Polar & Mac
- daniel1975
- Forum-lid HC
Polar geeft aan dat Websync (oa. voor de CS500) gewoon met Mac zou moeten werken. Echter, ik krijg het niet voor elkaar. Geeft aan dat de site niet is goedgekeurd, bla bla bla.
Zijn er hier mensen die de boel wel werkend hebben? Heel frustrerend dit
Zijn er hier mensen die de boel wel werkend hebben? Heel frustrerend dit
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Annuleer vorig bericht: blijkt dat je de restricties uit kunt zetten
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
MacBook.
En fijn of niet: dat zal de komende weken blijken.... Nu vooral erg wennen.
En fijn of niet: dat zal de komende weken blijken.... Nu vooral erg wennen.
Less is bore
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Contact
Je zal er zeker aan wennen. Draai nu 3 jaar niets anders, en wil niets anders meer. heerlijk!
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105
Ook ik ben helemaal geappleiseerd, en na mijn huwelijk is dat het best wat me overkomen is
Geen computer die weer vast loopt / registers die erg vervuilen / progjes die niet of nauwelijks zijn te verwijderen / synchronisatie die niet goed verloopt. Helaas krijg ik mijn vrouw nog niet aan de iPhone anders zou het synchroniseren van onze agenda's wel heel erg makkelijk gaan.
Geen computer die weer vast loopt / registers die erg vervuilen / progjes die niet of nauwelijks zijn te verwijderen / synchronisatie die niet goed verloopt. Helaas krijg ik mijn vrouw nog niet aan de iPhone anders zou het synchroniseren van onze agenda's wel heel erg makkelijk gaan.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nu wat uurtjes mee gespeeld, maar toch heeft windows ook wel dingen die beter zijn. Verkenner vs. finder is momenteel een knock-out voor Verkenner wat mij betreft. Bijv een .gpx file vanuit Downloads naar Garmin-New Files slepen lukt mij alleen op een omslachtige manier.
Instellen van je computer (profielen, cloud, etc) werkt dan weer wel helemaal perfect.
Instellen van je computer (profielen, cloud, etc) werkt dan weer wel helemaal perfect.
Less is bore
Installeer TotalFinder, dat is echt een must-have. Het kost wel geld. Je kunt dan weer gewoon control+V / control+X / control+P* doen zoals met Verkenner. Ook heb je meerdere tabs, wat heel handig werkt.
Het grootste voordeel van (Total)Finder versus Verkenner vind ik de snelheid van het zoeken. Echt 10x beter.
En een tooltje waar ik echt niet zonder kan is Keyremap4Macbook (freeware). Ik miste namelijk de delete-knop, en met dit tooltje kun je deze eenvoudig terugkrijgen. Ik heb de \-toets (die ik toch nooit gebruik) nu ingesteld als delete-knop. Eventueel kun je hiermee trouwens ook CTRL en CMD omdraaien. Maar dat heb ik niet gedaan want CMD is handiger voor je handen van CTRL.
Wat ik persoonlijk bij Windhoos beter vind is de manier waarop meerdere vensters per app worden weergeven. Bijvoorbeeld als je 2 Word-docs hebt open staan. Je kunt ze bij Windhoos naast elkaar zetten op de taskbar of gegroepeerd. Bij Mac moet je óf naar dashboard óf rechts klikken. Werkt toch minder handig IMHO.
* bij Mac uiteraard CMD aka appeltje
Het grootste voordeel van (Total)Finder versus Verkenner vind ik de snelheid van het zoeken. Echt 10x beter.
En een tooltje waar ik echt niet zonder kan is Keyremap4Macbook (freeware). Ik miste namelijk de delete-knop, en met dit tooltje kun je deze eenvoudig terugkrijgen. Ik heb de \-toets (die ik toch nooit gebruik) nu ingesteld als delete-knop. Eventueel kun je hiermee trouwens ook CTRL en CMD omdraaien. Maar dat heb ik niet gedaan want CMD is handiger voor je handen van CTRL.
Wat ik persoonlijk bij Windhoos beter vind is de manier waarop meerdere vensters per app worden weergeven. Bijvoorbeeld als je 2 Word-docs hebt open staan. Je kunt ze bij Windhoos naast elkaar zetten op de taskbar of gegroepeerd. Bij Mac moet je óf naar dashboard óf rechts klikken. Werkt toch minder handig IMHO.
* bij Mac uiteraard CMD aka appeltje
- daniel1975
- Forum-lid HC
Was idd ook even bang dat ze vergeten waren de DEL-knop te monteren.... :S
Die twee proggies er vanavond maar eens opzetten dus. Maar ik doe dus niks fout met het kopieren als ik het goed begrijp, het werkt gewoon niet zoals je denkt (vanuit W) dat het zou moeten werken.
Rechts klikken? Met een muis bedoel je? Of werkt dat op je touchpad ook rechtsonder?
Geheel volgens de huidige mode wordt er geen handleiding meer meegeleverd . Is dus gewoon op internet zoeken hoe e.e.a. werkt.
Die twee proggies er vanavond maar eens opzetten dus. Maar ik doe dus niks fout met het kopieren als ik het goed begrijp, het werkt gewoon niet zoals je denkt (vanuit W) dat het zou moeten werken.
Rechts klikken? Met een muis bedoel je? Of werkt dat op je touchpad ook rechtsonder?
Geheel volgens de huidige mode wordt er geen handleiding meer meegeleverd . Is dus gewoon op internet zoeken hoe e.e.a. werkt.
Less is bore
Als je touchpad gebruikt kun je idd rechtsonder klikken, je moet dat wel eenmalig instellen bij preferences > touchpad (uit mijn hoofd). By default staat dat uit en dan moet je CTRL+klik doen om de functies van rechter muisknop te krijgen. Ik heb thuis gewoon een el-cheopo muis van Logitech naast liggen en dan werkt de rechter muisknop automatisch. Maar ik betrap mezelf erop dat ik vrijwel altijd het touchpad gebruikt, dat is namelijk echt een van ongelofelijke kwaliteit, zeker als je de gestures een beetje doorhebt (2 vingers scrollen maar er zijn er meer).
Installeer meteen BetterTouchTool (ook gratis). Ook een onmisbare tool
Installeer meteen BetterTouchTool (ook gratis). Ook een onmisbare tool
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Contact
Bettertouchtool is inderdaad veel beter. Ik heb dan de combinatie van FN + Backspace als Delete. Werkt als een malle! Touchpad rechtsonder is rechtermuisknop. Maar met twee vingers tikken is ook rechtermuisknop. Zo zijn er veel van dat soort dingen, die het leven gewoon makkelijker maken.
Ik maak onderweg op de fiets (om het topic nog even wat fietserig te houden) een foto van een mooi landschap met de iPhone, zodra ik thuiskom staat de foto gelijk op m'n Mac en m'n iPad. Ik download een album op m'n iPad, het komt gelijk op m'n Mac en iPhone. Word documenten via iWork, alles direct gesynchroniseerd. Ook de manier van backuppen (Time Machine) en de iTunes reservekopieën is echt geweldig. Kortom, Geweldig systeem!
Ik maak onderweg op de fiets (om het topic nog even wat fietserig te houden) een foto van een mooi landschap met de iPhone, zodra ik thuiskom staat de foto gelijk op m'n Mac en m'n iPad. Ik download een album op m'n iPad, het komt gelijk op m'n Mac en iPhone. Word documenten via iWork, alles direct gesynchroniseerd. Ook de manier van backuppen (Time Machine) en de iTunes reservekopieën is echt geweldig. Kortom, Geweldig systeem!
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die touchpadins. telling kan ik niet vinden op de aangegeven plek bij Instellingen (mountain lion). Blijkbaar ietsie veranderd, kan die instelling nergens vinden
Less is bore