Zadelvraag: Regal vs Scratch
Ik rijd al jaren op een Regal zadel op meerdere fietsen. Aangezien in ik door het dekje heen ben van de Regal op mijn racefiets zoek ik wat anders.
Aangezien ik lekker zit op een Regal zoek ik naar breed en rond. Ik kwam op een Prologo Scratch van 143 mm breed uit.
Is er iemand die een zinnig vergelijk kan maken tussen de zadels, uit praktijkervaring.
Alvast dank.
Aangezien ik lekker zit op een Regal zoek ik naar breed en rond. Ik kwam op een Prologo Scratch van 143 mm breed uit.
Is er iemand die een zinnig vergelijk kan maken tussen de zadels, uit praktijkervaring.
Alvast dank.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik vind mijn Regal altijd een beetje ouwelullen-zadel, vandaar iets moderners. Nou is die prologo ook niet moeders mooiste maar pijn in je kont is ook nie fijn.
Nog andere ervaringen?
Nog andere ervaringen?
-
- Forum-lid
Mijn ervaring is dat de Prologo Scratch qua zitgevoel heel aardig overeen komt met de San Marco Regal. Beide zadels bevielen mij goed. Je kunt ook denken aan een Fizik Alliante of aan een Specialized Chicane (Tom Boonen reed vroeger op een Regal en nu op een Chicane). Als je eens wat anders wilt kijk dan eens naar een Charge Spoon. Volgens testen zou dit zadel vergelijkbaar zijn met een Regal en een Alliante.
Maar zoals altijd geldt bij verandering van zadel: probeer proef te rijden.
Maar zoals altijd geldt bij verandering van zadel: probeer proef te rijden.
-
- Forum-lid
welke zoek je precies in 143?
(Kleur en uitvoering)
(Kleur en uitvoering)
-
- Forum-lid
Prologo zadels hebben niet allemaal dezelfde bekleding, daar zit een prijsverschil.
Prologo zadels komen daarnaast met een rail van verschillende materialen.
Waarvan de rails is gemaakt bepaald het totaal gewicht en zeker ook de prijs.
Zo heb je de volgende:
Nack Nano Carbon Fibre
Ti solid Full Titanium
Ti 1.4 Nickel-Titanium
T 2.0 Chromo-Molibdeno
Meer info over rails op de website van Prologo