Voor de kenners: ik heb een tweedehandsfiets op het oog
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 18862.html
Ik heb sterk mijn twijfels het kader wel degelijk in carbon is omdat er volgens mij nogal duidelijk lasnaden zijn.
Een carbon frame is toch steeds glad, of vergis ik mij?
Carbon frame?
Dit lijkt mij idd geen carbon.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Ondanks het feit dat het behoorlijk onscherpe (slechte) foto's zijn, is het wel duidelijk: het is in elk geval geen carbon frame! Ik denk dat het 'gewoon' een aluminium frame is. Alhoewel ik geen MTB-kenner ben, durf ik te stellen dan het opgegeven gewicht ook 'kant noch wal raakt'. Wat dat 'carbon' betreft, bedoelt de verkoper misschien dat het frame in 'carbon look' gespoten is, maar afgaande op deze wazige foto's, zou ik het toch eerder 'grey metallic' willen noemen .
Er zitten overigen helemaal geen schijfremmen, maar gewoon V-brakes op en dat is dus iets héél anders. Even oppassen met deze verkoper, zou ik willen zeggen... Kan misschien wel een aardige fiets zijn voor die prijs, maar nogmaals, ik ben niet zo thuis in die categorie fietsen. Wellicht komen er nog reacties van MTB-deskundigen op je post.
Er zitten overigen helemaal geen schijfremmen, maar gewoon V-brakes op en dat is dus iets héél anders. Even oppassen met deze verkoper, zou ik willen zeggen... Kan misschien wel een aardige fiets zijn voor die prijs, maar nogmaals, ik ben niet zo thuis in die categorie fietsen. Wellicht komen er nog reacties van MTB-deskundigen op je post.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid HC
Dit is minimaal een vreemde advertentie. Onder de 8 kilo, nou ik doe een gok, zeg 12-13 kilo.
Wielen zijn grote schijven, maar om het nou schijfremmen te noemen. gewoon velgremmen (niets mis mee overigens)
Gezien de kabels bovenop de framebuis mag je ervan uitgaan dat het frame iig minimaal 10, waarschijnlijk 15 jaar oud is.
Ik zou voor wat anders kijken.
Wielen zijn grote schijven, maar om het nou schijfremmen te noemen. gewoon velgremmen (niets mis mee overigens)
Gezien de kabels bovenop de framebuis mag je ervan uitgaan dat het frame iig minimaal 10, waarschijnlijk 15 jaar oud is.
Ik zou voor wat anders kijken.