Pagina 1 van 2

Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 19 apr 2013 21:50
door spotje023
Ik heb onlangs een setje Ultremo ZXén gemonteerd. Ik weet dat ze snel slijten maar ik moest laatst hard remmen voor een afslaande auto die niet goed keek. Het resultaat dat ik dus een dikke slijtplek heb op mijn achterband.

Ik weet dat deze banden snel slijten maar bij een korte bondige stop met kort een vastlopend achterwiel al deze schade lijkt mij niet helemaal ok.

Wat vinden jullie hiervan en zou ik hier nog een paar honderd Km op kunnen rijden?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 19 apr 2013 23:12
door japiecarbon
Dat is niet zomaar een slippie geweest zo te zien. Rem je wel genoeg met je voorrem?

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 19 apr 2013 23:23
door jansen01
Ik weet dat ze snel slijten maar ik moest laatst hard remmen voor een afslaande auto die niet goed keek.

:roll:

Wat bedoel je: loopvlak niet meer egaal of nog lekbestendig?

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 19 apr 2013 23:52
door spotje023
japiecarbon schreef:Dat is niet zomaar een slippie geweest zo te zien. Rem je wel genoeg met je voorrem?
Normaal wel. Dit was echter een noodgreep en daardoor wat heftiger dan doorgaans. Alleen met andere banden heb ik dit nog nooit zo gezien. Het lijkt ook of het gewoon los is gekomen van de onderlaag.

Het gaat me voornamelijk of dit nog even mee kan totdat ik een nieuwe binnen heb. Lek bestendigheid is logischerwijs minder nu. Ik ga geen heftige dingen doen alleen wat vlakke polder ritjes.

Is dit iets om met schwalbe op te nemen ? Er is net 300 km op gereden

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 20 apr 2013 01:54
door RobiOne
Die witte laag is een laag wat er later op aangebracht is en haast logisch dat deze minder goed vast zit. Ik heb met de ZX ook een een flinke noodstop moeten maken en mijn oppervlak zag er net zo uit (wel op een zwarte band). Daarna nog vele km's gereden en ze liggen er nog steeds op. Volgens mij dus niet zo'n probleem.

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 20 apr 2013 18:55
door janthemaster
Daarom neem ik altijd de zwarte uitvoering

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 20 apr 2013 19:23
door japiecarbon
Ook dat blijkt niet te helpen, heb ik vandaag ondervonden! Er stonden 6 renners aan de kant met 6 verschillende banden, en 6 dezelfde plekken.

Dit is het gevolg van een noodstop met 60km/h
Afbeelding

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 20 apr 2013 20:05
door wasbeer2006
Als je je achterband vanaf 60 tot 0 blokkeert, ook al is ie nieuw knalt hij gegarandeerd. Als dat niet zo is heb je voor iig voldoende hard geremd :)

Ik heb een keer een racing ralf 2.25 van 70 vol blokkerend dwars gehad en bij circa 20 km/h knalde die dan ben je dus een mm of 6/7 aan noppen kwijt.

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 20 apr 2013 20:09
door japiecarbon
Idd, ik had ook weinig tijd om te denken hoe ik moest remmen. Ik had meer ook voor de renners die voor mij lagen te ontwijken. En hopen dat ze van achter niet op mij in reden.

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 21 apr 2013 15:25
door wasbeer2006
Mocht dit bv midden in een afdaling gebeuren, kijk altijd je band na. Zeker als het warm en droog is. Een band is dan na enkele mets blokkeren helemaal weg.

Met zo,n noodstop ik het simpel, nieuwe band erop.

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 21 apr 2013 21:49
door spotje023
japiecarbon schreef:Ook dat blijkt niet te helpen, heb ik vandaag ondervonden! Er stonden 6 renners aan de kant met 6 verschillende banden, en 6 dezelfde plekken.

Dit is het gevolg van een noodstop met 60km/h
Afbeelding
Zelf wel in orde hoop ik? Dat is een lelijke plek.

Ik moet maar accepteren dat bandjes soms gewoon niet de beoogde levensduur halen. Ik zal gewoon wat op voorraad moeten hebben. Ik heb voor nood nog wel 2 vittoria bandjes liggen. Maar na de overstap naar betere vouwbanden wil ik daar niet meer aan.Dat verschil had ik niet verwacht.

Re: Slijtage Noodstop Ultremo ZX

Geplaatst: 21 apr 2013 22:39
door japiecarbon
Jazeker, het was of m'n band stuk, of zelf stuk. Ikzelf ben overeind gebleven.
Wilde weer door fietsen en toen klapte de band.