Bullets of toch maar Chinees?
Vraagje aan jullie:
Ik ben op zoek naar een nieuw setje wielen, 50 mm carbon. Ik heb 60 mm clinchers van Flyxxi gehad, die bevielen uitstekend, maar waren alleen aan de hoge kant. Nu ben ik op zoek naar een setje van 50 mm.
Dilemma: ik lees goede verhalen over Farsports, de nieuwe FSC50-CM aero shape (met Nocatec naven) (http://www.farsports.com/product/detail.php/id-141.html" onclick="window.open(this.href);return false;) vind ik erg mooi, en ze hebben bolle wangen, echt aero dus en top looks!
Voor iets meer koop je echter bij Hopmans Campa Bullets (650 eu). Voordeel is dat je garantie hebt en dat ze een aluminium remrand hebben. Dat is ook meteen het nadeel, volledig zwart vind ik mooier.
Kan er iemand iets te zeggen over het verschil in rijkwaliteit tussen deze twee? Wat zouden jullie doen?!
Ik ben op zoek naar een nieuw setje wielen, 50 mm carbon. Ik heb 60 mm clinchers van Flyxxi gehad, die bevielen uitstekend, maar waren alleen aan de hoge kant. Nu ben ik op zoek naar een setje van 50 mm.
Dilemma: ik lees goede verhalen over Farsports, de nieuwe FSC50-CM aero shape (met Nocatec naven) (http://www.farsports.com/product/detail.php/id-141.html" onclick="window.open(this.href);return false;) vind ik erg mooi, en ze hebben bolle wangen, echt aero dus en top looks!
Voor iets meer koop je echter bij Hopmans Campa Bullets (650 eu). Voordeel is dat je garantie hebt en dat ze een aluminium remrand hebben. Dat is ook meteen het nadeel, volledig zwart vind ik mooier.
Kan er iemand iets te zeggen over het verschil in rijkwaliteit tussen deze twee? Wat zouden jullie doen?!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Specs zien er goed uit en het opgegeven gewicht ook.
Heb geen ervaring met farsports,wel dit gevonden http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... uit-china/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wielsetje waar ik mee rijdt zijn ook met Novatec naven leverbaar prijs in 2012 was €690,00 inkl.blokken,zonder snelsluiters,en zijn handgebouwd door Zoran.
Wel heb ik ceramisch remvlak ipv carbon remvlak.
In de zoek functie farsports ingeven en je hebt meerder hits.
suc6
Heb geen ervaring met farsports,wel dit gevonden http://racefietsblog.nl/racefietsblog-t ... uit-china/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wielsetje waar ik mee rijdt zijn ook met Novatec naven leverbaar prijs in 2012 was €690,00 inkl.blokken,zonder snelsluiters,en zijn handgebouwd door Zoran.
Wel heb ik ceramisch remvlak ipv carbon remvlak.
In de zoek functie farsports ingeven en je hebt meerder hits.
suc6
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Hoi Nijkie. Die link had ik al gezien, thanks. Lees veel positieve verhalen over Farsports. Vraag me alleen af of ze beter/slechter rijden dan bijvoorbeeld de Campa Bullets. Voordeel van de Bullets is dat je garantie hebt!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Dat kun je alleen weten als je onder dezelfde omstandigheden de beide wielen in dezelfde fiets hebt.greuf schreef:Hoi Nijkie. Die link had ik al gezien, thanks. Lees veel positieve verhalen over Farsports. Vraag me alleen af of ze beter/slechter rijden dan bijvoorbeeld de Campa Bullets. Voordeel van de Bullets is dat je garantie hebt!
En vergeet de douane kosten niet.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Voordeel van Bullets: hele goeie en duurzame naven, garantie, alu remrand.
Nadeel van de Bullets: iets duurder, iets zwaarder, bombproof (heft de garantie op, die ga je 99% zeker niet gebruiken).
Ikzelf zou sowieso voor alu gaan als remrand, dan kan je je wielen heel all-round inzetten, tenzij je een echt goede all-round set hebt, en deze in een fiets apart gebruikt bvb. voor wedstrijden. Dan hoef je ook geen blokken te wisselen.
Nadeel van de Bullets: iets duurder, iets zwaarder, bombproof (heft de garantie op, die ga je 99% zeker niet gebruiken).
Ikzelf zou sowieso voor alu gaan als remrand, dan kan je je wielen heel all-round inzetten, tenzij je een echt goede all-round set hebt, en deze in een fiets apart gebruikt bvb. voor wedstrijden. Dan hoef je ook geen blokken te wisselen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16634
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb zelf de bullets. Heel tevreden van.
Zowel van de kwaliteit als de rijeigenschappen en ook de looks.
Voor dat geld laat ik zelf geen wielen uit China komen.
Maar als jij zelf liever full carbon wielen hebt moet je dat vooral doen.
Maar ik zou het niet doen.
Zowel van de kwaliteit als de rijeigenschappen en ook de looks.
Voor dat geld laat ik zelf geen wielen uit China komen.
Maar als jij zelf liever full carbon wielen hebt moet je dat vooral doen.
Maar ik zou het niet doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zou voor de Chineesjes gaan. Full carbon staat stukken mooier dan zo'n lelijke alu remrand. Minder remmen doet het al lang niet meer en tegenwoordig kun je er ook gerust mee in de bergen mee rijden. Ze zijn een pak lichter. Op de keper beschouwd heeft een alu remrand nog maar één echt voordeel en dat is dat ze beter remmen bij regen.
Overigens worden de wielen volgens mij standaard met ED naven geleverd, Novatec kan ook maar dat moet je dan per mail duidelijk aangeven.
Mijn volgende set wielen wordt 100% zeker een setje van Farsports.
Overigens worden de wielen volgens mij standaard met ED naven geleverd, Novatec kan ook maar dat moet je dan per mail duidelijk aangeven.
Mijn volgende set wielen wordt 100% zeker een setje van Farsports.
+1 zeker voor vol carbon gaan , eventueel tubes als je dat zie zittenhavana schreef:Ik zou voor de Chineesjes gaan. Full carbon staat stukken mooier dan zo'n lelijke alu remrand. Minder remmen doet het al lang niet meer en tegenwoordig kun je er ook gerust mee in de bergen mee rijden. Ze zijn een pak lichter. Op de keper beschouwd heeft een alu remrand nog maar één echt voordeel en dat is dat ze beter remmen bij regen.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kijk, verschillende meningen, mooi zo. Ik heb natuurlijk al een setje van Flyxii gehad. Vraag me af of de nieuwe aero velgen van farsports beter zijn dan de Bullets?
havana; kan jij meer vertellen over de kwaliteit van de ED naven? Ze bieden inderdaad ED-, Novatec-, Bitex- of DT240 naven aan. De DT240s zijn veruit de beste, maar ook erg duur. Novatec ken ik uit mijn vorige set en die bevielen prima. Als er ervaringen met ED en Bitex zijn dan hoor ik die graag!
havana; kan jij meer vertellen over de kwaliteit van de ED naven? Ze bieden inderdaad ED-, Novatec-, Bitex- of DT240 naven aan. De DT240s zijn veruit de beste, maar ook erg duur. Novatec ken ik uit mijn vorige set en die bevielen prima. Als er ervaringen met ED en Bitex zijn dan hoor ik die graag!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16634
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Van het wielertoerist.be forum
Quote"
Hallo beste lezers, dit kreeg ik als antwoord op mijn klacht bij de ombudsdienst van de post.
Geachte,
We hebben uw vraag doorgegeven aan de douane diensten. We kregen het volgende antwoord van hen:
Gelieve hieronder de details van de douane-inklaring van uw zending te vinden. De inklaring werd volgens de regels van het Communautair Douanewetboek berekend.
De invoerrechten zijn rechten die voor de Europese Unie geïnd worden. Het tarief is afhankelijk van het product en wordt bepaald in door de EU opgestelde goederennomenclatuur.
Details van de inklaring:
• Goederen: Fietsonderdelen
• Waarde : 398,65 USD
• Invoerrechten: 4,70 %
° Anti dumping (oorsprong China) : 48,50 %
• Verzendingskosten : 28,00 USD
•BTW : 21,00%
•Kosten voor douaneformaliteiten: 30,00 EUR
Berekening invoerrechten :
Douanewaarde = De waarde van de goederen en verzendingskosten volgens het postborderel.
• Douanewaarde: 398,65 USD + 28,00 USD = 426,65 USD (329,59 EUR)
• Invoerrechten: 329,59 EUR x 4,70 % = 15,49 EUR
Berekening Anti dumping (oorsprong China) : 329,59 EUR x 48,50% = 159,85 EUR
Berekening BTW bij invoer:
Maatstaf van heffing inzake BTW (art. 34, §2,2 van btw code) =De douanewaarde + de invoerrechten + de kosten voor douaneformaliteiten (12 euro voor het vervullen van de douaneformaliteiten voor niet vrijgestelde zendingen waarvan de waarde min¬der bedraagt dan 150 euro/ 30 euro voor het vervullen van de douaneformaliteiten voor niet vrijgestelde zendingen waarvan de waarde 150 euro of meer bedraagt)
• Maatstaf van heffing inzake BTW = de douanewaarde ( 329,59 EUR) + de invoerrechten ( 15,49 EUR) + anti dumping ( 159,85 EUR) + de kosten voor douaneformaliteiten ( 30,00 EUR ) = 534,93 EUR
• BTW = 21,00 % op 534,93 EUR = 112,34 EUR
Totaal te betalen aan B post :
• Invoerrechten ( 15,49 EUR) + BTW ( 112,34 EUR) + Anti dumping (159,85 EUR + kosten voor douaneformaliteiten (30,00 EUR) = 317,68 EUR
De inklaring is correct
Met de meeste hoogachting,
bpost klantendienst
" unquote
http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... 0&start=60
Quote"
Hallo beste lezers, dit kreeg ik als antwoord op mijn klacht bij de ombudsdienst van de post.
Geachte,
We hebben uw vraag doorgegeven aan de douane diensten. We kregen het volgende antwoord van hen:
Gelieve hieronder de details van de douane-inklaring van uw zending te vinden. De inklaring werd volgens de regels van het Communautair Douanewetboek berekend.
De invoerrechten zijn rechten die voor de Europese Unie geïnd worden. Het tarief is afhankelijk van het product en wordt bepaald in door de EU opgestelde goederennomenclatuur.
Details van de inklaring:
• Goederen: Fietsonderdelen
• Waarde : 398,65 USD
• Invoerrechten: 4,70 %
° Anti dumping (oorsprong China) : 48,50 %
• Verzendingskosten : 28,00 USD
•BTW : 21,00%
•Kosten voor douaneformaliteiten: 30,00 EUR
Berekening invoerrechten :
Douanewaarde = De waarde van de goederen en verzendingskosten volgens het postborderel.
• Douanewaarde: 398,65 USD + 28,00 USD = 426,65 USD (329,59 EUR)
• Invoerrechten: 329,59 EUR x 4,70 % = 15,49 EUR
Berekening Anti dumping (oorsprong China) : 329,59 EUR x 48,50% = 159,85 EUR
Berekening BTW bij invoer:
Maatstaf van heffing inzake BTW (art. 34, §2,2 van btw code) =De douanewaarde + de invoerrechten + de kosten voor douaneformaliteiten (12 euro voor het vervullen van de douaneformaliteiten voor niet vrijgestelde zendingen waarvan de waarde min¬der bedraagt dan 150 euro/ 30 euro voor het vervullen van de douaneformaliteiten voor niet vrijgestelde zendingen waarvan de waarde 150 euro of meer bedraagt)
• Maatstaf van heffing inzake BTW = de douanewaarde ( 329,59 EUR) + de invoerrechten ( 15,49 EUR) + anti dumping ( 159,85 EUR) + de kosten voor douaneformaliteiten ( 30,00 EUR ) = 534,93 EUR
• BTW = 21,00 % op 534,93 EUR = 112,34 EUR
Totaal te betalen aan B post :
• Invoerrechten ( 15,49 EUR) + BTW ( 112,34 EUR) + Anti dumping (159,85 EUR + kosten voor douaneformaliteiten (30,00 EUR) = 317,68 EUR
De inklaring is correct
Met de meeste hoogachting,
bpost klantendienst
" unquote
http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... 0&start=60
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb geen ervaring met die naven, maar op Weightweenies staat wel een topic over Farsports waar de nodige info staat.