alternatief castelli gabba
-
- Forum-lid HC
Gewoon een licht mouwloos windvest wat je in je achterzak kan stoppen. Dat Gabba shirt is veel te warm voor de klim.....ook als het boven maar een paar graden boven 0 is.
Ik ben vorig jaar 3 x naar boven geweest achter elkaar.
S'ochtends (1gr boven): korte broek, beenstukken, oversokken, thermoshirt, fietsshirt lange mouwen, armstukken, bij afdalen winddicht mouwloos jack er over.
2e keer: 5-10 graden boven: beenstukken uit, fietsshirt korte mouwen, bij afdalen zelfde jack weer aan.
3e keer: 10-15 graden boven: zelfde.
S'ochtends (1gr boven): korte broek, beenstukken, oversokken, thermoshirt, fietsshirt lange mouwen, armstukken, bij afdalen winddicht mouwloos jack er over.
2e keer: 5-10 graden boven: beenstukken uit, fietsshirt korte mouwen, bij afdalen zelfde jack weer aan.
3e keer: 10-15 graden boven: zelfde.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Of een sportful
- hotpack
- reflex 2 (= spotgoedkoop en erg klein op te plooien)
Ik heb beiden, en de reflex2 is niet echt waterdicht maar wel winddicht.
- hotpack
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Die sportfuls kan ik naast de deur bij mijn fm passen. Das wel handig.lcsmt schreef:Of een sportful
- hotpack
De sportful reflex 2 jas heb ik toevallig. Werkt erg goed tegen wind in koudere temperaturen (rond de 10 graden).
Wordt het wat warmer, dan wordt het al snel een behoorlijk zweetfestijn. Ademend is ie dus niet echt. Dit is het eerste windjack wat ik gebruik voor fietsen, dus ik weet niet hoe ademend andere jacks zijn. Maar als je langer dan 50km gaat fietsen met een windjack aan, zou ik iets meer investeren in een beter ademend jack.
Wordt het wat warmer, dan wordt het al snel een behoorlijk zweetfestijn. Ademend is ie dus niet echt. Dit is het eerste windjack wat ik gebruik voor fietsen, dus ik weet niet hoe ademend andere jacks zijn. Maar als je langer dan 50km gaat fietsen met een windjack aan, zou ik iets meer investeren in een beter ademend jack.
Volgens de blog van Castelli zelf is dat de Craft EB Weather Jersey (als kopie van de Gabba genoemd): http://www.craft.se/en/products.html?tx ... l3%5D=Bikerobinvz schreef:Binnenkort heb ik voor de mont ventoux een winddicht ( waterafstotend ) jack nodig. De gabba is mooi, maar prijzig en slecht te leveren. Zijn er goede alternatieven????
Of ie ook net zo goed is?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Klopt volledig, ik heb dezelfde ervaring.rene909 schreef:De sportful reflex 2 jas heb ik toevallig. Werkt erg goed tegen wind in koudere temperaturen (rond de 10 graden).
Maar als jasje waar je niet zo zuinig op moet zijn, winddicht, klein opvouwbaar voldoet zo'n reflex jasje volledig om de berg mee af te dalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als het alleen maar is om even mee af te dalen en de rest van de rit in de achterzak te proppen zou ik inderdaad gewoon armstukken en een goedkoop geel flapperbodywarmertje nemen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Cafe du Cycliste heeft een Gabba-achtig shirt, de Josette:
http://cafeducycliste.com/en/product/Jo ... %20etanche" onclick="window.open(this.href);return false;
Hun service en levertijden zijn goed is mijn ervaring.
http://cafeducycliste.com/en/product/Jo ... %20etanche" onclick="window.open(this.href);return false;
Hun service en levertijden zijn goed is mijn ervaring.