Hulp gevraagd voor beginner
Hallo allemaal,
Ik ga volgend jaar Juni mee doen met mijn school met d'alpe HuZes.
Ik heb wel is op een wielrenfiets gefietst, maar ik wil nu zelf ook echt serieus gaan trainen voor volgend jaar.
Ik ben dus een jongen van 15 jaar, en 1.65m groot.
Ik zoek dus een goede fiets.
Mijn budget is niet hoog: maximaal €500.00
Ik ben bang dat er niet veel voor te vinden is maar misschien hebben jullie tips.
groetjes en bedankt!
Ik heb wel is op een wielrenfiets gefietst, maar ik wil nu zelf ook echt serieus gaan trainen voor volgend jaar.
Mijn budget is niet hoog: maximaal €500.00
Ik ben bang dat er niet veel voor te vinden is maar misschien hebben jullie tips.
groetjes en bedankt!
Kijk eerst eens of je bij een FM een fietsmeting kan laten doen.
Je kan dan wat gerichter zoeken op framemaat.
Ik weet niet of je nog in de groei bent, want anders moet je daar ook no rekening mee houden.
Als je eruit bent qua framemaat dan zou ik, gezien de prestatie die je wil gaan leveren, kijken naar een compact of triple afmontage.
En voor 500,- is er altijd wel iets te vinden op MP of wellicht via het forum.
Je kan dan wat gerichter zoeken op framemaat.
Ik weet niet of je nog in de groei bent, want anders moet je daar ook no rekening mee houden.
Als je eruit bent qua framemaat dan zou ik, gezien de prestatie die je wil gaan leveren, kijken naar een compact of triple afmontage.
En voor 500,- is er altijd wel iets te vinden op MP of wellicht via het forum.
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
-
- Forum-lid
53 a 53?
Misschien zoiets?
Over de prijs valt wellicht nog te praten.
Het model Via Nirone is niet al te duur en toch een goed frame. En je kunt er qua juiste maat (groei...) middels kleine aanpassingen denk ik wel mee vooruit.
De fiets is overigens niet van mij en ik ken de verkoper ook niet.
Over de prijs valt wellicht nog te praten.
Het model Via Nirone is niet al te duur en toch een goed frame. En je kunt er qua juiste maat (groei...) middels kleine aanpassingen denk ik wel mee vooruit.
De fiets is overigens niet van mij en ik ken de verkoper ook niet.
Wheely schreef:Haha ik bedoel 52 à 53 sorry
ja ik ben pas 15 en loop alleen kranten dus zoveel geld heb ik ook niet
suggesties niet zeeeeer welkom :d
Is bijvoorbeeld de Prima sora 2010 een goede fiets?
waar ik dan langzaam aan andere dingen opzet?
Ik weet niet wat een Prima voor een fiets is, maar Sora lijkt mij de afmontage. Daar zou ik niet aan beginnen. De link hierboven genoemd (Bianchi Via Nirone) lijkt me een betere fiets.
De afmontage is Campagnolo Veloce zo te zien en is vele malen beter dan de Shimano Sora afmontage.
Voor in de bergen lijkt zou ik, gezien jouw ervaring, ook zeker voor een compact (licht verzet als voorbladen, meestal 50 - 34 tandjes) of triple (3 bladen voor 30-39-50/52 tandjes) gaan.
advertentie is ook niet van mij hoor
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
Wheely schreef:Hallo allemaal,
Mijn budget is niet hoog: maximaal 500.00
Heel goed van je om je voor HuZes in te zetten. Koop een jonge mountainbike met blokkeerbare vork en monteer slickbanden (bijv Schwalbe Kojak). Voor dit geld zeker haalbaar. Met de Alpe valt niet te spotten!
-
- Forum-lid
ELgordi schreef:Nou ik vind het heel goed van je! En inderdaad, met de Alpe valt niet te spotten!
Succes joh!
jaag die jongen geen schrik aan vind de molshoop nog altijd een van de makkelijkste cols die er zijn (naar boven - naar beneden zo niet)
Koelekiller schreef:ELgordi schreef:Nou ik vind het heel goed van je! En inderdaad, met de Alpe valt niet te spotten!
Succes joh!
jaag die jongen geen schrik aan vind de molshoop nog altijd een van de makkelijkste cols die er zijn (naar boven - naar beneden zo niet)
Ja, maar jij bent dan ook een koele killer.:rolleye:
@ts: voor dat geld zijn genoeg prima fietsen te vinden, zowel bij een goede FM als op marktplaats. Een goede FM kan ervoor zorgen dat je goed op de fiets zit, maar misschien heb je wel een vriend of kennis die er een beetje verstand van heeft? Afhankelijk van waar je woont kan ik je best helpen. Stuur me anders een pm als je daar prijs op stelt. Je deelname aan Alpe d'Huzes alleen al verdient enige hulp bij de zoektocht naar materiaal!