Alles over vakanties op én met de fiets

routes nattersee Innsbruck

Gebruikersavatar
janescott
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 mei 2011 00:49

Gebruikersavatar janescott 29 apr 2013 23:04

wie weet of het gebied bij Innsbruck- Nattersee uitdagingen heeft voor de racefietser? Suggesties zijn welkom. Bedoeling is begin september daar te verblijven.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 30 apr 2013 09:22

Dat is dus in Innsbruck? Volgens mij zit je daar aan de voet van de Kühtai, een prachtige lange, zware beklimming. Vanaf deze col kun je op diverse plekken zijdalen in, zoals bij Gries (ri. Lusens en Praxmar), bij de top naar de Finstertaler Stausee. Een uitdaging is ook zeker de Silzer Sattel (van Haiming naar Ochsengarten), >10% over meer dan 8km.

Ook een racefietshemel schijnt de omgeving Mayrhofen te zijn, met de monsterlijke beklimming ri. Zellberg (ken ik zelf niet).

Iets verder weg, zeker de moeite waard: Timmelsjoch (een soort Stelvio), Kaunertaler Gletscherstrasse (wie hem rijdt vindt hem mooier dan de Stelvio) en Otztaler Gletscherstrasse v.a. Solden.

NB: De website voor beklimmingen in het Duitse taalgebied is http://www.quaeldich.de/regionen/oetztaler-alpen/karte/:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 apr 2013 11:09

de jaufenpass, eventueel een verplaatsing met de auto naar sankt ulrich en het sella rondje ( 4 cols - 55 + 20 kms) rijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie