Kwaliteits winterhandschoenen... tips?
Ik kan maar moeilijk een fatsoenlijk paar winterhandschoenen vinden.
Ik heb nu vrij lompe dingen (ok, wel warm) met maar weinig gevoel erin. Schakelen is soms lastig hiermee.
Ik zoek iets wat goed strak omsluit, een beetje dun, maar toch warm.
Dun leer lijkt me wel wat maar die kan ik niet echt vinden.
Ze moeten ook een beetje simpel en degelijk zijn. Al die onnodige stiksels kunnen alleen maar loslaten na verloop van tijd.
Het is ook lastig om ze online te bestellen, want passen is essentieel bij handschoenen. Veel merken hebben andere maatvoeringen.
Iemand tips??
Ik heb nu vrij lompe dingen (ok, wel warm) met maar weinig gevoel erin. Schakelen is soms lastig hiermee.
Ik zoek iets wat goed strak omsluit, een beetje dun, maar toch warm.
Dun leer lijkt me wel wat maar die kan ik niet echt vinden.
Ze moeten ook een beetje simpel en degelijk zijn. Al die onnodige stiksels kunnen alleen maar loslaten na verloop van tijd.
Het is ook lastig om ze online te bestellen, want passen is essentieel bij handschoenen. Veel merken hebben andere maatvoeringen.
Iemand tips??
Als je voor dun leer gaat, loop eens binnen bij bijv. De Bijenkorf. Nochtans betwijfel ik eerlijk gezegd of dat wel warm genoeg is, zeker als 't straks vriest.
Zelf rijd ik met Decathlon handschoenen van € 8. Die zijn enorm lelijk, maar wel lekker warm, ook beneden het vriespunt. Voor langere ritjes neem ik een paar "zwarte pieten handschoentjes" van de HEMA mee die ik halverwege aan doe. Je handen worden namelijk na verloop van tijd toch nat en dan krijg je 't koud.
Zelf rijd ik met Decathlon handschoenen van € 8. Die zijn enorm lelijk, maar wel lekker warm, ook beneden het vriespunt. Voor langere ritjes neem ik een paar "zwarte pieten handschoentjes" van de HEMA mee die ik halverwege aan doe. Je handen worden namelijk na verloop van tijd toch nat en dan krijg je 't koud.
-
- Forum-lid
- Contact
Ik heb zelf voor aankomende winter hanschoenen besteld via Willems Cycling. Ik geloof dat die van fleece zijn.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.
-
- Forum-lid
Ik rijd zelf met Unox handschoenen, van die simpele gebreide en gevoerde handschoenen. Kreeg je een poosje geleden gratis bij....... u raad het al.
Ziet er niet uit, maar zeer opvallend gezien de knaloranje kleur en zijn harstikke warm. Alles is goed bedienbaar, ook de fietscomputer.
Fiets het hele jaar door, behalve wanner er veel sneeuw ligt.
Ziet er niet uit, maar zeer opvallend gezien de knaloranje kleur en zijn harstikke warm. Alles is goed bedienbaar, ook de fietscomputer.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
UninvitedGuest schreef:Ik rijd zelf met Unox handschoenen, van die simpele gebreide en gevoerde handschoenen. Kreeg je een poosje geleden gratis bij....... u raad het al.
Pfoe zeg, als je die hartstikke warm vind kan je goed tegen de kou.
-
- Forum-lid
Misschien is mijn vetpercentage ook wel aan de hoge kant ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Na 25 jaar fietsen voor mij een conclusie over warme handschoenen. Heb alles geprobeerd en ben nu uitgekomen bij Roeckl. De echte winterhandschoenen zijn echt warm. Twee duidelijke nadelen, duur en ze slijten naar mijn zin te hard, maar wel echt warm, ook bij vorst (vorig jaar ook bij -15 geen koude handen).
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Ik zal eens naar die Roeckls kijken... maarja, als ze hard slijten is het ook jammer.
Ze zullen voornamelijk voor (natte) woon-werk ritten gebruikt worden, dus die gebreide handschoenen vallen dan echt af.
Ik ben nog iets fraais tegengekomen, Rapha Gloves. Zien er heel mooi uit en lijken me ook van zeer goede kwaliteit. Maar die dingen beginnen bij 80 euro en gaan tot 170 voor in de UK handgemaakte leren handschoenen.
Blijft een gok hoe lang ze meegaan...
Ze zullen voornamelijk voor (natte) woon-werk ritten gebruikt worden, dus die gebreide handschoenen vallen dan echt af.
Ik ben nog iets fraais tegengekomen, Rapha Gloves. Zien er heel mooi uit en lijken me ook van zeer goede kwaliteit. Maar die dingen beginnen bij 80 euro en gaan tot 170 voor in de UK handgemaakte leren handschoenen.
Blijft een gok hoe lang ze meegaan...
-
- Forum-lid
Ik koop er altijd bij Schoenenreus. Zijn mooi dun, met Thinsulate. Rij de gehele winter door.
Kosten €5,- . Zijn ze stuk (meestal na twee winters) koop ik weer nieuwe.
Ik heb al eens een paar echte wielrenhandschoenen gekocht (merk weet ik niet meer) voor ruim €60,- en daar heb ik de winter niet mee uitgedaan.
Toen maar een paar handschoenen in de Hema gekocht. Ook twee winters mee gereden.
Kosten €5,- . Zijn ze stuk (meestal na twee winters) koop ik weer nieuwe.
Ik heb al eens een paar echte wielrenhandschoenen gekocht (merk weet ik niet meer) voor ruim €60,- en daar heb ik de winter niet mee uitgedaan.
Toen maar een paar handschoenen in de Hema gekocht. Ook twee winters mee gereden.
people are strange when you\'re a stranger