KMC Campa 11 speed Missing Link ervaringen?
Wie heeft er ervaring met de KMC Missing Link voor de Campa 11 speed?
Ik wil zelf mijn Campa 11 speed kettingen kunnen monteren zonder een toch wel erg prijzige Campa 11 speed ketting pons te moeten kopen.
Het idee is dat ik een goedkope universele 11 speed ketting pons koop om de Campä kettingen in te kunnen korten.
Vervolgens wil ik dan de ketting met een KMC 11 speed Missing Link monteren.
Is de KMC link betrouwbaar? Kan je de link meerdere keren openen en sluiten om de ketting af te nemen en reinigen of is de link voor eenmalig gebruik?
Graag hoor ik ervaringen dan wel commentaar op het idee om het zo op te lossen.
Ik wil zelf mijn Campa 11 speed kettingen kunnen monteren zonder een toch wel erg prijzige Campa 11 speed ketting pons te moeten kopen.
Het idee is dat ik een goedkope universele 11 speed ketting pons koop om de Campä kettingen in te kunnen korten.
Vervolgens wil ik dan de ketting met een KMC 11 speed Missing Link monteren.
Is de KMC link betrouwbaar? Kan je de link meerdere keren openen en sluiten om de ketting af te nemen en reinigen of is de link voor eenmalig gebruik?
Graag hoor ik ervaringen dan wel commentaar op het idee om het zo op te lossen.
The wind is my friend
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Sinds deze week rij ik ermee, twee ritjes nog maar op gemaakt. Je hebt geen speciale 11 speed pons nodig. Ik kreeg hem gewoon los met mn tacx. Wel heb je de tangetjes nodig om de missing link te bevestigen/los te halen. Die kosten 20 euro bij elkaar. Bij 10 speed lukt het mij met de hand, bij 11 speed niet. Hoewel het officieel niet mag denk ik dat je de link wel een paar keer kan gebruiken. Hoe vaak, geen idee. Ik vervang ze zekerheidshalve bij vervangen ketting.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom zou je de ketting er steeds af willem halen? Doe je normaal toch ook niet als er geen hersluitbare schakel in zit? 9 vd 10x haal je alleen maar al het ver uit de rollers en slijt je ketting nog sneller.
Less is bore
@daniel1975: was zomaar een vraag en het is niet mijn opzet om de ketting er meerdere keren af te halen voor het schoonmaken, eerder nog om de sluiting evt. over te zetten op de volgende ketting; verder wordt het dan een rekensommetje.
The wind is my friend
-
- Forum-lid
Er zijn toch ook third party 11 speed ketting ponsen voor Campa? Kosten rond de de 30 euro geloof ik. Je hebt die dure pons van Campa dus niet perse nodig als gewone consument.
Uit de KMC Faq
Hi, I have a question concerning the Missing Link. Do I have to change the Link everytime I change the chain (always a new link for a new chain)?
- If the MissingLink is a 'Re-Usable' type you can use it as long as you ride the chain, once the chain is worn down, you need to discard of the MissingLink too.
- If the MissingLink you are using is a 'Non-Re-Usable' type (MissingLink-1 and MissingLink-10 PRO), we advise you to change the link every time you open it.
We reccomend to keep one spare set with you during riding.
Uit de KMC Faq
Hi, I have a question concerning the Missing Link. Do I have to change the Link everytime I change the chain (always a new link for a new chain)?
- If the MissingLink is a 'Re-Usable' type you can use it as long as you ride the chain, once the chain is worn down, you need to discard of the MissingLink too.
- If the MissingLink you are using is a 'Non-Re-Usable' type (MissingLink-1 and MissingLink-10 PRO), we advise you to change the link every time you open it.
We reccomend to keep one spare set with you during riding.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik gebruik de 11-speed missing link , doet gewoon wat je er van verwacht.
Je ketting aan elkaar houden.
geen gepruts, geen extra slijtage of geluid.
Ik gebruik die wel maar 1 keer.
Je ketting aan elkaar houden.
geen gepruts, geen extra slijtage of geluid.
Ik gebruik die wel maar 1 keer.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Uit de KMC Faq
We reccomend to keep one spare set with you during riding.[/quote]
Ik denk dat KMC hiermee geen enkel risico wil lopen. Natuurlijk ook goed voor de verkoop.
Ik gebruik al lang de 11 speed missing link. Nieuwe ketting = nieuwe link
We reccomend to keep one spare set with you during riding.[/quote]
Ik denk dat KMC hiermee geen enkel risico wil lopen. Natuurlijk ook goed voor de verkoop.
Ik gebruik al lang de 11 speed missing link. Nieuwe ketting = nieuwe link
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nooit de sluiting overzetten op een andere ketting!! Altijd nieuwe pakken.C.R3.2011 schreef:@daniel1975: was zomaar een vraag en het is niet mijn opzet om de ketting er meerdere keren af te halen voor het schoonmaken, eerder nog om de sluiting evt. over te zetten op de volgende ketting; verder wordt het dan een rekensommetje.
Less is bore
Alhoewel ik bij een nieuwe ketting ook de missing link zou vervangen, zie ik eigenlijk het probleem niet zo van een link een keertje hergebruiken. Volgens mij zitten de onderdelen van de ketting die slijten vooral aan de "binnenschakels" (busjes die uitslijten?) en de missing link bestaat feitelijk uit "buitenschakels"daniel1975 schreef:Nooit de sluiting overzetten op een andere ketting!! Altijd nieuwe pakken.C.R3.2011 schreef:@daniel1975: was zomaar een vraag en het is niet mijn opzet om de ketting er meerdere keren af te halen voor het schoonmaken, eerder nog om de sluiting evt. over te zetten op de volgende ketting; verder wordt het dan een rekensommetje.
Wat is trouwens de reden dat je een 11-speed link niet meer opnieuw mag sluiten als je deze opent?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Wat is trouwens de reden dat je een 11-speed link niet meer opnieuw mag sluiten als je deze opent?[/quote]
Verkoopstechniek!
Verkoopstechniek!
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
-
- Forum-lid HC
Je kan hem toch ook gewoon hergebruiken. Dat staat gewoon in de tekst van kmc. Alleen moet je bij een nieuwe ketting een nieuwe schakel gebruiken.
Er zijn er een aantal waar het niet kan volgens de beschrijving.
Er zijn er een aantal waar het niet kan volgens de beschrijving.
- thestudent
- Forum-lid HC
Je kan hem theoretisch gezien gewoon hergebruiken. Daarmee zou ik echter wel opletten. De schakel is maar een dun ding, daardoor is de kans op beschadegingen bij openmaken groter dan bij 9 of 10sp. Om schadeclaims te voorkomen raadt KMC aan om het niet te doen, dat kan ik op zich heel goed begrijpen. Gewoon een stukje extra veiligheid. Ik gebruik wel gewoon altijd een nieuwe. Niet dat ik tussentijds vaak mijn ketting van de fiets haal.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!