hydraulische en schijfremmen op koersfiets?
de hydraulische en schijfremmen zouden in de toekomst wel eens standaard kunnen worden.
Maar is dit wel een noodzaak, erger nog gaan zij niet de oorzaak worden van meer slip, glij- en valpartijen?
Ik persoonlijk denk dat je op de weg in 95% van de gevallen niet te hard moet (kunnen) remmen en dat de huidige remmen meer dan volstaan.
Wat denken jullie?
Maar is dit wel een noodzaak, erger nog gaan zij niet de oorzaak worden van meer slip, glij- en valpartijen?
Ik persoonlijk denk dat je op de weg in 95% van de gevallen niet te hard moet (kunnen) remmen en dat de huidige remmen meer dan volstaan.
Wat denken jullie?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Met menig toertocht zou ik verplicht willen stellen dat je geen remmen op je fiets hebt. Ik zie het nut er niet van in.
Hydraulisch misschien voor luxe fitnessbikes maar op een racefiets? Ik heb nog nooit te weinig gehad en ben tegenwoordig niet de lichtste en rij toch serieuze passen.
Banden met een lage rolweerstand en veel grip heb ik meer aan.
Hydraulisch misschien voor luxe fitnessbikes maar op een racefiets? Ik heb nog nooit te weinig gehad en ben tegenwoordig niet de lichtste en rij toch serieuze passen.
Banden met een lage rolweerstand en veel grip heb ik meer aan.
Gastheerg schreef:Met menig toertocht zou ik verplicht willen stellen dat je geen remmen op je fiets hebt. Ik zie het nut er niet van in.
Ja lekker dan. Dan krijgen "we" helemaal alle verwensingen van de wereld naar ons hoofd geslingerd als zijnde aso wielrenners die overal maar dwars doorheen fietsen vooral rode stoplichten. Of daarom juist?:) "ja sorrie meneeeeeeeeer....ik kan niet reeeemmen...."
Dan ga ik in het vervolg toertochten rijden op een gepimpte hipster baanfiets met dicht achterwiel maar dan aan de voorkant.
Veni. Vidi. Fietsie.
Belangrijkste regels bij het rijden in peloton:Gastheerg schreef:Met menig toertocht zou ik verplicht willen stellen dat je geen remmen op je fiets hebt.
1: houd je lijn
2: houd je handen aan je stuur en bij je remmen
3: blijf met je tengels van je remmen af
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Regel nr 2 en 3 spreken elkaar nogal tegen........scepticus schreef:Belangrijkste regels bij het rijden in peloton:Gastheerg schreef:Met menig toertocht zou ik verplicht willen stellen dat je geen remmen op je fiets hebt.
1: houd je lijn
2: houd je handen aan je stuur en bij je remmen
3: blijf met je tengels van je remmen af
@ wasbeer2006 : dat wordt humor genoemd.wasbeer2006 schreef:Regel nr 2 en 3 spreken elkaar nogal tegen........scepticus schreef:Belangrijkste regels bij het rijden in peloton:Gastheerg schreef:Met menig toertocht zou ik verplicht willen stellen dat je geen remmen op je fiets hebt.
1: houd je lijn
2: houd je handen aan je stuur en bij je remmen
3: blijf met je tengels van je remmen af
In een peleton tijdens een vlakke koers probeer je gewoon zo min mogelijk te remmen. Los het eerst maar eens op met goed kijken, tijdig de pedalen stil houden en goed kijken.
Maar hydraulische schijfremmen op een racefiets tijdens een steile afdaling op nat wegdek? Lijkt me zo slecht nog niet.
Maar hydraulische schijfremmen op een racefiets tijdens een steile afdaling op nat wegdek? Lijkt me zo slecht nog niet.
Live fast; die young. mijn blog
Zolang je de zeem maar niet uit de broek remt.rob74 schreef:In een peleton tijdens een vlakke koers probeer je gewoon zo min mogelijk te remmen. Los het eerst maar eens op met goed kijken, tijdig de pedalen stil houden en goed kijken.
Maar hydraulische schijfremmen op een racefiets tijdens een steile afdaling op nat wegdek? Lijkt me zo slecht nog niet.
Straks kun je de fietsen met hydraulische remmen herkennen aan de beschadigde achtervorken , diegene met de kapotte voorvorken waren die met "gewone "remmen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik weet niet in wat voor peleton jij rijd, maar ik ben toch altijd heel erg blij met mij remmen!rob74 schreef:In een peleton tijdens een vlakke koers probeer je gewoon zo min mogelijk te remmen. Los het eerst maar eens op met goed kijken, tijdig de pedalen stil houden en goed kijken.
Maar hydraulische schijfremmen op een racefiets tijdens een steile afdaling op nat wegdek? Lijkt me zo slecht nog niet.