Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Alpe d'Huzes de laatste dagen voor...

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 29 mei 2013 15:38

Aanstaande vrijdagochtend reis ik af naar Frankrijk om via tussenstops op zondag aan te komen in Bourg d'oisans. Op woensdag ga ik de Alpe'd Huez 3x beklimmen.
Mijn juiste trainingen en voorbereiding zijn achter de rug maar nu sloopt er bij mij toch nog wat twijfel in wbt de laatste dagen vóór de woensdag. Hopelijk kunnen jullie mij nog wat extra feedback geven over:
- Zal ik bv op maandag, in een zeer rustig tempo, één keer de Alpe d'Huez beklimmen ter orientatie? (al wel veel bergen gedaan maar deze nog niet)

Of hebben jullie wbt de laatste dagen voor de woensdag nog andere suggesties/tips/ adviezen wat ik in jullie ogen het "beste" kan doen?

Alvast bedankt!
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 29 mei 2013 15:45

Ik heb geen tips, maar ik wens je wel succes! Net als de rest die gaat :)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 29 mei 2013 16:19

Volgens mij hangt het af van je karakter. Ikzelf heb m vorig jaar express niet gedaan van te voren. Stel je voor dat het die keer voor geen meter gaat, wordt je alleen maar onzeker voor 'de grote dag'. Ben je hier niet gevoelig voor, dan maakt het niet uit natuurlijk. Zelf heb ik die week van te voren het volgende rondje gereden:
Bourg - Lac de Chambon - clavans le Bas - Col de la Serenne - Huez - Bourg.

Een voordeel is dat je dan wel kan afdalen van de Alpe en zodoende wel de bocht en steilheid kan inschatten. Afdalen is wat dat betreft moeilijker in de drukte dan klimmen. Iedereen veel succes!!!

deraeij
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:43
Contact

deraeij 29 mei 2013 17:57

Hoi,

Doe wat je het beste lijkt en voelt,
wij komen zaterdag aan, zondag a..s was het mijn bedoeling de galibier te doen, maar ik zie net dat deze nog dicht is. dus ff zoeken naar een alternatief, s'maandags rijden we naar embrun om daar nog wat los te rijden, rondje lac serre poncon, of vanuit guillestre col de vars te rijden, allemaal afhankelijk van het weer.

Maar al met al dit past in mijn persoonlijke voorbeiding.

Maar vooral veel succes suc6 op de alpe d'hu6

grtz E
http://www.cycle-skate.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2013 18:09

Galibier dicht betekent alleen dat je niet helemaal naar de top kunt. Maar als de Lautaret open is kun je echt een heel eind komen.
Less is bore

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 mei 2013 19:02

Het ligt een beetje aan je conditie ook. Als je denkt al erg diep te moeten gaan om 3 keer boven op Alpe d`Huez te komen, dan is ie 2 dagen van te voren wellicht wat te zwaar om van te herstellen. (dan kun je bijvoorbeeld de Col d`Ornon een keertje doen)
Ikzelf vond het een perfecte voorbereiding om 2 dagen van te voren omhoog te fietsen in gecontroleerd tempo en even m`n spieren op spanning te brengen. (maar ik deed hem 6 keer en had daar ook op getraind) De dag ervoor een uurtje losfietsen was ook fijn.

Sowieso veel succes volgende week!

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 29 mei 2013 20:02

Ik zou lekker gaan klimmen, maar dan niet de Alpe d'Huez. Althans, niet de reguliere beklimming (vanaf Bourg d'Oisans). Die fiets je tenslotte woensdag al 3x.

Rondje van Rinke klinkt best ok. Zeker met het idee dat je dan wél de Alpe d'Huez afdaalt. Dan weet je meteen hoe de afdaling in elkaar steekt. De Sarenne heeft echter slecht asfalt.
Wat je ook zou kunnen doen: de Alpe d'Huez vanaf Rochetaillée, via Villard Reculas, beklimmen. Dan kom je een bocht of 5 (?) voor het einde op de reguliere klim van de Alpe. Vervolgens even omhoog fietsen en dan afdalen naar Bourg d'Oisans.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 30 mei 2013 00:08

Allen hartelijk dank voor de nuttige tips, de geboden alternatieven en natuurlijk voor de support!
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

dbo
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 mei 2010 18:15

dbo 30 mei 2013 11:54

[quote="pizzi"]De Sarenne heeft echter slecht asfalt.
quote]

Wat ik begrepen heb is dat ivm de komende Tour de France de Col de Sarenne grotendeels al opnieuw is geasfalteerd.

kobuss
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:24
Locatie: De Lier

kobuss 30 mei 2013 12:45

Ik denk dat dat al klaar is want de zaterdag na de Alpe Duzes komt de Criterium Dauphine langs.
Die beklimmen de Alpe Dhuez en dalen van via de Sarenne af om weer bij Bourg uit te komen en dan de Ornon te beklimmen.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 30 mei 2013 23:23

Ah, dat zou uitstekend nieuws zijn!

pivdberg
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2012 11:09
Locatie: Amsterdam

pivdberg 07 jun 2013 11:30

Ik ga zondag 16 juni met collega's het rondje van de marmotte fietsen (als de galibier open is).
Vrijdag wil ik dan wel dat rondje over de Sarenne gaan maken.

Heeft een van jullie Ad6 helden dat stukje nog gereden?

Plaats reactie