg dat het soms ook wel goed uit komt omdat ze dan ook veel van de kleinere dingen hebben. Maar volg helemaal het punt van Havana

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 20 mar 2013 13:34

Niet dat je er veel aan hebt, maar dit is denk ik wat je zoekt. Hier in El Prat (waar het vliegveld van Barcelona ligt) is een van de mooiste (en ook een van de duurste) fiets winkels in Europa te vinden. Als je dus een keer hier bent :lol:

Pave

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens denk ik dat je altijd meer keuze hebt online, dan bij de meeste winkels trouwens.

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 20 mar 2013 13:38

jsprbcn schreef:Niet dat je er veel aan hebt, maar dit is denk ik wat je zoekt. Hier in El Prat (waar het vliegveld van Barcelona ligt) is een van de mooiste (en ook een van de duurste) fiets winkels in Europa te vinden. Als je dus een keer hier bent :lol:

Pave

Tevens denk ik dat je altijd meer keuze hebt online, dan bij de meeste winkels trouwens.
De beleving is voor iedereen anders natuurlijk. En dit is duidelijk geen "huis, tuin en keuken" fietswinkel!

Online heb altijd meer keuze inderdaad. Maar fietswinkel fungeren soms ook als verzamelplaats voor liefhebbers. Bijvoorbeeld om af te spreken voor een rondje. Ik weet alleen in de Randstad van zulke winkels maar er zullen er vast meer zijn, vandaar mijn interesse.

rikkert
Forum-lid

rikkert 20 mar 2013 14:41

hendriku schreef:@Rikkert, @Havana, maar jullie hebben waarschijnlijk een vaste winkel waar je wel eens komt? Welke is dat dan en waarom?
Ik bestel redelijk veel online en de rest haal ik bij de fietsenboer om de hoek. Waarom? Omdat ie om de hoek zit.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie