Schade door loslopende hond
Ja hoor tijden weet ik ze ontlopen of te vermijden maar vanmorgen was het zover. Gevallen door loslopende hond. Gelukkig een helm op want die is knap gescheurd maar het mooie is de mevrouw waar de honden van waren zegt "gaat het alles goed niets aan de hand zeker". Nog duizelig van de klap vraag ik mevrouw om haar contact gegevens .
In haar grijzze joggingpakje zegt ze nee je hebt geen schade dus ik geef geen gegevens.
Dus tijd voor 112 en na 40 minuten staan in de kou komt oom agent welke natuurlijk nogal verbaasd reageert over het feit dat mevrouw haar gegevens niet afgeeft .
Na bemiddeling van onze rechtshandhavers eindelijk haar gegevens en nu....
Ik denk dat ik mijn rechtsbijstandsverzekering ga inschakkelen ik wil natuurlijk die helm vergoed zien maar ook mijn geschaafde onderdelen aan de fiets remhandel, trapper en snelspanner .
Wie heeft hier ervaring mee oid meegemaakt......of heeft goede tips...
In haar grijzze joggingpakje zegt ze nee je hebt geen schade dus ik geef geen gegevens.
Dus tijd voor 112 en na 40 minuten staan in de kou komt oom agent welke natuurlijk nogal verbaasd reageert over het feit dat mevrouw haar gegevens niet afgeeft .
Na bemiddeling van onze rechtshandhavers eindelijk haar gegevens en nu....
Ik denk dat ik mijn rechtsbijstandsverzekering ga inschakkelen ik wil natuurlijk die helm vergoed zien maar ook mijn geschaafde onderdelen aan de fiets remhandel, trapper en snelspanner .
Wie heeft hier ervaring mee oid meegemaakt......of heeft goede tips...
- superrose
- Forum-lid
- Contact
voor zover ik weet is ze inderdaad verantwoordelijk. Net als een paard wat de snelweg op rent. Geen ervaring, ben wel erg benieuwd hiernaar. Wel goed dat de politie erbij waqs want dan heb je bewijs!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
- Je fiets breng je naar je FM en vraagt vast naar de geschatte kosten, die je vermeld in je schrijven naar de verantwoordelijke van je ongeval. Je fiets laat je daar achter.
- Dan stel je haar schriftelijk aansprakelijk.
- Haar verzekering zal een schade-expert langssturen bij je FM die het uiteindelijke schadebedrag gaat bepalen.
NB
Probeer altijd tenminste 2 getuigen te benoemen in je verhaal.
- Dan stel je haar schriftelijk aansprakelijk.
- Haar verzekering zal een schade-expert langssturen bij je FM die het uiteindelijke schadebedrag gaat bepalen.
NB
Probeer altijd tenminste 2 getuigen te benoemen in je verhaal.
De geijkte manier is om een aangetekende brief te sturen aan de grijze joggingpak mevrouw waarin je haar aansprakelijk stelt voor de geleden schade en eventuele vervolgschade. Normaal gesproken zal ze dan deze brief doorleiden naar de verzekeringsmaatschappij waar ze voor Wettelijke Aansprakelijkheid is verzekerd (de meeste mensen hebben zo'n verzekering) en die nemen dan weer contact op met jou.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
[quote="Niklas2"]De geijkte manier is om een aangetekende brief te sturen aan de grijze joggingpak mevrouw waarin je haar aansprakelijk stelt voor de geleden schade en eventuele vervolgschade. Normaal gesproken zal ze dan deze brief doorleiden naar de verzekeringsmaatschappij waar ze voor Wettelijke Aansprakelijkheid is verzekerd (de meeste mensen hebben zo'n verzekering) en die nemen dan weer contact op met jou.[/quote]
Volgens mij is het zelfs verplicht om een WA verzekering te hebben.
Volgens mij is het zelfs verplicht om een WA verzekering te hebben.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
-
- Forum-lid
[quote="superrose"]Net als een paard wat de snelweg op rent. [/quote]
Mooie vergelijking!
Mooie vergelijking!
Hoi,
@TS. Ik vraag me af of mevrouw grijze joggingbroek eventueel al een bekeuring heeft gekregen van Oom Agent voor het laten loslopen van haar hond?
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het aldaar niet toegestaan was.
@Swoosh, tja twee getuigen zouden mooi zijn maar ik denk niet dat dat het geval was/is.
Mvg, Zorro
@TS. Ik vraag me af of mevrouw grijze joggingbroek eventueel al een bekeuring heeft gekregen van Oom Agent voor het laten loslopen van haar hond?
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het aldaar niet toegestaan was.
@Swoosh, tja twee getuigen zouden mooi zijn maar ik denk niet dat dat het geval was/is.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan zou ik daar morgen even contact mee hebben en om advies vragen. Waarschijnlijk zullen zij namens jou contact opnemen met de wederpartij en haar aansprakelijk stellen zonder het noemen van een exacte schadebedrag. Je kan namelijk altijd aangeven dat de schade nog vastgesteld moet worden en dat je daar later op terugkomt. Van belang is dat de wederpartij aansprakelijk wordt gesteld en zij deze ook erkent (dan wel niet via een eventueel aanwezige WA). Buiten kijf staat namelijk dat zij aansprakelijk is (ex art. 6:179 BW).
Ik ben ook wel benieuwd of agent een PV heeft opgemaakt. Je kan iig altijd verwijzen dat agent op de plek aanwezig is geweest en dit achteraf bij de politie navragen.
Succes iig met je herstel en laat ons de afloop even weten.
Ik ben ook wel benieuwd of agent een PV heeft opgemaakt. Je kan iig altijd verwijzen dat agent op de plek aanwezig is geweest en dit achteraf bij de politie navragen.
Succes iig met je herstel en laat ons de afloop even weten.
Zoals Roro27 aangeeft, zou ik morgen eerst even met je rechtsbijstand contact opnemen. Kijk overigens wel even je polis van de rechtsbijstand na of je niet ook een eigen risico hebt per aangemelde zaak (vaak 100 euro), deze wordt namelijk meestal niet in de schadevergoeding bij de rechtsbijstand meegenomen. Oftewel afhankelijk van de totale schade kan het soms interessanter zijn om in eerste instantie zelf de schade op de tegenpartij te verhalen! (rechtsbijstand kan je dan altijd nog inschakelen als het jezelf niet lukt)
Maar hopelijk vertellen ze je dit ook wel uit bij de rechtsbijstand verzekeraar....
En uiteraard het meest belangrijke, succes met je herstel!
Maar hopelijk vertellen ze je dit ook wel uit bij de rechtsbijstand verzekeraar....
En uiteraard het meest belangrijke, succes met je herstel!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010