Zadelvraag: Regal vs Scratch
Ik rijd al jaren op een Regal zadel op meerdere fietsen. Aangezien in ik door het dekje heen ben van de Regal op mijn racefiets zoek ik wat anders.
Aangezien ik lekker zit op een Regal zoek ik naar breed en rond. Ik kwam op een Prologo Scratch van 143 mm breed uit.
Is er iemand die een zinnig vergelijk kan maken tussen de zadels, uit praktijkervaring.
Alvast dank.
Aangezien ik lekker zit op een Regal zoek ik naar breed en rond. Ik kwam op een Prologo Scratch van 143 mm breed uit.
Is er iemand die een zinnig vergelijk kan maken tussen de zadels, uit praktijkervaring.
Alvast dank.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik vind mijn Regal altijd een beetje ouwelullen-zadel, vandaar iets moderners. Nou is die prologo ook niet moeders mooiste maar pijn in je kont is ook nie fijn.
Nog andere ervaringen?
Nog andere ervaringen?
-
- Forum-lid
Mijn ervaring is dat de Prologo Scratch qua zitgevoel heel aardig overeen komt met de San Marco Regal. Beide zadels bevielen mij goed. Je kunt ook denken aan een Fizik Alliante of aan een Specialized Chicane (Tom Boonen reed vroeger op een Regal en nu op een Chicane). Als je eens wat anders wilt kijk dan eens naar een Charge Spoon. Volgens testen zou dit zadel vergelijkbaar zijn met een Regal en een Alliante.
Maar zoals altijd geldt bij verandering van zadel: probeer proef te rijden.
Maar zoals altijd geldt bij verandering van zadel: probeer proef te rijden.
-
- Forum-lid
welke zoek je precies in 143?
(Kleur en uitvoering)
(Kleur en uitvoering)
-
- Forum-lid
Prologo zadels hebben niet allemaal dezelfde bekleding, daar zit een prijsverschil.
Prologo zadels komen daarnaast met een rail van verschillende materialen.
Waarvan de rails is gemaakt bepaald het totaal gewicht en zeker ook de prijs.
Zo heb je de volgende:
Nack Nano Carbon Fibre
Ti solid Full Titanium
Ti 1.4 Nickel-Titanium
T 2.0 Chromo-Molibdeno
Meer info over rails op de website van Prologo
De Prologo Scratch in 143 mm heb je alleen in 2 versies nl:
Ti solid Full Titanium
Ti 1.4 Nickel-Titanium
Een quick search levert de volgende resultaten:
Meerdere op ebay.com
Ik zie op ebay bijv eentje voor 90 euro inclusief verzenden. Zwart met witte letters
Op Chainreactioncycles zie ik de HardBlack (=geheel zwart) voor 114 euro
Verder heb ik nog niet gekeken maar er zullen er vast meer te vinden zijn, misschien op de bekende Duitse webshops ook wel.
Prologo zadels komen daarnaast met een rail van verschillende materialen.
Waarvan de rails is gemaakt bepaald het totaal gewicht en zeker ook de prijs.
Zo heb je de volgende:
Nack Nano Carbon Fibre
Ti solid Full Titanium
Ti 1.4 Nickel-Titanium
T 2.0 Chromo-Molibdeno
Meer info over rails op de website van Prologo
De Prologo Scratch in 143 mm heb je alleen in 2 versies nl:
Ti solid Full Titanium
Ti 1.4 Nickel-Titanium
Een quick search levert de volgende resultaten:
Meerdere op ebay.com
Ik zie op ebay bijv eentje voor 90 euro inclusief verzenden. Zwart met witte letters
Op Chainreactioncycles zie ik de HardBlack (=geheel zwart) voor 114 euro
Verder heb ik nog niet gekeken maar er zullen er vast meer te vinden zijn, misschien op de bekende Duitse webshops ook wel.
Als je wat ervaring heb opgedaan hoor ik het graag. Momenteel heb ik een zelf een specialized toupé en dat is nogal een plat zadel, dat was altijd prima, maar ik heb het idee met het afnemen van mijn spekbil ik sneller last heb van mijn zitbotten Voorheen had ik namelijk zo goed als geen last, of het nou 2 of 6 uur in het zadel was. Nu denk/hoop ik dat ik dit gedeeltelijk kan ondervangen door een ronder zadel en daarvoor leken een aantal prologo's van 141mm/143mm mij ook zeer interessant.
Futurumshop heeft nu voor de tweede keer de levering uitgesteld. Ik ben er nu wel klaar mee. Ik ga nu een San Marco Concor proberen. Schijnt ook afgeronde vorm te hebben, is alleen een beetje smaller. Ben benieuwd, vandaag komt binnen.