Ik ben van plan om eind september, begin oktober 2 weken richting Italië te gaan.
Op mijn "verlanglijstje" staan:
- Fietsen rond Siena (3-4 dagen)
- Een paar mooie bergpassen (4-5 dagen), Bormio lijkt me hier zeer geschikt voor als standplaats
- De ronde van Lombardije
Aangezien ik deze trip waarschijnlijk alleen ga doen zou ik graag wat tips ontvangen over fietsvriendelijke onderkomens met name voor Siena en de ronde van Lombardije. Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom.
Vakantie in Italië
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Hallo Danman,
Als je toch eind september naar Italie gaat ga dan iets hoger zitten dan Sienna nml rond Lucca. Kun je meteen de WK meepikken die de laatste week van september in Florence gehouden wordt. Wij gaan met een groep van 14 man die week lekker fietsen daar en van de WK genieten. Bormio is zeker geschikt als uitvalbasis voor een paar mooie bergpassen maar eind september/begin oktober? Grote kans dan bv de Stelvio dicht is ivm sneeuw. Vorig jaar was ie eind augustus al een dag dicht ivm sneeuwval. Je moet dan erg veel geluk hebben.
Mvg Thijs
Als je toch eind september naar Italie gaat ga dan iets hoger zitten dan Sienna nml rond Lucca. Kun je meteen de WK meepikken die de laatste week van september in Florence gehouden wordt. Wij gaan met een groep van 14 man die week lekker fietsen daar en van de WK genieten. Bormio is zeker geschikt als uitvalbasis voor een paar mooie bergpassen maar eind september/begin oktober? Grote kans dan bv de Stelvio dicht is ivm sneeuw. Vorig jaar was ie eind augustus al een dag dicht ivm sneeuwval. Je moet dan erg veel geluk hebben.
Mvg Thijs